2022-11-04, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Är ju inte direkt så han säger här.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/hor-grannen-beratta-om-de-hoga-dunsarna-fran-en-av-de-haktades-lagenhet

"Grannen berättar att det brukar vara fester i den misstänkta kvinnans lägenhet och det var därför som han och hans pappa som också var hemma den här kvällen inte larmade polisen när det hördes ovanliga ljud."
Citera
2022-11-04, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Exakt, jag tror denna granne gjorde mer än vad en vanlig "hederlig" svensk granne hade gjort. Vi hade satt på öronproppar. Men knacka? Aldrig i livet. When it comes down to "krita" så sitter vi där och huttrar. "Nä Leif, gå inte upp dit. Lös Sudoku istället" "F*en skall du upp dit för? Ta en likör istället"

Har suttit redo med telefon och funderingar på om jag måste gå ner, vid ett tillfälle då jag hört ett väldigt ljudligt bråk från en grannes lägenhet. Slutade dock med en hög smäll i ytterdörren och en av parterna som lämnade lägenheten och svor hela vägen ut ur trapphuset.

Men här verkar ju inte (i alla fall specifikt den här) grannen noterat skrik eller något verbalt som oroat, utan enbart oljud från en lägenhet där det verkar ha förts oljud från förr. Då gissar jag de flesta som mest antingen skulle bankat tillbaka i väggen sin, eller fortsatt med likören och suckat.
Citera
2022-11-04, 21:23
Medlem
lindblomsgröns avatar
Vad är sant i detta?
Det polisen kommit fram till litar jag på men det övriga är osäkert.

1 Tove har sagt i telefonen till Albin att hon ska hem till Johanna?

2Johanna har sagt till kompisar att Tove följde med hem för att lösa deras konflikt?

3 Tove ringer till Albin och säger att hon är på väg hem?

4 Toves mobil har av polis kopplats till lägenheten

5 Toves cykel ska ha stått utanför Johannas lägenhet?

6 Toves telefon har färdats till McD fram och åter enligt polisen
Citera
2022-11-04, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Nej man kan inte utesluta något. JJ hoppar ut ur grannens bil på McDonalds, precis efter hon antagligen har mördat en annan människa, går fram till en RÖD bil där troligtvis hennes bror sitter och samtalar en kort stund där. Vad ska man samtala om efter vad hon nyss har gjort? Jag ser det högst osannolikt att hon gick fram för att snicksnacka. Hon bad om på något sätt få låna bilen/få hjälp. Därför har polisen beslagtagit en RÖD bil i efterhand. Var det inte också så att någon (enligt rykten) hade sett JJ och MH sitta i en röd bil tidigt söndag morgon?

OM det är så som du säger borde ju brorsan blivit anhållen initialt?
Citera
2022-11-04, 21:26
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allakantralla
Så är din teori att JJ mötte Nils på donken och bad honom att få låna hans bil? Sen körde Nils dit bilen, promenerade hem, och hade fått en rimlig förklaring till det nattliga lånet av JJ? Efter detta blir han inte ens anhållen trots både kameror och vittnen på donken? Är detta din teori?

Har ingen aning vad kameran på McD ser

Vem säger att han promenerade hem?
Citera
2022-11-04, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Yes, hoppas den som haft direkt koppling till TT's död kan styrkas såklart och att den personen försvinner för en god evighet eller forever.

Det är väldigt långsökt, jag hade blivit förvånad om de lyckades med det men samtidigt imponerad om de får sitta 6. Men det är jag... Bästa fall blir det dråp men då har jag inte tillgång till alla förhör osv. antingen detta eller som du tidigare skrev vållande till annans död. Men allt vilar på de subjektiva rekvisiten i paragraferna för jag tor utredarna har väldig bra koll på de objektiva.
Citera
2022-11-04, 21:27
Medlem
zugfahrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PehrssonLennart
Har suttit redo med telefon och funderingar på om jag måste gå ner, vid ett tillfälle då jag hört ett väldigt ljudligt bråk från en grannes lägenhet. Slutade dock med en hög smäll i ytterdörren och en av parterna som lämnade lägenheten och svor hela vägen ut ur trapphuset.

Men här verkar ju inte (i alla fall specifikt den här) grannen noterat skrik eller något verbalt som oroat, utan enbart oljud från en lägenhet där det verkar ha förts oljud från förr. Då gissar jag de flesta som mest antingen skulle bankat tillbaka i väggen sin, eller fortsatt med likören och suckat.
Exakt, jag tror också mycket handlar om vad man som granne tror händer där. Jag tycker faktiskt grannen i detta fall gjorde mer än vad som förväntas av en granne. Han knackade på och faktiskt fångade upp grannen när han hörde att hon gick ut. Han erbjöd sig också att köra + ställde jobbiga frågor. Hade grannen haft misstankar om att någon var bragd om livet så hade han såklart ring polisen pronto. Grannens ingripande här känns ju faktiskt som något som kan ställa till det för JJ rejält. Det skall han ha eloge för, för TT's skull.
Senast redigerad av zugfahrer 2022-11-04 kl. 21:30.
Citera
2022-11-04, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Är ju inte direkt så han säger här.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/hor-grannen-beratta-om-de-hoga-dunsarna-fran-en-av-de-haktades-lagenhet
Måste bara säga att denna grannen måste ha hjälpt fallet så oerhört mycket när han bad om att köra henne till McDonalds. Förlängde hennes försök att bli av med Ts kropp samt kunnat påvisa hon hade Ts mobil med sig. Många av oss hade aldrig ens knackat på dörren och aldrig i livet tänkt tanken att köra grannen till McDonalds kl 3 mitt i natten.
Citera
2022-11-04, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
GW svamlar bara, jag är övertygad om att bartendern vet en hel del. Jag har aldrig suttit och pratat med kökspersonal i 10min. Max 2 min vid baren och beställning ingår då.

Varför de pratade i 10 minuter kan vi bara spekulera om men bartendern kan ha haft rast och tog en cigg och snackade en stund med en gäst. Behöver inte vara märkvärdigare än så.
Citera
2022-11-04, 21:32
Medlem
Det grannen säger är att han hör sparkar i väggen till vänster om ytterdörren. Så jag förstår inte var folk får att detta ska ha hörts från badrummet kommer ifrån?

Som sagt, jag tror att T inte orkar med bråket, meddelar till sin pojkvän att hon drar hem. J är inte färdigbråkad och enda alternativet är våld när T annars kommer lämna lägenheten. Hon dödas i hallen och sparkar i väggen när grannen står på andra sidan dörren.

Hon läggs i badrummet och J går ut och möter grannen i trappen.
Blod/spår av T:s kropp som ligger där ett tag gör att de måste städa rummet.
Citera
2022-11-04, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Har ingen aning vad kameran på McD ser

Vem säger att han promenerade hem?

Jag försöker förstå hur det hade gått till om det var så som du föreslår, det är allt.

Jag tror att OM JJ lånat brorsans bil genom överenskommelse på donken för att frakta kroppen i, då hade brorsan blivit anhållen eftersom det fanns både kameror och vittnen på donken.

Jag kan inte föreställa mig att han INTE skulle bli anhållen, och jag försöker bara förstå era teorier. Berätta gärna hur du tänker att detta gått till.
Citera
2022-11-04, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Men han var på McD av någon anledning varför träffa honom live och inte bara på telefon. Tror inte det var en slump att han var där när Johanna anlände. Det var bestämt från när hon lämnade huset i all hast med grannen men istället måste bege sig till McD istället för att träffas utanför

Han kanske var på McD fög att hsn var hungrig? Det brukar vara huvudanledningen att man är där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in