Citat:
Ursprungligen postat av
Xedome
Visst är det så. Men området är tätbebyggt och händer något i paritet med misshandeln vid pizzeria Arena tidigare, ligger det nära till hands att ngn gläntar på gardinen i vilket fall.
Kan finnas flera andra anledningar till att hon inte öppnar när det knackar. Hon vet att de väsnas därinne. Kanhända är MH berusad och förtvivlad igen (utgår från personbeskrivnimgar, s. 1) - eller också finns det andra (tex drogpåverkade personer i lägenheten.
Finne en uppsjö av tänkbara scenarier till flera av situationerna som utspelar sig. Utmaningen ligger i ett knyta ihop händelseförloppet, och göra det trovärdigt med alla pusselbitar. Inkl. sträckan mellan Nöjet - bostäder, som jag tror är utslagsgivande.
Om dom hade ihjäl henne utomhus är det överkurs att flytta kroppen. Det är en stor risk att lämna en kropp utomhus i ett tätbebyggt område, och att återvända för att flytta kroppen. Mycket enklare att låta den ligga och spela oskyldig. En kropp i en lägenhet måste däremot transporteras bort.
Ja, man ska ha alla dörrar öppna i ett läge med så många frågetecken. Själv landar jag i att T var i lägenheten. Dom tre sågs lämna nöjet tillsammans i riktning mot J s lägenhet. Hennes mobil var där, J säger själv att dom varit där, dunsarna och att J inte öppnar dörren.
Det ställs mot det många inte får ihop, nämligen hur kroppen kom ut från lägenheten. Jag ser inga problem, att med lite tur släpa ut kroppen och få in den i bilen på någon minut.