2022-08-26, 21:12
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Vet inte varför men stör mig på när de går o pratar, ser så tillgjort ut.

Stör mig ännu mer när de går och pratar - och dessutom äter någonting samtidigt.
Citera
2022-08-26, 21:43
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Stör mig ännu mer när de går och pratar - och dessutom äter någonting samtidigt.

Ännu värre.
Citera
2022-10-30, 21:23
Medlem
-GGs avatar
Jag stör mig på att så fort något stort har hänt och de behöver en snabb sammanfattning - är det alltid så exakt när de slår på teven.

Likadant varje gång. "If you're just joining us...."

Själv fick jag vänta en jävla halvtimme innan en riktig sammanfattning kom, vid ett muslimskt terrordåd.
Citera
2022-10-30, 21:29
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Som de dessutom vaknar upp från efter en stund utan hjärnskakning eller ännu värre skador

Vilket din snubbe på avataren har fått erfara ett antal gånger.

Det ser lika dumt ut varje gång!
Citera
2022-10-30, 21:35
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det kallas för Hollywood Homely.

Som i filmen med Sandra Bullock där hon är snut men ska bli skönhetsdrottning. Som om hon var så ful som snut att förändringen blir som en helt annan person killarna äntligen upptäcker.

Haha. Så jävla kasst!

Hollywood tror att om man slänger på en snygg person glasögon och för stora kläder är personen plötsligt ett träskmonster.
Citera
2022-10-30, 21:54
Medlem
För er som har netflix kan jag ge rekommendera attack of the hollywood cliches om ni vill älta ämnet.

Det jag stör mig mest på: Huvudkaraktären är som en mindre armé. Tänker framförallt på hur mycket sämre game of thrones blev efter att Arya återvände.
Vi ses ikväll på cafét (e.d, saknas relevant information som klockslag o.s.v).
Citera
2022-11-03, 22:45
Medlem
Stones avatar
Hjärtmassage med böjda armar, kaffekoppar som helt klart är tomma, mordplats och en polis kommer ut och spyr, det finns så mycket man tröttnat på.
Citera
2022-11-03, 23:31
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstallion
För er som har netflix kan jag ge rekommendera attack of the hollywood cliches om ni vill älta ämnet.

Det jag stör mig mest på: Huvudkaraktären är som en mindre armé. Tänker framförallt på hur mycket sämre game of thrones blev efter att Arya återvände.
Vi ses ikväll på cafét (e.d, saknas relevant information som klockslag o.s.v).

En liknande grej: karaktärerna behöver aldrig skriva ner information, t.ex. namn, adresser, klockslag. Information som är helt ny för dem: namn och adresser som de aldrig hört förr. De bara upprepar dem en gång, och sedan sitter det i minnet tydligen..?
Citera
2022-11-03, 23:49
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
En liknande grej: karaktärerna behöver aldrig skriva ner information, t.ex. namn, adresser, klockslag. Information som är helt ny för dem: namn och adresser som de aldrig hört förr. De bara upprepar dem en gång, och sedan sitter det i minnet tydligen..?

Detsamma gäller i polisfilmer eller annat när de får ett anrop till en adress, de kan alltid den enklaste och kortaste vägen dit även om de bara varit i stan två minuter.

Som exempel Taken 2 när de är i Istanbul och Liam med dotter kör som svin genom stan och de är inte osäkra en sekund. Dottern har dessutom inte ens körkort men kör som en fullblodsstig.
Ja, de har GPS men jag hade säkerligen missat någon av de två meter breda gränderna även om astrid sa ”sväng höger”.
Citera
2022-11-03, 23:52
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Detsamma gäller i polisfilmer eller annat när de får ett anrop till en adress, de kan alltid den enklaste och kortaste vägen dit även om de bara varit i stan två minuter.

Som exempel Taken 2 när de är i Istanbul och Liam med dotter kör som svin genom stan och de är inte osäkra en sekund. Dottern har dessutom inte ens körkort men kör som en fullblodsstig.
Ja, de har GPS men jag hade säkerligen missat någon av de två meter breda gränderna även om astrid sa ”sväng höger”.

Och i äldre filmer har de inte ens GPS, men det går lika bra ändå.
Citera
2022-11-03, 23:54
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Och i äldre filmer har de inte ens GPS, men det går lika bra ändå.

Japp, inga problem att komma rätt. Skulle jag köra i Stockholm utan GPS så hade jag aldrig hittat fram utan att fråga då.
Citera
2022-11-04, 00:03
Medlem
Hatar actionfilmer där skådespelaren inte har någon vidare vapenhantering eller förmåga att slåss, trots att de skall vara en superagent.

Gamla James Bond (innan Daniel Craig) är ett typiskt exempel. Extremt dåligt koreograferade fightingscener med en person som inte håller någon guard och drar rallarsvingar som är 1m ifrån personen. Likaså håller han pistolen vid höften, och alla går alltid in i rum med pistolen först så de snabbt kan bli avväpnade.

Som tur är så börjar serier och filmer lägga större vikt vid det. Skådespelare som tar kurser gällande vapengantering och kampsport, i kombination med bra koreografer får hela filmen att ge ett mycket bättre intryck.

The Terminal List överraskade verkligen, ocv Chris Pratt har tydligt lagt en del tid på att träna in en soldats mannerisms. John Wick är ju också ett praktexempel på motsatsen, där Keanu Reeves spenderat väsentlig tid på skjutbanan och på mattan.

Woke, och allt vad det innebär stör man ju sig lite på. Nu är ju det alltid en vit person som skall spela skurken, medan man gärna slänger in en svart man och en vit kvinna som par och protagonister. Sedan lyckas man lösa ett helt umgänge, där alla har någon annan sexuell låggning än straight.

Skall bli intressant att se hur länge man kan mjölka denna kon, för jag har svårt att tro att människor kommer bry sig om godhetssignalering på denna nivån i framtiden, men vi får se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in