Flashback bygger pepparkakshus!
2022-11-03, 18:59
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Tror hon gjorde uppehåll i studierna denna termin och jobbade på en förskola

Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Tove påbörjade sina lskarstudier ifjol ,men hade nu tagit paus. Hon bodde med sin pappa men skulle just flytta ihop med pojkvännen. Tove jobbade när detta hände på en skola i Vetlanda.

Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Hon har börjat plugga men hade just nu ledigt mint ett halvår från studierna och bodde hos sin pappa hemma i Vetlanda och arbetade på en skola där.

De har tydligen umgåtts i samma gäng "förr", men gänget splittrades på grund av någon konflikt. BO har inte umgåtts med MGM på minst något år. Oklart om det var den gamla konflikten som låg till grund för det som nu hände eller något nytt som inträffade under kvällen. Eller om det hänger ihop alltihop.

Ser framför mig att det inte gick så bra att "reda ut" konflikten i lägenheten, TT tröttnar och säger att hon ska gå. Ringer pojkvännen om detta. JJ lackar hur helt och tar tag i TT, .... Eftersom en stor del av ljuden i form av sparkar verkar kommit från badrummet så har de väl låst in henne där. Bunden, med munkavel? Kanske även spår av detta som gör att man länge använt rubriceringen människorov.

Eller drogade de henne och låste in henne i väntat på att det skulle verka? Ringde hon pojkvännen och sa att hon skulle hem för att började må lustigt?

Okej, förstår, tack.
Ja lika sorgligt förstås men då har hon vistats därnere en period.

Stackars pojkvännen också. Fy sjutton. Ja polisen lär ju reda ut det här. Hur det än ligger till.

Vad ska man säga.
Citera
2022-11-03, 19:00
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Tack , då är det ju troligt att hon adopterades som väldigt liten. Då borde ju hon ju inte ha påverkats för mycket av livet innan adoptionen om det inte funnits tidigare skador.

Hon har nog påverkats bra mycket mer (negativt) av att ha vuxit upp i en frireligiös sekt och som adopterad, mörkhyad i en vit familj!!

Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Alltså den är en hästtjej och den andra var en fotbollstjej.

Vad har MH för intressen?

Handbollsmålis!

Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Mamman ligger inne, det stämmer vet jag. Att pappan ska ha fått hjärtinfarkt har jag inte hört något om.

Citat:
Ursprungligen postat av Kulspruta86
MH’s pappa fick en infarkt samma dag som dom tog in dom.

Sorgligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Bear7041
Men vad har själva församlingen gjort för att förtjäna detta ”hat”?

Hat?

Det är sekter, Pingstvänner, Sjundedagsadventister, Jehovas, Baptister, Mormoner m.fl.

De borde inte få driva varken friskolor, behandlingshem m.m.

De har en förvriden verklighetsuppfattning och är stora godhetsknarkare!

Mina åsikter!
Citera
2022-11-03, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations
Vad snackar du för skit? Det här är kvinnor som har gjort detta. Fan ska ni extremfeminister alltid försöka skylla det på män?
Kvinnor mördar utan att behöva "ha testosteron" i kroppen. What the actual fuck.
du vinklar det annorlunda haha. Att det är två unga väninnor är väldigt ovanligt det är det jag ville få sagt
Ps. Har du sett foto på dem??
Senast redigerad av popll 2022-11-03 kl. 19:07.
Citera
2022-11-03, 19:01
Medlem
Scires avatar
Det här med att TTs mobil är med i bilen till McDonald's. Tidigare tänkte jag att JJ var på väg ut med mobilen för att göra sig av med den när hon träffade på grannen i trappen av en slump, men nu när man hört grannens berättelse så säger JJ efter att hon blivit erbjuden skjuts att hon bara först ska springa upp i lägenheten för att hon har glömt något. Hade hon varit i annat ärende med mobilen så hade hon väl då lämnat den kvar i lägenheten. Kan det istället vara TTs mobil hon springer upp och hämtar för att hon snabbt vill kolla igenom den? Så fort som möjligt?
Citera
2022-11-03, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Jag tror att de fick ner T genom att gå på varsin sida om henne och lyfta henne under armarna Hade de mött någon hade de kunnat säga att hon skadat sig och de skulle skjutsa hem henne eller till sjukhus.
J rekade väl i trapphuset innan då hon mötte grannen och fick hitta på en anledning varför hon var i trapphuset som slutade med att han skjutsade henne till donken,

Ja de tog nog den risken tror också de bar ner henne så

JJ sa ju att hennes vän var full och hade ramlat
Citera
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Ja, men når man bar offeret ned trappen. Skulle tro det var blodspor.
VARFÖR?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
GW gillar uppmärksamhet…

Tänk bara alla tv-prg, alla tv-soffor, alla tidningar osv.

Åsså går polisen i lilla Vetlanda och gör ett exemplariskt polisärende, plockar in mgm direkt.

GW blir liksom överflödig, och det kan han inte ta.

Då kommer hans absurda idéer ”ngn annan”…

Tomma tunnor skramlar mest!

Med risk för att outta mig själv här, men jag råkar bo nära GW och både jag och min mor råkar på honom lite titt som tätt (kan dock inte tala om i vilket sammanhang) i det vardagliga privatlivet. Jag kan lova dig att den mannen inte bryr sig ett skvatt om att söka onödig uppmärksamhet, det är snarare så att han undviker den. Det är därför han är en av de kändisar du aldrig kommer att se i kändiskåta program som typ På Spåret, Let's Dance och andra liknande showprogram. Såvitt jag har märkt av honom så har han aldrig någonsin ens brytt sig om att tala om vem han är. De första gångerna du möter honom så säger han det inte ens, om du inte själv redan råkar veta vem han är eller frågar.
Citera
2022-11-03, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Höjer till sannolika skäl för de två häktade, min magkänsla sa rätt. De två MGM verkar riktigt labila och då BO verkade vara raka motsatsen, stabil, gullig, ljus och skötsam tjej. Det sticker i ögonen på MGM, speciellt på den mörka könsförvirrande psykfallet med världens last...

Dem har varit häktade på sannolika skäl hela tiden. Du verkar ju inte ha många hästar hemma.
Citera
2022-11-03, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Mamman ligger inne, det stämmer vet jag. Att pappan ska ha fått hjärtinfarkt har jag inte hört något om.

Ber om ursäkt, det har säkert framkommit tidigare men jag försöker läsa ikapp och hoppar över några sidor här och där.

Vems föräldrar?
Citera
2022-11-03, 19:05
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Hej Malmens, du kanske skulle försöka bli en lite bättre människa. I övrigt finns det liknande fall från USA på det temat, och om du tror att romanser inte äger rum för att någon ”har kille” så vet jag inte vilken planet du lever på. Mitt syfte var i övrigt att sätta igång mer diskussioner kring vad konflikten kan ha handlat om.

Det är väl bra att tänka utanför boxen, men det behöver inte gå så långt så att det blir totalt skruvat.

Vi har inga som helst uppgifter på att Tove har varit bisexuell eller queer eller någonting åt det hållet.

Varför skulle hon helt plötsligt utveckla en romantisk attraktion till MH när de tidigare bara har varit vänner?

Sorry, men den teorin är extremt långsökt.
Citera
2022-11-03, 19:05
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Jag tror att de fick ner T genom att gå på varsin sida om henne och lyfta henne under armarna Hade de mött någon hade de kunnat säga att hon skadat sig och de skulle skjutsa hem henne eller till sjukhus.
J rekade väl i trapphuset innan då hon mötte grannen och fick hitta på en anledning varför hon var i trapphuset som slutade med att han skjutsade henne till donken,

Så om grannen/grannarna öppnar dörren så tror du inte att man ser att personen är livlös. Huvudet kommer ju att hänga löst kanske ögonen halvöppna.
Citera
2022-11-03, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Ber om ursäkt, det har säkert framkommit tidigare men jag försöker läsa ikapp och hoppar över några sidor här och där.

Vems föräldrar?

MHs föräldrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in