2022-11-04, 13:40
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ja, för dom som saknar förmåga till logiskt tänkande. Kan du då förklara hur kartläggning av de misstänktas rörelsemönster kunde leda fram till att kroppen hittades på den unika platsen?

Ja, polisen har väl tömt mobilmasterna runt omkring och kartlagt hur damerna har rört sig.

GW är förvånad över att damerna ”hållt färg” så länge, typ två veckor, men minns då idioterna i Karlskrona som ”höll tätt” i typ tre månader.
Citera
2022-11-04, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Ja, vi får se. De tre dunsarna beskrevs dock som att något som vägde minst 50 kg föll i golvet och fick väggarna att skaka. (Podden).
Då föll hon handlöst? Jag trodde att en av de, troligtvis JJ, hade slagit till henne på något sätt eller hoppat på henne så hon hade trillat men man brukar ändå reflexmässigt försöka mildra fallet med tex sina armar. Men som grannarna beskrev det och att väggarna skakade, så låter det som att hon föll livlös på marken. Drogat med något riktigt starkt?
Citera
2022-11-04, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Ja, polisen har väl tömt mobilmasterna runt omkring och kartlagt hur damerna har rört sig.

GW är förvånad över att damerna ”hållt färg” så länge, typ två veckor, men minns då idioterna i Karlskrona som ”höll tätt” i typ tre månader.

Kanske inte är så svårt ändå då?
Saft och bulle mentalitet där med kanske
Citera
2022-11-04, 13:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Lyssna på reportern Mikael Nilsson i klippet, han förklarar någorlunda så man begriper lite vad det rör sig om.

Mikael uppger även att han fått till sig att förhör ska hållas med MGM under dagen. ( igår torsdag då alltså )

Lägger till vad reportern säger i inslaget, och som du påpekar var det här ju redan igår:

Studion: "Vad är det för nya brottsmisstankar som indikeras här av åklagaren?"

Reporter: "Jamen, det är ju det att efter kroppen har förts till rättsmedicinsk undersökning som nu första rättsmedicinska undersökningen har genomförts, som ligger till grunden för åklagarens besked nu idag; att misstankarna kommer att höjas mot dom här . Och det pga att man nu har sett att T*ove har utsatts för ett brott.
Det är sedan tidigare känt att dom sitter häktade för misstänkt männsikorov, det vet vi, men det vi inte vet är när dom här unga kvinnorna kommer att delges om nya misstankar då som kan bli aktuellt rörande dråp alternativt mord.
"

https://www.tv4.se/artikel/1LRManzLAiVS4s5N4Vcc47/ny-intensiv-fas-i-utredningen-doedsorsak-ska-framstaellas

Kanske alla i tråden visste det här, men jag har tyvärr missat det. Inte haft riktigt med tid.
Citera
2022-11-04, 13:51
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen

Det gör inte TT pojkvän till lika sannolik mördare, vilket var påståendet, när det var JJ rörelsemönster som ledde fram till kroppen.
Citera
2022-11-04, 13:55
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag undrar vad man syftar på när man säger att man "kartlagt tjejernas rörelsemönster". Snapkartan?
Ingen som har några teorier? Eller har detta redan diskuterats till leda i tråden?

Det verkar ju som ett tämligen gediget polisarbete om man lyckades lokalisera kroppen utan ett erkännande.
Citera
2022-11-04, 14:00
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Hon kan ju ha sagt, jag behöver bilen om ett par timmar och han behöver inte alls ha undrat varför.

Men han var på McD av någon anledning varför träffa honom live och inte bara på telefon. Tror inte det var en slump att han var där när Johanna anlände. Det var bestämt från när hon lämnade huset i all hast med grannen men istället måste bege sig till McD istället för att träffas utanför
Citera
2022-11-04, 14:06
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sevanol123
Det var speciellt tränade stod det i tidningar bla vapen knark sperm mm.

Hade velat att jag var expert på område då hade jag gett dig ett bättre svar. Men det är jag inte, men att leta efter försvunna ligger mig varmt om hjärtat, funderar faktiskt att jobba med spc tränade hundar i framtiden. Sverigelandet behöver mer spets kompetenser så slipper vi tigga om det i grannländer.

Jag också måste vara roligt att få jobba med en hundkompis. Fast orkar inte sköta dem eller träna dem så det får vara. Finns en kvinna i Skåne som tränar eller är med i grupp för träning av bla likhundar. Det stod bla om henne för någon vecka sedan om det de hittade i skogen där tidigare en död kropp hittats. Hon har ett ovanligt namn kommer inte riktigt ihåg nu kanske Andelberg ?
Citera
2022-11-04, 14:06
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Men han var på McD av någon anledning varför träffa honom live och inte bara på telefon. Tror inte det var en slump att han var där när Johanna anlände. Det var bestämt från när hon lämnade huset i all hast med grannen men istället måste bege sig till McD istället för att
träffas utanför

Polisen har säkerligen tömt JJ:s och MH:s mobiler på all trafik under en tidsbestämd period för att få fram vilka de haft kontakt med.
Citera
2022-11-04, 14:07
Medlem
Julius-Tonkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ingen som har några teorier? Eller har detta redan diskuterats till leda i tråden?

Det verkar ju som ett tämligen gediget polisarbete om man lyckades lokalisera kroppen utan ett erkännande.

Det fanns ju uppgifter om att den röda bilen fångats på kamera vid en "nyckelposition" (eller hur man nu uttryckte det) vid två tillfällen. Först tänkte jag McD eller annanstans i södra delen av stan men det skulle kanske kunna vara en åtelkamera eller liknande betydligt närmare fyndplatsen.
Citera
2022-11-04, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Oj det här var intressant info! Hur vet du detta? 🙂

Kan ju också varit brodern där som skulle komma när jj gick ner och stötte på grannen,hon sa "mamma" då det är små röda bilar båda två och grannen inte skulle reagera på vilket bilmärke(jag antar ju att JJs mamma hälsar på ibland) men istället mötte hon brodern på donken pg a grannen och han kom efter någon timme istället.
Hade hon varit död i lägenheten hade hundar därför markerat- tänker jag.
Vet inte om polis kan kolla vad som skrivs i te x wattsapp så de kan ha använt det och sen tagit bort apparna.

Just att jj inte hade bil tillgänglig över natten gör mig fundersam på om det faktiskt inte är så att ytterligare en person är med på detta. Vem är ute 04 och ber sin bror om bil snarast möjligt liksom....
Citera
2022-11-04, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Men han var på McD av någon anledning varför träffa honom live och inte bara på telefon. Tror inte det var en slump att han var där när Johanna anlände. Det var bestämt från när hon lämnade huset i all hast med grannen men istället måste bege sig till McD istället för att träffas utanför

Tror också det var bestämt. Hon har ringt någon efter mordet för att få hjälp med kroppen och det var nog personen/personerna i bilen. Är säker på att polisen har koll på det utifrån information de fått från JJs mobil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in