2022-11-06, 12:36
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Alla kassakvitton ska sparas i 10 år, bokföringslagen, så tidpunkt finns kvar ett bra tag till. Den är till och med offentlig handling om jag minns rätt.
Numera är bokföringslagen 7 år.. Men dock gott om tid iallafall
Citera
2022-11-06, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Vid första häktningen stod det så här i tidningen

”En av kvinnorna såg nervös ut när hon kom in i rättssalen och hon snyftade till några gånger.”

Undrar vem av dem?
Måste vara MH. Tror hon är ett helt jäkla nervvrak. Hon måste även ha börjat prata och berättat. Vi lär få veta mer i veckan.
Citera
2022-11-06, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Måste vara MH. Tror hon är ett helt jäkla nervvrak. Hon måste även ha börjat prata och berättat. Vi lär få veta mer i veckan.

Att polisen är så förtegna som de är visar nog bara på att de vill vara försiktiga så de inte röjer några bevis eller risken att en eventuell tredje gm kan snickra ihop något. Jag tror vi tids nog kommer få veta exakt vad som hänt under hela kvällen. Och meddelandet till pojkvännen känns som det som kommer vara mest intressant
Citera
2022-11-06, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
ja, efter hon fått maten o de skulle köra därifrån såg hon "vännen" i röd bil o bad grannen stanna så hon kunde gå ut o prata med dom lite snabbt.

Ja det var det jag läst och det jag syftade på.
Citera
2022-11-06, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Absolut, så tänker jag också. Säger den som är misstänkt för mordet på sannolika skäl till sin kompis, explicit, att det är vad som hände - finns det nog en anledning till att vara så specifik: dvs. Att konstruera en berättelse, som syftar till att oskuldsförklara sig själv, koppla loss GM från (ansvar för) BO.

Jag tror inte heller att Tove varit uppe i lägenheten. Alldeles för trassligt, riskfyllt med transporten sedan i trapphuset. Osannolikt.

- Har vi några vittnesuppgifter från andra - kring var någonstans TT (+ MH, JJ) befann sig mellan Nöjets stängning och lägenheten?

Vart tror du T var när J var i lägenheten och väsnades?
Citera
2022-11-06, 12:47
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:

Ja, om det är nån av dem som har svagare psyke än den andra och som kan ha brutit ihop i häktet så är det MH.

JJ verkar vara en riktigt iskall jävel. Enligt hennes advokats utsago i media från dagen då kroppen hittades så ifrågasätter hon varför hon överhuvudtaget sitter häktad. Hon kommer garanterat fortsätta blåneka till det bittra slutet, oavsett vilka bevis som läggs fram.
Senast redigerad av [Strange Days] 2022-11-06 kl. 12:51.
Citera
2022-11-06, 12:48
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allakantralla
Men telefonen är ju enligt uppgifter i media tillsammans med JJs telefon både till donken och tillbaka, så det håller ju inte riktigt. Dessutom lär ju snubbarna i den röda bilen vara identifierade vid detta laget och därmed också anhållna eftersom polisen då kunnat se att TTs telefon reste tillsammans med dem.

Hur vet du att J inte lämnade T:s mobil till donkengrabbarna?
Ljuger grannen om att J snackade med sina donkenkompisar?
Det vore enklast att ringa upp grannen och fråga om tidpunkter och om han såg att J hade med sig två telefoner, även passa på att fråga om de är något mer än bara grannar?
Grannen säger att J brukade hjälpa honom att bära saker. Han kanske gjorde en gentjänst? Hjälpte J och M att bära T till bilen?
Är det möjligt att T:s mobil lämnades över vid donken och tog en tur med donkengrabbarna till macken för att fylla på soppa under tiden J och M var i J:s lägenhet och sopade undan spår och förberedde flytt av T:s kropp?
Citera
2022-11-06, 12:48
Medlem
euromixerss avatar
Leif GWs uttalande under dagen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wAgQ4o/gw-om-tovefallet?fbclid=IwAR0njukmBeRCHpeCwq2uCagrILLLCI ie2t0Mw5DWXas6C1yi7N-Vb6R_QCI
Citera
2022-11-06, 12:50
Medlem
Syragruppens avatar
Citat:
Nu har någon kanske redan svarat dig (jag håller på och läser ikapp så ber om ursäkt om det nämns igen) men det enda som inte går ihop med detta är samtalet/röstmeddelandet hon lämnade till sin pojkvän kl 02.30. Hon har alltså varit i liv fram till dess. Däremot tycker jag ändå det är en intressant teori. Hon pratade med sin pojkvän 01.49 och sa hon var på väg ifrån Nöjet. Vittnen verkar ha sett T, JJ och MH promenera tillsammans (troligtvis mot JJs hem). T går med sin cykel. Promenaden ska enligt Google maps ta 16 min. Vi vet inte exakt när de ankommer till JJs lägenhet. Men de kanske stod kvar utanför? Därför var Ts cykel kanske inte ens låst utan bara slängt i gräset eller stod lutad lite konstigt någonstans, för hon inte tänkte stanna där eller hänga med upp. Hon lämnar meddelande till pojkvännen när hon är utanför, hon är rädd eller upprörd och kanske samtalet avbryts konstigt därför reagerade han och polisen snabbt. Om hon har slagits ned med något och/eller kvävts utomhus eller vid tvättstugan och JJs bil var nära, så har de inte behövt släpa ned hennes kropp från lägenheten. Men ja, svårt att veta exakt. De höga dunsar som lät som något på 50-100 kg släpptes o golvet är ju lite svårt att veta vad det annars kunde vara. Känns som man har minst 10 olika teorier.

Absolut, och det verkar ju vara något med röstmeddelandet som gjort att oron för TT tas på allvar av polisen när anhöriga anmäler henne försvunnen. Jag vill inte lägga fram någon teori i och med mitt inlägg, bara lyfta möjligheten att om något verkar ha gått till på ett svårförklarligt sätt så kanske det egentligen gick till på ett annat enklare sätt.
Citera
2022-11-06, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Hur vet du att J inte lämnade T:s mobil till donkengrabbarna?
Ljuger grannen om att J snackade med sina donkenkompisar?
Det vore enklast att ringa upp grannen och fråga om tidpunkter och om han såg att J hade med sig två telefoner, även passa på att fråga om de är något mer än bara grannar?
Grannen säger att J brukade hjälpa honom att bära saker. Han kanske gjorde en gentjänst? Hjälpte J och M att bära T till bilen?
Är det möjligt att T:s mobil lämnades över vid donken och tog en tur med donkengrabbarna till macken för att fylla på soppa under tiden J och M var i J:s lägenhet och sopade undan spår och förberedde flytt av T:s kropp?

Jag fattar inte. Hur förklarar du då att TTs mobil gjorde exakt samma resa som JJs mobil från JJs hem, till donken och tillbaka? Menar du att JJ lämnade över sin mobil och TTs mobil till snubbarna vid donken som då skjutsade mobilerna hem till JJ?
Citera
2022-11-06, 12:53
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Numera är bokföringslagen 7 år.. Men dock gott om tid iallafall

Det var ett tag sedan debit och kredit, tack för uppdaterad info. Om jag ringer donken och säger att jag vill ha ett skriftligt kvitto på en kompis inköp den 16/10 ca 03:20, kan jag få det? Det kan knappast ha varit kö i drive in vid den tidpunkten så det kan inte vara så svårt för dem att ta fram?
Senast redigerad av Pythia_88 2022-11-06 kl. 13:12.
Citera
2022-11-06, 12:54
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Vart tror du T var när J var i lägenheten och väsnades?

Där saknas information: Skulle vilja veta vart alla tre observerats mellan Nöjet och resp. lägenhet. Utan de observationerna står man sig slätt. Kan ha varit olika alternativ - alltifrån att TT får reda på att JJ messat något kränkande till AW om henne och hon vänder med cykeln för att konfrontatera JJ. Till att JJ, MH blev hämtade på vägen, åker förbi TT och beslutar sig för att jävlas.

Någon borde ha sett dem på vägen mellan Nöjet och resp. bostad. Samtidigt saknas vittnesuppgifter om hur TT skulle ha kommit in i huset, ut ur huset, ställt cykeln, osv. Tänker att det måste ha skett något på vägen som överrumplade TT. Förmodligen utomhus. Till pojkvännen säger hon väl bl.a att hon är på väg hem. Känns långsökt att hon skulle ha följt med på efterfest eller samtal, med flera hon inte är vän med, och in i lägenheten.
Senast redigerad av Xedome 2022-11-06 kl. 13:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in