2022-11-03, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Hur får det betalt efter att ha anmält sex och hur påverkas det av hur man röstar?

Försäkringspengar, ca 200,000 kr
Citera
2022-11-03, 18:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Så man röstar, har sex och får 200 000 av sitt försäkringsbolag? Måste man även berätta vad man röstat på, eller?
Citera
2022-11-03, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Så man röstar, har sex och får 200 000 av sitt försäkringsbolag? Måste man även berätta vad man röstat på, eller?

Röstar du rött ökar förstås chansen
Citera
2022-11-03, 19:01
Avslutad
Citat:
Hur vet försäkringsbolaget vad man röstat på? Och är försäkringsbolagen inte rädda om sina pengar?
Citera
2022-11-03, 20:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vad är det för försäkringsbolag?
Nu i lågkonjunktur så vet jag många som skulle uppskatta ett tips så att de kan få tillskott i kassan. Jag tror till och med de gärna berättar vad de röstade på om det är ett kriterium för att få pengarna.

Berätta - vilket bolag
Citera
2022-11-03, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad är det för försäkringsbolag?
Nu i lågkonjunktur så vet jag många som skulle uppskatta ett tips så att de kan få tillskott i kassan. Jag tror till och med de gärna berättar vad de röstade på om det är ett kriterium för att få pengarna.

Berätta - vilket bolag

Jag försökte söka på vad olika försäkringsbolag betalar ut vid våldtäkt. Men där stod inget belopp. Däremot stod det vad en hemförsäkring kostar (våldtäkt ryms tydligen i hemförsäkringen). Det var en del/år. Jag tror att jag pungar ut en hel del på hemförsäkringen varje år (går på autogiro, så har ingen koll längre, men vet att priset höjs regelbundet).

Hur som helst. Jag undrar hur några i tråden kan vara så bombsäkra på vad försäkringsbolag betalar ut vid våldtäkt. Har de själva blivit våldtagna, eller vad? Eller har de kanske anmält någon oskyldig för våldtäkt och fått försäkringspengar för detta och därför nu vet om både belopp och att det finns sådana som de själva är: falskanmälare? För vad är det man säger: "genom sig själv, känner man andra".
Citera
2022-11-03, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Mindre än hörsägen betyder ord mot ord. Fall som bara fallit under allmänt åtal och där tjejen aldrig sagt att det var våldtäkt bryr jag mig inte ens om.

Det fanns dåliga historier och det räcker. Teknisk bevisning och ögonvittnen är som sagt inget som krävs när det gäller våldtäkt och det vet du med.

Samtyckeslagen är framtagen av feminister för att sätta dit män. Det finns inget mer bakom så att några sadistiska kvinnor "råkar" åka dit är bara en bieffekt för det kommer vara som vid vanliga våldtäkter att dom som döms i 98 fall av 100 är män.

Ord mot ord är mer, betydligt mer relevant än hörsägen. Ord mot ord innebär ju att både målsägande och MGM har kommit till tals. Hörsägen däremot innebär att andra än både målsägande eller MGM, ger andra eller tredjehandsinformation.

Om det ska till en fällande dom, så kräv det teknisk bevisning av något slag. Du kan inte komma och påstå att Pelle har våldtagit dig för 8 månader sedan, utan minsta bevis på att ni ens haft sex vid tidpunkten för den misstänkta våldtäkten tex. Utan teknisk bevisning, finns där inget case och förundersökningen kommer läggas ner i brist på bevis. Om nu inte Pelle säger att ni två hade sex där för 8 månader sedan. Då blir det en ord mot ord situation. Och då först kommer vittnen (hörsägen från vittnena) in etc. Som kan redogöra för att de tex. sett skador på dig efter att du var hos Pelle för 8 månader sedan och att du stod i duschen och tvålade in dig i fyra timmar efteråt, gråtandes av ångest och att du skrubbade din egen mun under duschningen. De kan också bekräfta att du mått skit sedan den dagen. Varit rädd för att somna om kvällarna, rädd för att gå ut. Rädd för att träffa på folk som liknar Pelle. Du har behövt gå i traumabearbetning etc. Men inte ens då behöver det leda till fällande dom, eftersom det ska vara bevisat utom allt rimligt tvivel att Pelle är skyldig till våldtäkt. En skicklig försvarsadvokat kan nog se till att få Pelle friad, det har gått lång tid och kan du ens vara helt säker på att det var just Pelle som förgrepp sig på dig? Kanske träffade du någon annan efteråt som gjorde detta mot dig, men du är förvirrad och har börjat inbilla dig att det är Pelle, kanske? Pelle och du hade kanske bara frivilligt sex, så som Pelle säger? Osv.

Nja. Du tror att det är så. Faktum är att det finns feminister som var emot samtyckeslagen innan den kom, då de var rädda att fokuset skulle hamna för mycket på offrets beteende och inte på förövarens beteende. Vad gjorde offret/vad gjorde inte offret för att visa att hon/han inte samtyckte. Och det stämmer ju. De fick rätt. Mycket fokus har hamnat på detta. Vilket kanske inte alltid är så vidare bra. Men lagen täpper iaf. till kryphål i våldtäktslagen och då får nog dessa feminister tugga i sig, att lagen om oaktsam våldtäkt behövs, även om det innebär en större exploatering av offrets handlande.

Ja, det är vanligare att män våldtar män/kvinnor. Än att kvinnor våldtar män/kvinnor. Mycket vanligare. Iaf. om man ska se till statistiken. Sedan finns det givetvis mörkertal också... Hur lätt tror du det är för en man att anmäla eller ens prata om att en kvinna har våldtagit honom? Finns en man på detta forum som ville starta ett upprop liknande metoo, fast för drabbade män. Han var själv drabbad av flera olika händelser där kvinnor sexuellt ofredat honom/förgripit sig på honom. Han skriver alltså om detta på ett anonymt forum. men han har berättat irl. men blivit bemött på märkliga sätt. Jag kände/känner starkt med denna man. Först bli utsatt för lagbrott och sedan bli bemött som han blev bemött av folk man känner... Nej fy fan. Hade han varit i min umgängeskrets, så hade vi lyssnat på honom/försökt få honom att anmäla. Vi hade stått vid hans sida.
Senast redigerad av TomatKungen 2022-11-03 kl. 23:48.
Citera
2022-11-04, 00:00
Medlem
Citat:

Om det räcker med att ha sex (och kalla det för våldtäkt) för att få dessa pengar av försäkringsbolagen, så behöver ju kvinnorna knappast rösta hit män. Det finns ju gott om män här som kvinnorna kan ha sex med (och anmäla för våldtäkt) för att få pengar från försäkringsbolagen.

Gäller detta även män? Att män som har sex, kan kalla det för våldtäkt och få ut 200 000 från sina försäkringsbolag? Gäller det även om mannen ligger med en kvinna (som han sedan anmäler för våldtäkt)? Gäller det även om mannen, låt oss säga, röstar på Afs? Eller måste han ha homosex (och anmäla detta som våldtäkt) och rösta på Mp, C eller V för att få ut försäkringspengar?

Citat:

Nu är det väl ändå grönt som är mest heta på hög och generös invandring. Sossarna vill ha det restriktivt och reglerat och V har många andra frågor de prioriterar mycket högre. Så det är lilleputtepartierna C och Mp som folk får rösta på, om folk är kåta och vill ha ut 200 000 i försäkringspengar (enligt dina mycket besynnerliga resonemang).

Citat:
Ja de får ju betalt efter att ha anmält sexet, då får de både sex och pengar.
Horor kallas det för.

Menar du att försäkringsbolag är några slags förtäckta hallikar alltså? Jag tror inte försäkringsbolagen är så värst förtjusta i dina besynnerliga resonemang.
Citera
2022-11-04, 00:06
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jaså kan du ge exempel på när de har friats trots övertygande bevisning?

Det har jag redan svarat på, det går inte att citera en praxis eftersom det inte är text, kan du ingenting?

Du vågar däremot inte svara på den enkla frågan:
- Är hörsägen alltid skvaller eller bara ibland?

Vad är du så rädd för, svara bara, ja alltid eller nej bara ibland.
Varför vågar du inte det?

Jag har inte bett dig att citera en praxis. Gå tillbaka och titta på mitt inlägg igen så kan du läsa ordagrant vad jag skrev. Jag har inte heller pratat om hörsägen. Blandar du ihop korten nu eller vad händer?
Citera
2022-11-04, 00:15
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Otroligt korkat påstående, de flesta män blir ju inte falskeligen anklagade för det men för de som blir det är det en katastrof.
På er i tråden låter det som att det hör till vanligheterna att bli falskt anklagad.
Citera
2022-11-04, 00:17
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Du måste försöka ha lite logik i dina resonemang. Du kan inte prata om att det är svårt att döma folk när Nytorgsmannen fick 5 år. Att det inte är ett brott när brottsoffret själv inte vet säger ju för fan sig självt.

Se fallet Ulf. Det krävs inga bevis och det finns inte ens en trovärdig saga. Så ser det ut i svenska rättssalar. Så dömdes även mina vänner. Noll bevis och något som hände för 9 år sen så dom dömdes på hörsägen.

Det är otroligt enkelt i jämförelse med ALLA ANDRA BROTT SOM HAR BEVISKRAV. Vad är det du inte fattar?

Just eftersom att det är svårare att bevisa, på grund av avsaknad av bevis många gånger, döms få personer för våldtäkt. Det borde inte vara så svårt att få grepp om hur det hänger ihop, tycker man.
Citera
2022-11-04, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
På er i tråden låter det som att det hör till vanligheterna att bli falskt anklagad.

Ulf som blev dömd till 10 års fängelse utan ens en trovärdig saga skiter väl i hur vanligt det är, hans liv förstördes. Svenska kvinnor är som tickande bomber som kan explodera i ansiktet på dig.

Ta Assange som exempel också, han hade sex med en svensk kvinna och hon bloggade t.o.m. efteråt om hur nöjd hon var med kvällen och att fått vara med en så smart man som Assange. Sedan vände det när Assange inte ville inleda relation med henne och hon dessutom fått veta att han knullade en annan tjej, då blev det anmälan om våldtäkt. Det förstörde hans liv trots att han aldrig ens kunde åtalas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in