2022-11-06, 12:09
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Nu har någon kanske redan svarat dig (jag håller på och läser ikapp så ber om ursäkt om det nämns igen) men det enda som inte går ihop med detta är samtalet/röstmeddelandet hon lämnade till sin pojkvän kl 02.30. Hon har alltså varit i liv fram till dess. Däremot tycker jag ändå det är en intressant teori. Hon pratade med sin pojkvän 01.49 och sa hon var på väg ifrån Nöjet. Vittnen verkar ha sett T, JJ och MH promenera tillsammans (troligtvis mot JJs hem). T går med sin cykel. Promenaden ska enligt Google maps ta 16 min. Vi vet inte exakt när de ankommer till JJs lägenhet. Men de kanske stod kvar utanför? Därför var Ts cykel kanske inte ens låst utan bara slängt i gräset eller stod lutad lite konstigt någonstans, för hon inte tänkte stanna där eller hänga med upp. Hon lämnar meddelande till pojkvännen när hon är utanför, hon är rädd eller upprörd och kanske samtalet avbryts konstigt därför reagerade han och polisen snabbt. Om hon har slagits ned med något och/eller kvävts utomhus eller vid tvättstugan och JJs bil var nära, så har de inte behövt släpa ned hennes kropp från lägenheten. Men ja, svårt att veta exakt. De höga dunsar som lät som något på 50-100 kg släpptes o golvet är ju lite svårt att veta vad det annars kunde vara. Känns som man har minst 10 olika teorier.
Hon ska ha fått ett samtal från pojkvännen vid halvett. Där hon berättade att allt var bra och hon snart skulle åka hem. Sedan ska hon ändå ha stannat i två timmar. Det ”sägs” att tT då ska ha ringt sin pojkvän och sagt att hon är på väg. Men det kan ha misstolkats. Det känns mer som man skickar ett sånt meddelande i text. Och då kan det vara tjejerna som vill lugna killen och svarat med TTs telefon. Pojkvännen nöjde sig med det och somnade om.
Ingen är väl så dum att man utför ett planerat mord hemma? Därför tror jag det var en olycka som gick snett. Tt kanske inte ens var död när de forslade bort kroppen?
Citera
2022-11-06, 12:10
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jo men analyserna/utlåtanden etc lär nog ta ett tag. I stort kommer de nog att ha en hyfsad uppfattning om dödsorsak etc men nog långt ifrån ett ”facit”.
Särskilt med tanke på att de är två mgm, kan nog vara knepigt att fastslå exakt vem som gjort vad.
Givetvis; om bägge väljer att helt och fullt tala ut så löser sig allt. Men de lär nog tiga ett tag till.

Sedan lät det på GW som att lösningen skulle komma att bli allmänt känd inom en vecka. Polis/åkl lär nog hålla inne med detaljerna.
Givetvis kommer nya brottsrubriceringar etc att framkomma. Sånt går ju inte att hemlighålla.

Jag skrev facit i stora drag.

Detaljerna kommer långt senare, men åklagaren kan efter ett preliminärt rättsmedicinskt utlåtande eventuellt ha stöd för sin hypotes om vad som har hänt.

Obduktionen sker i kommande vecka vad jag har förstått. Kanske får åklagaren ett utlåtande i slutet av veckan och brottsrubricering ändras eventuellt till mord.

Jag gissar på att åklagaren har en relativt god bild över händelseförloppet.
Citera
2022-11-06, 12:10
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Nu har någon kanske redan svarat dig (jag håller på och läser ikapp så ber om ursäkt om det nämns igen) men det enda som inte går ihop med detta är samtalet/röstmeddelandet hon lämnade till sin pojkvän kl 02.30. Hon har alltså varit i liv fram till dess. Däremot tycker jag ändå det är en intressant teori. Hon pratade med sin pojkvän 01.49 och sa hon var på väg ifrån Nöjet. Vittnen verkar ha sett T, JJ och MH promenera tillsammans (troligtvis mot JJs hem). T går med sin cykel. Promenaden ska enligt Google maps ta 16 min. Vi vet inte exakt när de ankommer till JJs lägenhet. Men de kanske stod kvar utanför? Därför var Ts cykel kanske inte ens låst utan bara slängt i gräset eller stod lutad lite konstigt någonstans, för hon inte tänkte stanna där eller hänga med upp. Hon lämnar meddelande till pojkvännen när hon är utanför, hon är rädd eller upprörd och kanske samtalet avbryts konstigt därför reagerade han och polisen snabbt. Om hon har slagits ned med något och/eller kvävts utomhus eller vid tvättstugan och JJs bil var nära, så har de inte behövt släpa ned hennes kropp från lägenheten. Men ja, svårt att veta exakt. De höga dunsar som lät som något på 50-100 kg släpptes o golvet är ju lite svårt att veta vad det annars kunde vara. Känns som man har minst 10 olika teorier.

Håller med, de fraktade sedan den då olåsta cykeln dit de senare fann den och låste och tog nyckeln så det skulle se ut som Tove parkerat den där själv.
Citera
2022-11-06, 12:12
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag skrev facit i stora drag.

Detaljerna kommer långt senare, men åklagaren kan efter ett preliminärt rättsmedicinskt utlåtande eventuellt ha stöd för sin hypotes om vad som har hänt.

Obduktionen sker i kommande vecka vad jag har förstått. Kanske får åklagaren ett utlåtande i slutet av veckan och brottsrubricering ändras eventuellt till mord.

Jag gissar på att åklagaren har en relativt god bild över händelseförloppet.

Det är väl rätt uppenbart hon har mördats eller gick hon vilse och handfängslade sig själv tro?
Citera
2022-11-06, 12:14
Medlem
Hva er grunnen til at det ikke ble påbegynt obduksjon med en gang? Hvorfor vente?
Citera
2022-11-06, 12:15
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TidensMysterium
Han är en GRANNE till JJ! JJ har bara 2 grannar: En i samma våning och en under. Om du inte vill svara så håll käften i stället för att spamma tråden med skitsnack.

Är du här och sprider desinformation igen!?

Räcker det inte med att fyra användare i tråden avråder dig ifrån att sprida falska och graverande uppgifter om en annan granne?

Så svårt kan det inte vara - att läsa vad som står i sammanfattningen, inte läsa in vad som inte står om andra - och slutligen avstå från att kriminalisera folk som inte har med saken att göra, i tråden.

Gå ut och ta en promenad istället. Fint väder idag.
Senast redigerad av Xedome 2022-11-06 kl. 12:18.
Citera
2022-11-06, 12:15
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Hon ska ha fått ett samtal från pojkvännen vid halvett. Där hon berättade att allt var bra och hon snart skulle åka hem. Sedan ska hon ändå ha stannat i två timmar. Det ”sägs” att tT då ska ha ringt sin pojkvän och sagt att hon är på väg. Men det kan ha misstolkats. Det känns mer som man skickar ett sånt meddelande i text. Och då kan det vara tjejerna som vill lugna killen och svarat med TTs telefon. Pojkvännen nöjde sig med det och somnade om.
Ingen är väl så dum att man utför ett planerat mord hemma? Därför tror jag det var en olycka som gick snett. Tt kanske inte ens var död när de forslade bort kroppen?
Funderar om de under knivhot i så fall tvingat henne att meddela sig till pojkvännen, så att han ska känna sig lugnad och inte komma och dyka upp bakom dörren.
Citera
2022-11-06, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag bad dig förklara, inte ställa en motfråga.

Varför berättar mgm för någon att T.T. var i J.J. lägenhet om hon inte var det?

Eftersom att du tycks lämna öppet för att T.T. aldrig var i lägenheten bör du ha en tanke om varför mgm i så fall påstod motsatsen.

Att säga att de tre gick hem till JJ, att man blev sams och att TT sedan cyklade hem. Låter bättre än att säga att mgm misshandlade eller dödade TT ute.

För inte tusan blev de sams och inte tusan cyklade TT hem.
Att mobilen ev funnits i och ev spårats till JJ lägenhet. Måste inte per automatik betyda att TT verkligen var där ?

Ljuger JJ om något så kan hon också ljuga om det annat.
Dessutom stal mgm inte bara mobilen. Hon stal också cykeln och fan vet om hon inte stal även plånbok och eventuell väska. Vi har inte bara en eventuell mördare. Utan även en tjuv
Senast redigerad av Tavelramskrok 2022-11-06 kl. 12:27.
Citera
2022-11-06, 12:21
Medlem
Jag tycker MHs roll i detta känns så luddig. För en del av mig tror faktiskt att JJ hade kunnat planera dådet på T, åtminstone inombords men att hon inte tänkte verkställa det (tills de träffades på Nöjet och verkade tjafsa igen om situationen som splittrad dem åt innan), då kanske det slant för henne precis som det gjorde när hon försökte bränna ned sitt ex lägenhet. Men MH verkar inte samma typ av människa?? Har hon hjärntvättats av J? Har hon hotats ”jag kommer skylla allt på dig om du inte hjälper mig”? J sågs dagen efter härja runt, någon verkar sett henne på Dollarstore, någon har sett henne rida hästen vid sin pappa, hon lägger upp annons på Facebook som ingenting, går till jobbet måndag. Empatilös, får riktigt psykopatiska vibbar av henne. Var är MH? Jag minns mig inte ha läst i sammanfattningarna vart hon har befunnit sig efter mordet och fram tills hon hämtades av polisen. Har hon bara gömt sig hemma med all ångest efter mordet?
Citera
2022-11-06, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HawkPie
Jamen i runda slängar. JJ hinner ju springa upp till sig snabbt för att hon har glömt något. grannen ska ju typ, fixa nycklar o skor. Gå ner. Se cykeln, prata om den, flytta den och köra ut. Inget tar säkert speciellt lång tid.

Grannen sa att de åkte efter 03.10 när de hörde dunsarna. Vi vet inte när de är framme på mcdonalds
Polisen bör ju se klockslaget när JJ handlar på MacDonalds i alla fall. Antingen på kvittot om det finns kvar eller i själva kassaapparatens registrering samt kanske på övervakningskamera om det finns någon där?
Citera
2022-11-06, 12:23
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HawkPie
Jamen i runda slängar. JJ hinner ju springa upp till sig snabbt för att hon har glömt något. grannen ska ju typ, fixa nycklar o skor. Gå ner. Se cykeln, prata om den, flytta den och köra ut. Inget tar säkert speciellt lång tid.

Grannen sa att de åkte efter 03.10 när de hörde dunsarna. Vi vet inte när de är framme på mcdonalds

JJ och grannen är på donken i tid för att lämna över T:s mobil till de två 20-åriga killarna i den röda bilen? Det är killarna i den röda bilen som dumpar T:s mobil någonstans? Det skulle vara intressant att se klockslaget på donkenkvittot i J:s mobilapp. Där kanske polis fick fram ett exakt klockslag på J? Man kanske ska ta och ringa donken i Vetlanda och fråga om bilen grannen och JJ hämtade upp maten i och vilken tid? Donken har ju kameror för att ha koll på vilket reg.nr som beställt vad.
Senast redigerad av Pythia_88 2022-11-06 kl. 12:29.
Citera
2022-11-06, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix

Nej, hon fick inte ett samtal halv ett. Däremot får Tove 01:49 fick ett samtal från pojkvännen, som enligt uppgift får intrycket att allt är bra och han reagerar inte på att något skulle vara onormalt. Det finns inga uppgifter om att hon i detta samtal skulle sagt att hon var på väg hem.

Läs mer i sammanfattningen här https://www.flashback.org/sp82305489
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in