2022-11-04, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nu var det en ca 50 år sedan jag red, men är det inte väldigt vanskligt att rida i mörkret i dålig terräng (stockar och stenar etc. för hästen s.a.s.

Nej, men det var en eller 2 teorier i tråden för ca någon vecka sedan, båda av norskskrivande kontohavare.

Nej men stopp. Förmodligen har TT dumpats på platsen tidigt söndag morgon. Därefter har JJ åkt ut till sin pappa och sågs rida förmiddag/mitt på dagen någon gång på söndagen.
Citera
2022-11-04, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
En otrohetsaffär mellan pojkvännen och JJ är en spekulation, kan någon bekräfta om det är sant eller inte?

Rädsla för att TT skulle avslöja och anmäla MH och JJ för droginnehav är en annan teori, undrar om någon vet mer? Berätta isåfall!

Otrohetsaffär känns rimligt. Rimlig teori till att det blev bråk, ett bråk som spårat lite. Tror inte på uppsåt att mörda.

Droger känns konstigt. Avslöja och anmäla för droginnehav, vad gör man rimligtvis då? Flyttar drogerna (lär ju inte va 100kg). Känns inte som man tar någon av daga för ett hot om polisanmälan.
Citera
2022-11-04, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonfisken
Nej men stopp. Förmodligen har TT dumpats på platsen tidigt söndag morgon. Därefter har JJ åkt ut till sin pappa och sågs rida förmiddag/mitt på dagen någon gång på söndagen.

JJ verkar iskall och totalt samvetsbefriad.... Mordbranden på exet säger också en del.
Citera
2022-11-04, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Om jag förstått källorna rätt är det GMs T letar efter på Nöjet. Jag funderar på om det faktiskt bara är MH som T letar efter, och att oron som uttrycks av T över att få tag på vännen handlar om att T vet att JJ försett MH med droger/ dragit in henne i drogerna, och T vill tala henne till rätta. När T sen hittar MH på Nöjet så är JJ brevid och en liten dispyt uppstår (kanske vill T få prata med MH själv men JJ vägrar lämna hennes sida). JJ blir arg men föreslår sen att de går hem till henne och reder ut allt. Bara en tanke.

Ja den teorin är högst troligt, likaså orohetsteorin!

Väntar på ledtrådar....
Citera
2022-11-04, 07:46
Medlem
[quote=Tjorven4|82286315]Jag tycker också det är märkligt att det är sån åldersskillnad. Läkarprogrammet är dock svårt att komma in på så några hästar i stallet lär finnas. Jag tänker att J är så pass manipulativ att hon går att bli vän med oavsett ålder…[/QUOTE
Det är JJ och MH som tydligen inte har alla hästar hemma. TT hade säkert det annars kommer man inte in på läkare utbildningen. Tragiskt att TT råkade ut för dom.
Citera
2022-11-04, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 404filenotfound
Flashback har faktiskt hjälpt till att lösa flera fall då polisen är inne här och läser också.

Vissa som inte vill/ vågar träda fram som vittnen skriver ju häri ne då det är anonymt

Många bra ledtrådar polisen fått från flashback och i vissa fall rena utpekanden som har gjort att brotten har blivit lösta.

Det har har full koll på men fb finns inte till för enbart poliser… eller för människor som tror att de är mordutredare. Utan för diskussion.
Citera
2022-11-04, 07:47
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonfisken

Ok, tack för svaret!

Och tack för att du lämnat mycket bra information till tråden från dag 1!
Citera
2022-11-04, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Det är avhandlat i tråden, ska inte vara några problem om man är två, en blir svårt däremot
JJ har nog övertalat/hotat MH hjälpa till
Fast detta med att JJ skulle ha hotat/övertalat MH är absolut ingenting som är bekräftat, så det är enbart spekulationer ifrån din sida. Var gärna tydlig med det så slipper tomtar i tråden att inbilla sig att det är fakta.
Citera
2022-11-04, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torreira
Otrohetsaffär känns rimligt. Rimlig teori till att det blev bråk, ett bråk som spårat lite. Tror inte på uppsåt att mörda.

Droger känns konstigt. Avslöja och anmäla för droginnehav, vad gör man rimligtvis då? Flyttar drogerna (lär ju inte va 100kg). Känns inte som man tar någon av daga för ett hot om polisanmälan.

Det har du rätt i...

JJ klarade inte av att se TT och AW tillsammans?

TT var sårad..
Senast redigerad av TorsteniSthlm76 2022-11-04 kl. 07:52.
Citera
2022-11-04, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
.

Dom sa. på nyhetera igår att info fr anhållnas mob ledde dem tilplatsen där Tove hittades
Men dom sa inte vad info innehöll
Polisen har troigtvis gått igenom mobiler och hittat något
Polisen har kartlagd deras förehavanden genom mobilerna vittnen och gps om de har det i bilen.
Citera
2022-11-04, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Det har har full koll på men fb finns inte till för enbart poliser… eller för människor som tror att de är mordutredare. Utan för diskussion.

Jag ser forumet som en förundersökning/mordutredning där alla hjälps åt på olika sätt (förutom de som känner GM och vill vilseleda/skydda vilket brukar vara väldigt genomskinligt).
Citera
2022-11-04, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Polisen har kartlagd deras förehavanden genom mobilerna vittnen och gps om de har det i bilen.

En stor eloge till poliserna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in