Citat:
Ursprungligen postat av
danny79
Jag har precis blivit släppt från fängelse. Alla räkningar, lån osv. Gått vidare till Kronofogden. Lägenheten är jag vräkt ur.
Nu har jag hittat en vän där jag kan få bo på soffan på ett tag tills jag hittar annat boende. Problemet är att jag måste hjälpa till med räkningar och soc hjälper inte till om jag inte skriver mig på den adressen.
Saken är att jag har en massa skulder hos kronofogden och andra gäldenärer och vill absolut inte att dom ska komma och besvära den personen som är snäll nog att hjälpa mig med tak över huvudet och utsätta den personen för stress.
Så min fråga är om det går att lura kronofogden på något sätt att jag inte bor på den nya adressen trots att jag är skriven där som jag måste vara. Eller lura soc. På något sätt?
Om din vän har bilder på samtliga prylar innan du flyttar in så ska det inte vara några problem enligt Kronofogden, om din vän har kvitton på sakerna så är detta också bra.
Ringde de för några månader sen och pratade med de om detta då det var tänkt att jag skulle få en inneboende som hade kronofogden efter sig, blev inte så i slutändan då personen fick annat boende.
Du kan ringa och prata med Kronofogden om vad som gäller så att du kan få något från soc snart. Är riktigt jobbigt att gå helt utan pengar under längre tid.