Citat:
Du tror man sätter in bergvärme för 100-130 k, nytt tak och fönster i något som är rivningsfärdigt?! Bara för golvet och tapeterna är slitna och stenplattorna utanför saknas eller är gamla är det inte rivningsfärdigt. Huset har ju en betongstomme, mycket bra.
Det går göra ytskikten inomhus, fasad, byta ut kök, badrum för under 100k på denna kåk, så den ser finare ut än en nyproducerad hyresrätt. Jag har renoverat flera lägenheter och villor och sålt med förtjänst och vet vad man kan åstadskomma med små medel genom prisjämföra samt köpa en del saker begagnat.
Så trött på såna okunniga och opraktiska människor som dig som sitter med telefonen i högsta hugg till en flinande hantverk som blåser er. Det blir ju svindyrt om man anlitar hantverkare för byta kök, sånt kan man göra själv för struntpengar så det blir riktigt tjusigt. Man sätter inte in balingslöv heller utan IKEA stommar i en sån där kåk och massa begagnadt lyxigt kakel, bänkskivor, hoar, inbyggd ugn med några år på nacken från någon slösaktig övre medelklass på blocket.
Det går göra ytskikten inomhus, fasad, byta ut kök, badrum för under 100k på denna kåk, så den ser finare ut än en nyproducerad hyresrätt. Jag har renoverat flera lägenheter och villor och sålt med förtjänst och vet vad man kan åstadskomma med små medel genom prisjämföra samt köpa en del saker begagnat.
Så trött på såna okunniga och opraktiska människor som dig som sitter med telefonen i högsta hugg till en flinande hantverk som blåser er. Det blir ju svindyrt om man anlitar hantverkare för byta kök, sånt kan man göra själv för struntpengar så det blir riktigt tjusigt. Man sätter inte in balingslöv heller utan IKEA stommar i en sån där kåk och massa begagnadt lyxigt kakel, bänkskivor, hoar, inbyggd ugn med några år på nacken från någon slösaktig övre medelklass på blocket.
Jag har gjort både. Dessutom både Ballingslöv och IKEA faktiskt.
När jag var ung och inte drog in lika mycket så renoverade jag själv.
Men sedan jag drar in betydligt mer per timme än det kostar att ta in ett proffs så gör jag hellre det.
Fast jag måste erkänns att jag t o m byggde ett komplett kaklat badrum enligt "säker vatten" bara för att kolla om jag fortfarande kunde. Och det var faktiskt riktigt kul. Särskilt som ett badrum ligger runt 100.000 om man hyr in en firma.
Men det där rucklet hade jag inte lagt ner ens projektledningtid på. Faktum är att jag inte ens hade köpt tomten för den ligger mer eller mindre i en rondell där det passerar mängder med bilar.