2022-11-01, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Det underliga är att ingenting hörs överhuvudtaget.
Inga röster, inga skratt, inget gråt, ingen musik, inte ens ett gapande eller skrikande. Bara tystnad.
Likadant är det på väg upp för trappan till lägenheten. Tystnad

Men helt plötsligt bryts tystnaden. Inte med ord som ge fan i mig, fittjävel eller ens dra åt helvete.
Nej dunsar och bankande är det som bryter tystnaden, utan att ett enda ord tycks ha hörts.

Har läst samma sak tidigare idag här.. men har något vittne sagt att ingen hört dom komma på natten? Normala läten som att gå uppför trappen efter en utekväll är väl inget konstigt i sig? Inget man reagerar över.. men om det är knäpptyst i en lägenhet med bara dunsar som hörs som de ska kunna göra hål i ens tak, då är det lite konstigt?
Citera
2022-11-01, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Någon som lyssnat på podden?

Det verkar som att JJ bil står ute hos sin pappa för när reporten var där när dom spärrade av den 21 så såg han en röd lite Suzuki där. Så den bilen är ju inte beslagtagen (längre)
Har inte lyssnat på podden, men vad exakt sades om den röda Suzukin?
Om beslaget är hävt på den så kan man helt utesluta den bilen, tror jag.
Citera
2022-11-01, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Det underliga är att ingenting hörs överhuvudtaget.
Inga röster, inga skratt, inget gråt, ingen musik, inte ens ett gapande eller skrikande. Bara tystnad.
Likadant är det på väg upp för trappan till lägenheten. Tystnad

Men helt plötsligt bryts tystnaden. Inte med ord som ge fan i mig, fittjävel eller ens dra åt helvete.
Nej dunsar och bankande är det som bryter tystnaden, utan att ett enda ord tycks ha hörts.

Har grannen sagt att det är knäpptyst innan dunsarna börjar?
Citera
2022-11-01, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
"Från podden:
Grannen ska även frågat JJ vem som har ställt en cykel slarvigt utanför grinden och JJ säger att det är hennes kompis som glömt den där. Hon säger ett namn till grannen men det är INTE Tove.
Grannen ställer då upp cykeln mot staket.
Det är också grannen som påpekar EFTER McDonalds att JJ kompis har glömt något i cykelkorgen så då tar JJ upp det.
Två män i en liten röd bil vid McDonalds ( han säger inte Audi) JJ säger att det är hennes bästa vän. Två manliga killar i 20 års åldern"

Vadå, förstår jag det här rätt nu att grannen har ändrat sitt vittnesmål? Tidigare gick ju storyn att grannen kör hem från McD med J. Han släpper av J på gatan utanför huset, ser hur J går mot huset och reagerar på att hon tar upp en påse ut ur cykelkorgen, en handling av henne som han fäster på minnet för att den verkar lite märklig i hans ögon. Detta sker i samband med att han ska parkera bilen.

Men nu är alltså hans story att det är han som har observerat cykeln och frågat om dess ägare och det är han som har ställt upp den och påpekat påsen för J?

Stämmer det att han har ändrat sitt vittnesmål i princip helt, eller har det blivit felciterat av någon någonstans? Om han har ändrat sitt vittnesmål så ändrar det ju verkligen hela spelfältet här i grunden på ritbordet för teorier...

Någon som kan reda ut exakt vad som gäller här kring grannens vittnesutsago?

Tror inte grannen har ändrat något vittnesmål. Media har kortat ner hans story att han uppmärksammat en påse. Tror ren det är större än så.
Citera
2022-11-01, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Jag är med på din teori. Men var placera in detta röstmeddelande 02.30. Så lång tid tar det inte att gå från Nöjet till kyrkan/församlingsgården. Då ska ju TT ha meddelat sig. Då skulle det ha varit en lång diskussion man haft utomhus innan ev misshandel/död eftersom hon faktiskt hör av sig 02.30.

Vad som har skett 02.30 är väl ännu inte helt bekräftat? Dvs ägde ett samtal, röstmeddelande e.d från TT till pojkvän öht rum.
Citera
2022-11-01, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
"Från podden:
Grannen ska även frågat JJ vem som har ställt en cykel slarvigt utanför grinden och JJ säger att det är hennes kompis som glömt den där. Hon säger ett namn till grannen men det är INTE Tove.
Grannen ställer då upp cykeln mot staket.
Det är också grannen som påpekar EFTER McDonalds att JJ kompis har glömt något i cykelkorgen så då tar JJ upp det.
Två män i en liten röd bil vid McDonalds ( han säger inte Audi) JJ säger att det är hennes bästa vän. Två manliga killar i 20 års åldern"

Vadå, förstår jag det här rätt nu att grannen har ändrat sitt vittnesmål? Tidigare gick ju storyn att grannen kör hem från McD med J. Han släpper av J på gatan utanför huset, ser hur J går mot huset och reagerar på att hon tar upp en påse ut ur cykelkorgen, en handling av henne som han fäster på minnet för att den verkar lite märklig i hans ögon. Detta sker i samband med att han ska parkera bilen.

Men nu är alltså hans story att det är han som har observerat cykeln och frågat om dess ägare och det är han som har ställt upp den och påpekat påsen för J?

Stämmer det att han har ändrat sitt vittnesmål i princip helt, eller har det blivit felciterat av någon någonstans? Om han har ändrat sitt vittnesmål så ändrar det ju verkligen hela spelfältet här i grunden på ritbordet för teorier...

Någon som kan reda ut exakt vad som gäller här kring grannens vittnesutsago?

Låter märkligt. Ändrar han sin historie så kanske där inte fanns någon cykel alls vid det laget. Och ingen påse heller. Kanske hade de nyss fört bort cykeln med bilen och han vill att det ska låta som att den fortfarande var kvar?

Inte för att jag tror det, men om man nu ska testa olika teorier...
Citera
2022-11-01, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Cykeln är vinröd/nån typ av röd. Den är inte svart.

JAG VET DET. Men någon här inne påpekar ju att någon har sagt att cykeln grannen ser är svart . Jag undrar vem. Du för ju en dialog med någon om en svart cykel. Jag undrar vart det kommer ifrån.
Citera
2022-11-01, 20:41
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Förstår hur du tänker men det är ju jätte svårt att hantera en likstel kropp.

Har tänkt som dig också att skulle de förvarat kroppen i lägenheten så måste det medfört panik.

Ja, en död kropp verkar svår att förflytta, oavsett.

Panik måste de haft ändå, OM TT nu är död i JJs badrum. Verkligheten är nog mer skrämmande än Truecrime på tv.

Undrar om de ( vet vi ens om MH var närvarande under denna natt, vi antar det i detta inlägg) hade panik för att nu fanns det en kropp i lägenheten, grannarna var vakna och dessutom en som är frågvis och villig att "hjälpa till".
Känslan borde varit att avvakta till nästa natt, hinna klura ut en slags plan och då blev likstelheten en överraskning? Bra eller dåligt, ur trapp-förflyttnings synpunkt: säkert lättare. I syfte att gömma, bli av med, begrava, få plats i bil: säkert till det sämre.
Citera
2022-11-01, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
JAG VET DET. Men någon här inne påpekar ju att någon har sagt att cykeln grannen ser är svart . Jag undrar vem. Du för ju en dialog med någon om en svart cykel. Jag undrar vart det kommer ifrån.

En användare som har lyssnat på podden
Citera
2022-11-01, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Har grannen sagt att det är knäpptyst innan dunsarna börjar?

Precis - det framgår inte.

Såklart det kan ha pratats tidigare, men det är dunsarna, som ju är väldigt tunga, som drar grannens/grannarnas uppmärksamhet till lägenheten, kanske till och med väcker grannen/grannarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Har inte lyssnat på podden, men vad exakt sades om den röda Suzukin?
Om beslaget är hävt på den så kan man helt utesluta den bilen, tror jag.

Grannen nämner en röd liten bil på mc Donalds, efter kopplar reportern ihop det med att det stod en röd lite Suzuki vid ”torpet” ( pappans torp/gård) när reportern var där när det området spärrades av. Så det låter som Suzukin är hemma igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Svart cykel? Toves cykel är ju röd.

Något stämmer inte med hans historia.
Nä något stämmer inte med hans historia.
För allt som kommit ut i media om vad denna granne berättat så har just hans historia ändrat sig.
Talar man sanning så är historian samma från gång till gång, men denna historia har ändrats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in