Citat:
Ursprungligen postat av
m.g.t.o.w
Precis, då har du ju undvikit att göra vad du kan för att stoppa detta.
Du har samtyckt.
Så du menar att jag skulle rösta på SD, som nu samarbetar med M och KD? Nej tack. Jag ger inte mycket för vare sig M eller KD. Visst, helt ok åsikter när det kommer till brott och straff och numera även till migrationsfrågan/integrationsfrågan. Men i övrigt är det partier som vill försämra vår välfärd. Historiskt sett har M varit emot allt vi numera tar för givet:
- Mot fri sjukvård.
- Mot två veckors semester.
- Mot allmän tjänstepension.
- Mot allmän rösträtt.
- Mot fyra veckors semester.
och så vidare.
Och fortfarande: M är ett part för de rika. Inte för oss andra vanliga dödliga. Och KD, tja. Vad ska man säga? Mörkblå?
Så nej tack. Jag ville verkligen inte rösta på SD,
med tanke på deras samarbetspartier. Varav ett (L) egentligen inte ens vill samarbeta med SD... Men det är klart "man säger en sak innan valet och en annan efter valet, man får både sött och salt i påsen". Jajamensan, så är det JP! Vilken jädra soppa! Också därför jag inte vill rösta på sossarna. De samarbetar med C... Som har märkliga åsikter om det mesta. Och fått igenom dålig högerpolitik, såsom försämringar i LAS.
Så nej, en blank röst är
inte samtycke till något. Det är en
missnöjesröst över partierna, men en hyllning till ens demokratiska rättighet. Fattar du inte det?
Men nu är vi off topic. Tråden handlar om våldtäkt eller rättare sagt om oaktsam våldtäkt/samtycke.