Flashback bygger pepparkakshus!
2022-11-04, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkrivSuddan
Vad menar du?
Civilare har sirener
Citera
2022-11-04, 19:35
Medlem
Han kan väl börja med att ställa på bilen så att den får vistas på vägarna till att börja med. Varför skulle polisen hjälpa han med däcken? Fattar han inte att de har viktigare saker för sig.

Surgubbe
Citera
2022-11-04, 20:04
Medlem
outback4s avatar
Märklig gubbe
Körde han flera mil utan att lägga märke till trafiken omkring sig så ska gubben inte ha körkort. Samtidigt kan man undra varför polisbilen, civil tar jag för givet, lät honom köra flera mil? Var väl bara att glida upp jämsides med sirener och ut med stoppspaden..lite skumt alltihop..
Citera
2022-11-04, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
75-årige Erling Persson har varit strandsatt längs med E45:an sedan förra måndagskvällen efter att polisen punkterat bildäcken med spikmatta.

Han ska ha kört i flera mil med polisen efter sig utan att förstå att han skulle stanna. Till sist lade de ut en spikmatta för att få stopp på honom och ta ett nykterhetstest som visade negativt. Själv förstår han inte varför han blev stoppad över huvud taget och anser att polisen ska stå för däckbytet

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...inte-pa-signal

Det betyder ju bara att gubbjäveln inte ute i trafiken och riskerar liven på andra. Förr i tiden så satte man den typen av folk på dårhus vilket för övrigt är en väldigt bra namn för vad det hela handlar om.
Citera
2022-11-04, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det är polisen som klantat sig. Eftersom många andra använder samma reflexvästar som polisen har så är det inte alltid så lätt att det är polisen som står vid busshållplatsen och vinkar in för blåstest. Gubben som inte ser bra nog för att se reflexvästens text har missat det och kört förbi. Sen har man hängt på efter honom i polisbil, men eftersom det är 2:1-väg där så har de inte kunnat passera honom utan legat och blinkat tätt bakom släpet så att det över huvudtaget inte syns i backspeglarna.

Normalt kör polisen om och vinkar med spade för att stoppa, men det har man inte lyckats med trots att gubben körde i 80 med släpvagn.

Det är snarare så att man använde spikmattan för tidigt och att den användes av en annan patrull som gjorde motsvarande blåskontroll på andra sidan vägen några kilometer bort. Så efterföljandet var nog bara några kilometer, inte mil.

Brukar du se många andra utöver polisen som står med reflexväst halvvägs ute i körbanan och vinkar in dig?

Även om det skulle vara någon annan typ av stopp, tex vägbygge eller liknande kan det nog vara en god idé att se vad det gäller och inte bara köra vidare.
Senast redigerad av Engback 2022-11-04 kl. 20:12.
Citera
2022-11-04, 20:11
Medlem
DyslexiKungens avatar
Jag gillar envisa gubbar
Citera
2022-11-04, 20:13
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Gubben gjorde rätt, fler borde fortsätta köra då polisen försöker stoppa dom.

Det vimlar av poliskläder, det finns även fejkade polisbilar!
Pratar av egen erfarenhet då jag blivit stoppad av Mats Rimdahl i civilpolisbil med blåljusen påslagna.

Pensionärer blir rånade av poliser eller rättare sagt falska poliser!
Killen som bar polisväst sköt kallblodigt ner en babbe utanför en restaurang!
Polisbilen som snurrade runt i sthlm kördes av en snorunge som stripat sin pickup som en polisbil.

Inför livstidsfängelse om man falskeligen utger sig för polis då kanske packet lägger av med det, så kan vi andra börja lita på polisen igen.

Jag utgår alltid från att det är falska poliser, jag tycker inte illa om poliser utan om packet som leker maskerad med deras polisuniformer. Jag har en näraanhörig som är polis och hans förstfödde fick mitt namn för att hedra mig.

Tycker att polisen kan lägga tid på att bekämpa brottslighet, och använda spikmattor på gängriminella istället, och jag håller med om att det finns många falska poliser. Äldre ska vara försiktiga, och poliser kan låta ofarlig människor vara ifred och fokusera på andra individer. Klart att dom ska fixa hans däck. En vacker dag blir dom själva gamla poliserna, får se hur dom gillar att bli behandlad som skit av samhället då.
Citera
2022-11-04, 20:14
Medlem
Vadå har han suttit i bilen på e45 i 8dagar med punka?
Citera
2022-11-04, 20:17
Medlem
Så ledsen jag blir när jag ser så många inlägg som antingen sätter sig till döms över Erling eller gör sig roliga över hans person.

Erling är ju rakt igenom störtskön!
Precis såna människor världen idag behöver. Som kan ifrågasätta och tänka i helt andra banor än bara i termer av lagar, regler och konventioner det moderna västerländska samhället skapat de senaste hundra åren och med en ständigt stigande acceleration.

Erling är veckans hjälte för mig!
Citera
2022-11-04, 20:24
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User1945
Vadå har han suttit i bilen på e45 i 8dagar med punka?
Ja Har läst tråden och blir inte så mycket klokare. En härlig story. Envisa gubbar är kul
Citera
2022-11-04, 20:28
Medlem
426Hemis avatar
Han verkar ha dåligt humör året runt

Hur håller du humöret uppe?

– Det är lika dåligt året runt. Det är ingenting som påverkar det här
Citera
2022-11-04, 20:32
Medlem
Vad äter han?
Citera