2022-11-01, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Jo men nu nämns två "killar" i en bil. Är kille nr 2 egentligen MH?

Jag har upprepat mig så många gånger i denna tråden så vet inte om jag orkar igen MEN två manliga personer från en bil i McDonalds är hörda av polis. Dessa kontaktade själva polisen enligt tidiga rykten.
Senast redigerad av Wattweke 2022-11-01 kl. 20:09.
Citera
2022-11-01, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
När börjar ett lik stelna?

Det går fort, när cirkulationen upphör går det rätt fort, kroppen blir kall och stel samt ändrar färg.

Varför kör grannen JJ till Mc Donalds?

Vad är JJs relation till grannen?

Vem är denne granne?

Vad gjorde JJs pappa på natten och på söndagsmorgonen?
Citera
2022-11-01, 20:07
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
3 minuter utan luft, 3 dagar utan vatten och 3 veckor utan mat, lyder en gammal tumregel!
Då är vill det alltså till att T hittas denna veckan.
Citera
2022-11-01, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Kommer fram till samma mening.
Men vem kan ringa med en förvrängd röst?
Kanske supereasy genom någon app, vad vet jag?

Men det kanske är någon med insyn i utredningen, som vill outa något viktigt?

Eller någon som står mgm nära?

Jag spånade i dom tankarna jag med.
Citera
2022-11-01, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Ja, en bror som är skriven på samma adress som hennes pappa.

Vad heter JJs bror?

Droger?
Citera
2022-11-01, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airboy
Kan det inte varit att det var när de kom tillbaka från donken som han noterade cykeln och reste upp den då? Känns ändå det logiska att det görs i ett svep så att säga. Men då var i alla fall JJ inte så intresserad av det som låg i cykelkorgen egentligen utan kanske bara tog det p.g.a. att grannen påpekade det.

Så uppfattar jag det i podden - att grannen uppmärksammar JJ om påsen och inte tvärtom
Citera
2022-11-01, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Från podden:

Grannen ska även frågat JJ vem som har ställt en cykel slarvigt utanför grinden och JJ säger att det är hennes kompis som glömt den där. Hon säger ett namn till grannen men det är INTE Tove.
Grannen ställer då upp cykeln mot staket.

Det är också grannen som påpekar EFTER McDonalds att JJ kompis har glömt något i cykelkorgen så då tar JJ upp det.

Två män i en liten röd bil vid McDonalds ( han säger inte Audi) JJ säger att det är hennes bästa vän. Två manliga killar i 20 års åldern.

Men det förklarar ju mycket.

Om de hade redan had bragt TT om livet eller åtminstone gjort henne medvetslös så är det såklart att JJ inte uppger TT:s namn som ägare till cykeln.

Och, än mer intressant. Tidigare har ju många varit oförstående till varför JJ plockade med sig påsen, det framstod ju som onödigt att dra grannens uppmärksamhet till cykeln och påsen.

Men nu framstår det snarare som att JJ inte hade något alternativ i praktiken. Om någon påpekar att det är något glömt i min kompis cykel skulle ju det enda naturliga vara att ta med påsen upp. Så - JJ var så illa tvungen.

Och det kan ju finns bra förklaringar till varför grannen inte såg och påpekade cykeln innan Mcdonalds-besöket. De kan t.ex. ha gått åt ett annat håll till bilen från porten eller så var de mitt i en diskussion. Finns tusen bra anledningar.

Mystiken tätnar.
Citera
2022-11-01, 20:10
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Jag har upprepat mig så många gånger i denna tråden så vet inte om jag orkar igen MEN två manliga personer från en bil i McDonalds är hörda av polis. Dessa kontaktade själva polisen enligt tidiga rykten.

ursäkta, det har varit så mycket kring dessa män, man, okänd, kompis, röd bil, silvrig bil, Audi osv osv.
Senaste jag kom ihåg var att det var en röd bil med EN man i.

Då backar jag. Sorry
Citera
Medlem
SweKingCalles avatar
Har någon koll på vad polisen använt för hundar ?

Har man hittat något bilar eller lgh överhuvudtaget ?

Hur går det med dammen, är den tömd ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Precis.
Men med den skillnaden att jag tror att JJ stal T’s mobil för att hon ville veta vad det fanns däri i form av tex foton, sms konversation, kontakter, mm. Kanske var det en sådan skitsak som bråket handlade om ?
Naturligtvis kan JJ även tänkt tanken att det skulle se ut som om TT hade varit hemma hos henne.

Ja så kan det också vara.. men när fan öppnar någon av dom käften? Deras samvete är på 0%.. Själv skulle jag haft mardrömmar varje natt om jag gjort något sådant.. skulle antagligen vaknat med panikångest varje natt också😪 Hur kalla är dom om dom fortfarande nekar och låtsas som ingenting?
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NicholasUrfe
Om så vore fallet, att åklagaren tror detta, och det stämmer, varför skulle de häktade tjejerna tiga om var hon är?
Bra fråga! De hoppas kanske på att hon ska hittas ändå, så att de kan fortsätta hävda att de inget vet.
Citera
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
När börjar ett lik stelna?
börjar inom de första timmarna efter döden och är fullt utvecklad efter 10–14 timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in