2022-11-04, 09:45
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det är polisen som klantat sig. Eftersom många andra använder samma reflexvästar som polisen har så är det inte alltid så lätt att det är polisen som står vid busshållplatsen och vinkar in för blåstest. Gubben som inte ser bra nog för att se reflexvästens text har missat det och kört förbi. Sen har man hängt på efter honom i polisbil, men eftersom det är 2:1-väg där så har de inte kunnat passera honom utan legat och blinkat tätt bakom släpet så att det över huvudtaget inte syns i backspeglarna.

Normalt kör polisen om och vinkar med spade för att stoppa, men det har man inte lyckats med trots att gubben körde i 80 med släpvagn.

Det är snarare så att man använde spikmattan för tidigt och att den användes av en annan patrull som gjorde motsvarande blåskontroll på andra sidan vägen några kilometer bort. Så efterföljandet var nog bara några kilometer, inte mil.
Var framgår det att det är en 2:1-väg?
Citera
2022-11-04, 09:49
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarmeBaisse
En klassisk dåre. Det är ingen snyfthistoria. Han har ju körförbud på bilen och körde skitlänge med polisen bakom utan att reagera. Låter som en fara för andra i trafiken.
Troligtvis är han dement eller galen rättshaverist. Dock kan det vara ganska lätt att missa ett körförbud om man inte loggar in på Transportstyrelsens hemsida flera gånger i veckan. Råkade själv missa en besiktning då bilen var rätt ny och första besiktningen skulle göras. Eftersom det numer inte kommer hem någon information om besiktning automatiskt som det gjorde förr körde jag bilen säkert en månad innan ett besked om körförbud kom via digital brevlåda.

Har nu anmält till bilbesiktningen att jag vill ha tid automatiskt från dem när det är dags igen.
Citera
2022-11-04, 09:55
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Var framgår det att det är en 2:1-väg?

Därför att de verkar stå norr om 2:1-vägen som ligger norr om Kil.
Citera
2022-11-04, 09:59
Medlem
Hittar inte någonstans att polisen haft blåljus på?

Samtidigt blir jag lite tveksam till Erling..
Varför har han inte åtgärdat kör-förbudet som inföll i februari?
Citera
2022-11-04, 10:04
Medlem
Noll sympati. Gubben är uppenbarligen inte vaken nog att få vara ute på vägarna och orsakade själv att däcken behövde punkteras.
Citera
2022-11-04, 10:04
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar

Därför att han är en rättshaverist med vanföreställningar. Han tror bland annat att han äger ett jätteåkeri i Norge.

Tyvärr för Erling är alla människor i Jämtland dumma, så han har flyttat till Värmland.
Citera
2022-11-04, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det är polisen som klantat sig. Eftersom många andra använder samma reflexvästar som polisen har så är det inte alltid så lätt att det är polisen som står vid busshållplatsen och vinkar in för blåstest. Gubben som inte ser bra nog för att se reflexvästens text har missat det och kört förbi. Sen har man hängt på efter honom i polisbil, men eftersom det är 2:1-väg där så har de inte kunnat passera honom utan legat och blinkat tätt bakom släpet så att det över huvudtaget inte syns i backspeglarna.

Normalt kör polisen om och vinkar med spade för att stoppa, men det har man inte lyckats med trots att gubben körde i 80 med släpvagn.

Det är snarare så att man använde spikmattan för tidigt och att den användes av en annan patrull som gjorde motsvarande blåskontroll på andra sidan vägen några kilometer bort. Så efterföljandet var nog bara några kilometer, inte mil.
Så det är polisens fel att en gubbe skiter i blåljusen?
Eller för den delen ser dom?

Jag har aldrig missat en polis med reflexväst, har du?
Citera
2022-11-04, 10:07
Medlem
Citat:

Man behöver väl inte skriva ut varenda detalj?
Varför skulle dom inte haft det?
Citera
2022-11-04, 10:08
Medlem
Bassplays avatar
Ännu en anledning varför man borde testa förmåga att köra i trafiken efter en viss ålder. Problemet ligger väl i att vissa 80 åringar är pigga som 50 åringar som är sletna.

Medans vissa är 65 och varken ser hör eller förstår längre
Citera
2022-11-04, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Därför att han är en rättshaverist med vanföreställningar. Han tror bland annat att han äger ett jätteåkeri i Norge.

Tyvärr för Erling är alla människor i Jämtland dumma, så han har flyttat till Värmland.
Jo det är mycket möjligt, men var väl inte svar på mina frågor.
Har inte polisen haft blåljus på kan det vara anledningen till att Erling inte uppfattat att han skulle stanna.

OM han förstått att polisen låg bakom, antar jag att Erling inte velat stanna p.g.av att han visste att bilen var belagd med körförbud.
Det är min egen teori.
Citera
2022-11-04, 10:11
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Jo det är mycket möjligt, men var väl inte svar på mina frågor.
Har inte polisen haft blåljus på kan det vara anledningen till att Erling inte uppfattat att han skulle stanna.

OM han förstått att polisen låg bakom, antar jag att Erling inte velat stanna p.g.av att han visste att bilen var belagd med körförbud.
Det är min egen teori.

Förlåt mig, jag svarade bara på ditt andra stycke.
Citera
2022-11-04, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Förlåt mig, jag svarade bara på ditt andra stycke.
De e lugnt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in