2022-11-03, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag har röstat blankt.

Precis, då har du ju undvikit att göra vad du kan för att stoppa detta.
Du har samtyckt.
Senast redigerad av m.g.t.o.w 2022-11-03 kl. 16:17.
Citera
2022-11-03, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Massor av män har dömt på mindre än hörsägen, du kan kolla på fallet Ulf som sagt. Hade det åtminstone varit frågan om att hon har en väldigt trovärdig historia och han har det inte och hon har massor av indicier för att styrka sin tes och han kan inte förklara bort sina så hade det ju varit en sak men nu döms ju män även om tjejen kommer med den mest absurda jävla historien någonsin.

Jag vet ett fall där tjejen påstod att det var hundratals våldtäkter och polisen hade bestämt sig för att göra tillslag på 4 olika platser där hon påstod att hon våldtagits mellan 30 och 100 gånger så man började i en tvättstuga där hon påstod att hon våldtagits ca 100 gånger. Sperma, sekret, blod, saliv ja allt borde finnas överallt men vad hittar polisen? Ja precis ingenting av det hon påstår. Så vad gör man? Jo man väljer att inte testa dom 3 andra ställena eftersom man förstår att det ser allt för dåligt ut om även dom visar sig innehålla noll teknisk bevisning. Han fick 8 år. Rättssäkerheten är stendöd eftersom en feministisk polis är i total maskopi med nazifeministiska åklagare. Man utreder inte längre våldtäkter utan man vill aktivt sätta dit män, det är en våldsam skillnad.

Nej. Du får läsa på om vad hörsägen är för något, så kommer du förstå att det aldrig räcker med bara hörsägen för att döma någon. Det påstådda offret måste också ge sin version, som allra minst för att man ens ska bry sig om hörsägen. Ringer du in och säger att Karin blivit våldtagen, men Karin vägrar prata om det, kommer förundersökningen läggas ner. Dina ord är bara hörsägen och saknar totalt relevans om Karin vägrar samarbeta.

Extremt dåligt polisarbete. Och jädrigt märkligt att någon kunde bli dömd i det ärendet. Givetvis skulle polis ha kollat de övriga fyra ställena lika noggrant. Fanns där något som styrker versionen om våldtäkt, skulle man gått vidare på det spåret, finns inget som styrker våldtäkt, skulle man gått på spåret om det eventuellt rör sig om falsk tillvitelse. Kan du länka FUP och dom? Låter så märkligt att jag gärna vill läsa om fallet för att ens kunna tro på att det kan gå till så rätts-osäkert.

Och jag är extremt trött på att detta görs till en könsfråga. Både män och kvinnor kan bli våldtagna/utsatta för oaktsam våldtäkt. Den dag du, din manliga polare, din son, din bror, din morbror etc. blir våldtagen/utsatt för en oaktsam våldtäkt, kommer du vara tacksam över våldtäktslagarna. Att det iaf. går att anmäla detta vedervärdiga brott...Även om det mycket sällan leder till åtal och ännu mindre till fällande dom, så vet ni iaf. att det finns en pytteliten chans.
Citera
2022-11-03, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Du har samtyckt.

Så du menar att jag skulle rösta på SD, som nu samarbetar med M och KD? Nej tack. Jag ger inte mycket för vare sig M eller KD. Visst, helt ok åsikter när det kommer till brott och straff och numera även till migrationsfrågan/integrationsfrågan. Men i övrigt är det partier som vill försämra vår välfärd. Historiskt sett har M varit emot allt vi numera tar för givet:
- Mot fri sjukvård.
- Mot två veckors semester.
- Mot allmän tjänstepension.
- Mot allmän rösträtt.
- Mot fyra veckors semester.
och så vidare.
Och fortfarande: M är ett part för de rika. Inte för oss andra vanliga dödliga. Och KD, tja. Vad ska man säga? Mörkblå?
Så nej tack. Jag ville verkligen inte rösta på SD, med tanke på deras samarbetspartier. Varav ett (L) egentligen inte ens vill samarbeta med SD... Men det är klart "man säger en sak innan valet och en annan efter valet, man får både sött och salt i påsen". Jajamensan, så är det JP! Vilken jädra soppa! Också därför jag inte vill rösta på sossarna. De samarbetar med C... Som har märkliga åsikter om det mesta. Och fått igenom dålig högerpolitik, såsom försämringar i LAS.

Så nej, en blank röst är inte samtycke till något. Det är en missnöjesröst över partierna, men en hyllning till ens demokratiska rättighet. Fattar du inte det?

Men nu är vi off topic. Tråden handlar om våldtäkt eller rättare sagt om oaktsam våldtäkt/samtycke.
Senast redigerad av TomatKungen 2022-11-03 kl. 16:32.
Citera
2022-11-03, 16:31
Medlem
Citat:
Så du menar att jag skulle rösta på SD, som nu samarbetar med M och KD? Nej tack. k

Det är klart du inte ska göra det när du samtycker till våldtäkter.
Citera
2022-11-03, 16:58
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Nej. Du får läsa på om vad hörsägen är för något, så kommer du förstå att det aldrig räcker med bara hörsägen för att döma någon. Det påstådda offret måste också ge sin version, som allra minst för att man ens ska bry sig om hörsägen. Ringer du in och säger att Karin blivit våldtagen, men Karin vägrar prata om det, kommer förundersökningen läggas ner. Dina ord är bara hörsägen och saknar totalt relevans om Karin vägrar samarbeta.

Extremt dåligt polisarbete. Och jädrigt märkligt att någon kunde bli dömd i det ärendet. Givetvis skulle polis ha kollat de övriga fyra ställena lika noggrant. Fanns där något som styrker versionen om våldtäkt, skulle man gått vidare på det spåret, finns inget som styrker våldtäkt, skulle man gått på spåret om det eventuellt rör sig om falsk tillvitelse. Kan du länka FUP och dom? Låter så märkligt att jag gärna vill läsa om fallet för att ens kunna tro på att det kan gå till så rätts-osäkert.

Och jag är extremt trött på att detta görs till en könsfråga. Både män och kvinnor kan bli våldtagna/utsatta för oaktsam våldtäkt. Den dag du, din manliga polare, din son, din bror, din morbror etc. blir våldtagen/utsatt för en oaktsam våldtäkt, kommer du vara tacksam över våldtäktslagarna. Att det iaf. går att anmäla detta vedervärdiga brott...Även om det mycket sällan leder till åtal och ännu mindre till fällande dom, så vet ni iaf. att det finns en pytteliten chans.

Mindre än hörsägen betyder ord mot ord. Fall som bara fallit under allmänt åtal och där tjejen aldrig sagt att det var våldtäkt bryr jag mig inte ens om.

Det fanns dåliga historier och det räcker. Teknisk bevisning och ögonvittnen är som sagt inget som krävs när det gäller våldtäkt och det vet du med.

Samtyckeslagen är framtagen av feminister för att sätta dit män. Det finns inget mer bakom så att några sadistiska kvinnor "råkar" åka dit är bara en bieffekt för det kommer vara som vid vanliga våldtäkter att dom som döms i 98 fall av 100 är män.
Citera
2022-11-03, 17:31
Avslutad
Citat:
Du har samtyckt.
Säger han som vill legalisera våldtäkt!
Citera
2022-11-03, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Säger han som vill legalisera våldtäkt!

När kvinnorna vill ha det ska det förstås inte vara kriminellt.
Citera
2022-11-03, 17:34
Avslutad
Citat:
När kvinnorna vill ha det ska det förstås inte vara kriminellt.
Kvinnorna vill att det ska vara förbjudet.
Citera
2022-11-03, 17:36
Medlem
Citat:
Kvinnorna vill att det ska vara förbjudet.

Nej de samtycker ju genom att rösta fram fler våldtäkter.
De vill bara ha betalat också.
Horor kallas det för.
Citera
2022-11-03, 17:43
Avslutad
Citat:
Nej de samtycker ju genom att rösta fram fler våldtäkter.
De vill bara ha betalat också.
Horor kallas det för.
Få betalt för vad? För att ljuga om att de blivit våldtagna?
Citera
2022-11-03, 18:13
Medlem
Citat:
Få betalt för vad? För att ljuga om att de blivit våldtagna?

Ja de får ju betalt efter att ha anmält sexet, då får de både sex och pengar.
Horor kallas det för.
Citera
2022-11-03, 18:16
Avslutad
Citat:
Ja de får ju betalt efter att ha anmält sexet, då får de både sex och pengar.
Horor kallas det för.
Hur får det betalt efter att ha anmält sex och hur påverkas det av hur man röstar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in