2022-08-23, 20:57
Medlem
Beckombergalandets avatar
Det som stör mig i nyare filmer är att många är så förbaskat vältränade, främst killarna ser ut som gymbögar allihop. I äldre filmer ser det mest ut som vanligt folk, antingen smala eller lönnfeta.
Citera
2022-08-23, 21:00
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bisekrankas
När de kan slå någon medvetslös med ett löst slag mot bakhuvudet

Som de dessutom vaknar upp från efter en stund utan hjärnskakning eller ännu värre skador
Citera
2022-08-23, 21:03
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
När de döljer tuttar med ett täcke.

I 80-talsfilmerna var det tvärt om: Man var tvungen att ha med minst en tutt-scen per film, om det så bara var från ett omklädningsrum. Det var tider, det..
Citera
2022-08-23, 21:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Beckombergalandet
Det som stör mig i nyare filmer är att många är så förbaskat vältränade, främst killarna ser ut som gymbögar allihop. I äldre filmer ser det mest ut som vanligt folk, antingen smala eller lönnfeta.

Ett av de värsta exemplen på det måste vara Kyle Reese från den första Terminatorn jämfört med Kyle Reese i Terminator: Genisys. Reese i första är fortfarande rätt rippad (lönnfet är han definitivt inte, hade heller inte passat med hans karaktär), men ser framförallt utmärglad ut. Reese i Genisys är däremot, precis som du säger, en gymbög med gymkropp. Ser fan ut som han rakat bröstet också.
Citera
2022-08-23, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Ett av de värsta exemplen på det måste vara Kyle Reese från den första Terminatorn jämfört med Kyle Reese i Terminator: Genisys. Reese i första är fortfarande rätt rippad (lönnfet är han definitivt inte, hade heller inte passat med hans karaktär), men ser framförallt utmärglad ut. Reese i Genisys är däremot, precis som du säger, en gymbög med gymkropp. Ser fan ut som han rakat bröstet också.

Håller med dig i det du skriver om Reese..
Jag gillar exempelvis sådana karaktärer i gamla filmer som Alien 1, besättningen ser ut som vanligt folk "truckers in space" det är mer charmigt...
Citera
2022-08-23, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megabajs
Nästan allt som produceras nu är PK propaganda.
Sant. Jag började nyligen att se en till en början ganska bra serie på Netflix, men plötsligt började det dyka upp sexuellt agerande homosexuella och explicita muslimer med religiösa kläder helt utan att det var kopplat i handlingen el storyn, så jag stängde av.
Har ingen lust att bli poltiskt uppfostrad på min fritid.
Citera
2022-08-23, 21:58
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
I 80-talsfilmerna var det tvärt om: Man var tvungen att ha med minst en tutt-scen per film, om det så bara var från ett omklädningsrum. Det var tider, det..

Hehe sant, såg om "kult" rullen Roadhouse häromdagen. Inga täcken där inte
Citera
2022-08-24, 18:15
Medlem
När pengar byter händer och mottagaren börjar räkna de säger de alltid ”Its all there”
Citera
2022-08-26, 12:48
Medlem
GreenBastards avatar
Något som jag stör mig på är när man får se SMS konversationer som poppar upp i bilden, men visst det är ju så människor kommunicerar idag men jag tycker det har blivit fruktansvärt störigt och det ska vara med i nästan varenda film/serie nu mer som utspelar sig i nutid.
Citera
2022-08-26, 12:52
Medlem
burialhexs avatar
Vet inte varför men stör mig på när de går o pratar, ser så tillgjort ut.
Citera
2022-08-26, 16:04
Medlem
Bewnhurs avatar
Jag kan ibland störa mig på film-fula människor i filmer, när man ska ha en ful person så blir det allt som oftast inte en person som är särskilt ful utan är sminkad för att bli ful. Tänkte lite på Kubricks The Shining och hur Jack Nicholson skulle haft en halvdålig tupé och hur Shelley Duvall förmodligen aldrig skulle få spela Wendy.
Citera
2022-08-26, 16:27
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewnhur
Jag kan ibland störa mig på film-fula människor i filmer, när man ska ha en ful person så blir det allt som oftast inte en person som är särskilt ful utan är sminkad för att bli ful. Tänkte lite på Kubricks The Shining och hur Jack Nicholson skulle haft en halvdålig tupé och hur Shelley Duvall förmodligen aldrig skulle få spela Wendy.
Det kallas för Hollywood Homely.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in