Citat:
Ursprungligen postat av
Seghelg
Du är ju fan inte dum du! Måste genast kontakta min hyresvärd!
Jag spenderar ju 9timmar på jobbet, och sen oftast 1,5-2timmar på gymmet. Det blir typ 12 timmar. Så jag tänkte hälften av hyran borde vara mer rättvist. Men sen insåg jag att jag sover ju i ca 8timmar och då använder jag ju inte huset på samma sätt så där blir det avdrag för minskat slitage dom 8timmarna.
Så en mer rättvis hyra bör alltså ligga på runt 2000kr.
Ja har man aspergers eller lider av nått annat så kanske man kan tolka det jag skrev så som du gjorde, eller så har du inte helt koll på situationen.
Jag menar självklart att jag tycker det är orimligt att kräva 4 månaders hyra av sina vänner efter att de har flyttat ut. Och detta gör hon av sina före detta vänner som hon vet har dåligt med pengar och två små barn att mata.
Att jag nämnde att de bodde där kort tid och knappt var där den tiden var bara för att säga hur lite de trivdes i det huset med henne där. Självklart inte att inte som poäng att man bara betala hyra när man är i bostaden.. Men som sagt har man asbergers och liter av nått annat så kanske man har svårt att se helheten i det folk menar..
Moa verkar vara utbränd, deprimerad, lider av nån typ av social diagnos, enorma kontrollbehov, rädslor av saker som är orimligt att ha, hon verkar knappt kunna köra bil utan att få dödsångest, hon har sin hund i koppel i sin egen gård, orimliga krav på ordning och reda, allt har sin plats och ör dessutom markerad med text apparat om var det ska stå, samtidigt som hon själv verkar vara totalt handlings förlamad, hon ser bara saker ur sin perspektiv och har svårt att se andras synvinkel, hon är en energitjuv och mår inte psykiskt bra, senaste videon i slutet (som många antagligen inte sett för det var så enormt tråkigt att ta sig igenom videon) så säger hon att hon jobbar enormt mycket torrts att hon bara släppt ut en video på en månad, hon verkar mest sitta och spela datorspel.. Men hon är säkert utbränd på riktigt med tanke på att det är 10-15 % av hennes följare som väljer att klicka in på hennes videos, hon mår nog inte bra av pressen.
Iallafall hon lever säkert in någon slags förnekelse men ändå någonstans måste hon ha lite förståelse att hon inte är en lätt människa att leva med, speciellt när det är barn inblandade som hon tar ut sin irritation och ilska på för att barnen beter sig som barn.
Så det jag vill säga är någonstans måste hon kunna hitta liiiiiiiiiite förståelse för familjen och att de inte kunde bo kvar. Men hon verkar vara noll förståelse för det. Och när hon väljer att flytta ut så gör hon en snyft och hämnd video mot familjen samtidigt som hon kräver 4 månadshyror i uppsägningstid efter att familjen redan har flyttat ut, när hon dessutom vet att de inte har så mycket pengar och dessutom försökt att förstöra deras inkomst med snyft videos. Medans hon själv har jätte mycket pengar undanlagt från sin goda youtube tider och sina bostads affärer. Sen fortsätter hon att använda sin plattform att svartmåla familjen mer och mer för varje gång hyran inte kommit in i tid..
Jag tror Moa är psykiskt sjuk och behöver gå på terapi lååååång tid innan hon tänker på nya inneboende.
Och planen var att de skulle gemensamt hyra ett hus att bo i och dela på hyran, men istället blev det att Moa köpte hus och att Solomon och Melina ska betala hennes lån till banken, samtidigt som hon gick där som en boss och bestämde över hennes bostad.. Det var inte riktigt det som var tanken..
När det gäller det där med hyran så behöver man inte haka upp sig på vad exakt lagen säger, ibland ska man kolla på situationen och hur den är..