2022-11-06, 13:47
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detroit1
Är det bekräftat att JJ under söndagen ridit på vägen som går förbi platsen där TT hittades, eller är det en obekräftad uppgift?

Jag ställde en liknande fråga till användaren Wattweke tidigare idag som verkar ha hyfsat bra koll på läget.

Hens svar:

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Citera
2022-11-06, 13:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
Leif GWs uttalande under dagen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wAgQ4o/gw-om-tovefallet?fbclid=IwAR0njukmBeRCHpeCwq2uCagrILLLCI ie2t0Mw5DWXas6C1yi7N-Vb6R_QCI

Jag tror att man redan nu vet att det handlar om mord, men man inväntar preliminärsvaret inför omrubriceringen för både brottet och omrubricering för vad de båda kvinnorna är misstänkta för.

Det skulle inte förvåna mig m det kommer redan i morgon eller i början av veckan.
Citera
2022-11-06, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Visst är det så. Men området är tätbebyggt och händer något i paritet med misshandeln vid pizzeria Arena tidigare, ligger det nära till hands att ngn gläntar på gardinen i vilket fall.

Kan finnas flera andra anledningar till att hon inte öppnar när det knackar. Hon vet att de väsnas därinne. Kanhända är MH berusad och förtvivlad igen (utgår från personbeskrivnimgar, s. 1) - eller också finns det andra (tex drogpåverkade personer i lägenheten.

Finne en uppsjö av tänkbara scenarier till flera av situationerna som utspelar sig. Utmaningen ligger i ett knyta ihop händelseförloppet, och göra det trovärdigt med alla pusselbitar. Inkl. sträckan mellan Nöjet - bostäder, som jag tror är utslagsgivande.

Om dom hade ihjäl henne utomhus är det överkurs att flytta kroppen. Det är en stor risk att lämna en kropp utomhus i ett tätbebyggt område, och att återvända för att flytta kroppen. Mycket enklare att låta den ligga och spela oskyldig. En kropp i en lägenhet måste däremot transporteras bort.

Ja, man ska ha alla dörrar öppna i ett läge med så många frågetecken. Själv landar jag i att T var i lägenheten. Dom tre sågs lämna nöjet tillsammans i riktning mot J s lägenhet. Hennes mobil var där, J säger själv att dom varit där, dunsarna och att J inte öppnar dörren.

Det ställs mot det många inte får ihop, nämligen hur kroppen kom ut från lägenheten. Jag ser inga problem, att med lite tur släpa ut kroppen och få in den i bilen på någon minut.
Citera
2022-11-06, 13:53
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Ett stort kompisgäng delas på grund av något. Johanna vill ha Albin och messar o ringer honom och pratar skit om Tove. Albin som är ung vet inte av erfarenhet att sådana kvinnor finns. Tove och Albin bråkar om detta, Tove säger att Johanna ljuger, Albin vet inte vad han sk tro. Samtidigt säger Johanna samma saker till tjejgänget och Tove talar också med dem. Vissa tror på Johanna och andra på Tove. Gänget splittrats på grund av detta.

Jag säger som förut Johanna är borderline då är man manipulativ, svårt med känslor, dålig impulskontroll, kan bli blixtrande aggresiv, slår sönder och kastar saker i golvet. Akta er för sådana om ni kan.

Nej, släpp otrohetsteorin nu.

Tonårstjejer blir osams om mycket mer allvarliga saker än killar......att någon ex köper samma kläder som en har, snyggare skor.

Eller snackar skit om någon, förstör ens rykte.

Jag kan tänka mig att JJ genom skitsnack och lögner försökt att förstöra TTs rykte, och TT då klarat av att galant försvara sig och JJs lögner blivit helt uppenbara. Sedan har en mindre del av tjejgruppen valt att stödja JJ ändå, kanske pga att de är från samma byskola/vuxit upp i samma skola.....är vana vid JJs lögner och tyckte att de inte var så farliga.....

Min spekulation.
Citera
2022-11-06, 14:01
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Tonårstjejer blir osams om mycket mer allvarliga saker än killar......att någon ex köper samma kläder som en har, snyggare skor.

Jag kan tänka mig att JJ genom skitsnack och lögner försökt att förstöra TTs rykte, och TT då klarat av att galant försvara sig och JJs lögner blivit helt uppenbara. Sedan har en mindre del av tjejgruppen valt att stödja JJ ändå, kanske pga att de är från samma byskola/vuxit upp i samma skola.....är vana vid JJs lögner och tyckte att de inte var så farliga.....

Min spekulation.

Skrev inte om otrogen i detta inlägg. Skrev att JJ vill ha AW och att hon manipulerade honom att Tove är skit. Måste finnas orsak varför alla som vet om detta är då tysta, orsaken är den att de inte vill dra in Albin i det.
Citera
2022-11-06, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Ok sorry jag hade tydligen inte ställt om till vintertid. Pojkvännen ringde alltså tio i två. Tjejerna lämnade krogen 01.00. Kanske tog det en kvart att gå hem till JJ? Då verkade allt vara ok. Så långt är vi överens. Däremot förkommer det många uppgifter i media att TT ska ha ringt sin pojkvän vid halvtretiden (klockslag kan variera) och sagt att hon skulle åka hem då. Det är den uppgiften jag är fundersam kring. Om det var pojkvännen som sa det kan han ha menar att han fick text istället för samtal. Det är rätt vanligt att folk säger de ”pratat” med någon de egentligen bara skrivit meddelanden till. För i så fall kan det ha varit tjejerna som försökt lugna pojkvännen mer TTs telefon. Sedan stoppat den i fickan och åkt till Donken.

Pojkvännen hade väl fått ett röstmeddelande om att T var på väg hem?
Citera
2022-11-06, 14:06
Medlem
Celestrons avatar
GW har ingen ide om varför Tove var på Nöjet. Bara att hon var ute och festade, och menar att hon träffade JJ och MH av en slump, och att mordet därför inte var planerat. Men det är ju inte sant!
Vet han att T sökte en av de 2 som nu är häktade? Hon var där utan sin pojkvän och tydligen utan några andra kompisar heller. Hon talade ju med barchefen och var orolig för en av dom nu häktade (visade väl t.o.m en bild av den ena). Mordet kan därför mkt väl ha varit planerat i förväg om T lockades ut till Nöjet av de andra 2. Detta kan vara förklaringen till att hon gick ut ensam, alltså inte för att festa, utan för att träffa och prata med den tjej hon var orolig för.
Citera
2022-11-06, 14:07
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
En annan stackare, som har glasögon vilket Miriam inte har.

Antar att rösten på videon är denna Miri*ms pga just denna Damage Control som sker, vad vet mer om henne?
Citera
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Markägaren lär ha sett henne rida runt i just det området på söndagen.

Förstår inte varför du svarar på en fråga som jag ställde till Wattweke och redan har fått svar på. 🤷‍♂️
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Var skrev jag att J lämnade över sin mobil till donkengrabbarna? Läs om. Och läs mellan raderna. Donkenkillarna hade T:s mobil från burgarstället till Storgatan där de hjälpte T och M att frakta iväg T:s kropp.

Ok, så fattar jag dig rätt om du menar att JJ med TTs mobil åkte till donken ihop, där JJ lämnade TTs mobil till bilsnubbarna. Därefter åkte JJ med grannen hem samtidigt som bilsnubbarna också åkte hem till JJ?
Citera
Medlem
Helmuthss avatar
Citat:

Min spekulation.
Enligt grannen var det tydligen förfest hos J.J Möjligen kan TT varit samtalsämnet redan då?
Citera
2022-11-06, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
GW har ingen ide om varför Tove var på Nöjet. Bara att hon var ute och festade, och menar att hon träffade JJ och MH av en slump, och att mordet därför inte var planerat. Men det är ju inte sant!
Vet han att T sökte en av de 2 som nu är häktade? Hon var där utan sin pojkvän och tydligen utan några andra kompisar heller. Hon talade ju med barchefen och var orolig för en av dom nu häktade (visade väl t.o.m en bild av den ena). Mordet kan därför mkt väl ha varit planerat i förväg om T lockades ut till Nöjet av de andra 2. Detta kan vara förklaringen till att hon gick ut ensam, alltså inte för att festa, utan för att träffa och prata med den tjej hon var orolig för.
Har förstått det som att det var en helt annan tjej t letade efter. Alltså inte nån av de 2 mgm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in