Citat:
Hon ska ha fått ett samtal från pojkvännen vid halvett. Där hon berättade att allt var bra och hon snart skulle åka hem. Sedan ska hon ändå ha stannat i två timmar. Det ”sägs” att tT då ska ha ringt sin pojkvän och sagt att hon är på väg. Men det kan ha misstolkats. Det känns mer som man skickar ett sånt meddelande i text. Och då kan det vara tjejerna som vill lugna killen och svarat med TTs telefon. Pojkvännen nöjde sig med det och somnade om.Nu har någon kanske redan svarat dig (jag håller på och läser ikapp så ber om ursäkt om det nämns igen) men det enda som inte går ihop med detta är samtalet/röstmeddelandet hon lämnade till sin pojkvän kl 02.30. Hon har alltså varit i liv fram till dess. Däremot tycker jag ändå det är en intressant teori. Hon pratade med sin pojkvän 01.49 och sa hon var på väg ifrån Nöjet. Vittnen verkar ha sett T, JJ och MH promenera tillsammans (troligtvis mot JJs hem). T går med sin cykel. Promenaden ska enligt Google maps ta 16 min. Vi vet inte exakt när de ankommer till JJs lägenhet. Men de kanske stod kvar utanför? Därför var Ts cykel kanske inte ens låst utan bara slängt i gräset eller stod lutad lite konstigt någonstans, för hon inte tänkte stanna där eller hänga med upp. Hon lämnar meddelande till pojkvännen när hon är utanför, hon är rädd eller upprörd och kanske samtalet avbryts konstigt därför reagerade han och polisen snabbt. Om hon har slagits ned med något och/eller kvävts utomhus eller vid tvättstugan och JJs bil var nära, så har de inte behövt släpa ned hennes kropp från lägenheten. Men ja, svårt att veta exakt. De höga dunsar som lät som något på 50-100 kg släpptes o golvet är ju lite svårt att veta vad det annars kunde vara. Känns som man har minst 10 olika teorier.
Ingen är väl så dum att man utför ett planerat mord hemma? Därför tror jag det var en olycka som gick snett. Tt kanske inte ens var död när de forslade bort kroppen?