2023-08-20, 16:29
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Skrev ju precis att dessa uppgifter (angående oron för Melina som slutade med en intervention) inte tidigare framkommit. Detta är uppgifter som jag fått tilldelat mig. Egentligen ganska oväsentligt i sammanhanget men det ger ändå en slags förklaring till vrf Solomon & Vlad tar "semester".
Alltså, "semestern" är inte till för dem utan syftet är snarare att Melina ska kunna få ro till att ta sig samman för att åter "knyta an" till barn & familj, vilket är ngt hon pga psykisk ohälsa har försummat.

Att hon trots diagnos (borderline) & utan SSRI & annat antidepp ändå har funnit styrkan att försöka lära sig att ta ansvar (som en del av hennes läkningsprocess) är starkt. Mycket starkt. Solomon har en viktig roll i denna läkningsprocess & agerar som en slags mentor.

Kanske funkar med ett tyngdtäcke? Har läst att ALLA med diagnos har sådana täcken
Nämen seriöst. Att läsa det du skriver känns som en skräckhistoria.
Jaa.. Solomon är den enda och den rätta för Melina och nu är hennes x Vlad även med i bilden.
Tror trots allt Vlad hade varit bättre för Melina än Solomon men nu har säkert Solomon även hjärntvättat sönder honom? .. Synd. Gillade Vlad en gång i tiden.
Citera
2023-08-20, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Jo.. MÄN är djur.. det är vad dom är. Finns väl några undantag.
Det finns en låt om det också

Hälften av svenska män har vett anser jag. Men många WT som beter likt pojkar till hög ålder som 40 !!

Babbar är dock rena djur oavsett ålder, dessa har även mycket sjuk kvinnosyn.
Dessa kan jag hålla med om. Men dra inte in alla Svenska män tack.
Citera
2023-08-20, 16:46
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Sanningen var nog den.. Att när 2a barnet kom. När dom bodde hos Moa så var Melina fullt upptagen med 2 barn, amning, mat städ och allt det där.. Hon orkade nog inte ge lilla sojapojken vad han behövde. Så då smet han över till Moa ist och fick sina lustar tillfredsställda. Och INNAN detta uppdagades för Melina så tuta han i Melina någon lögn om Moa.. Med avsikt att bryta all form av deras kontakt så INTE sanningen kom fram. Snabbt packa dom sina väskor och drog.
DET e vad JAG TROR:
Jag tror inte Moa har haft sex med Solomon.
Jag tror att Solomon gjorde något olämpligt emot Moa för att försöka göra något sexuellt med henne och hon sa ifrån.
Man hörde ju hur Solomon pratat om dem som hans fruar, osv. Men Moa pratade inte alls på samma sätt.

Så tror Solomon gjorde något, Moa sa nej, och antingen fick Melina veta detta och blev sur, eller så blev Solomon sur eftersom han inte fick det harem av fruar han tänkt, och det var därför dem drog så snabbt.
Citera
2023-08-20, 16:46
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Tvärtom skulle jag våga påstå. Melina lever allt annat än ett skitliv. Solomon (...& Vlad) har, enligt uppgift, dessutom en bakomliggande tanke med sin vandringssemester. Det handlar INTE om ngn form av sexualiserad kärlek dem emellan, utan snarare är deras "semester" en del i Melinas läkningsprocess.

Melina har som du vet alltid upplevts vara initiativlös samt haft svårt att fatta beslut. Tanken är att hon nu ska bli mer initiativrik, då hon pga av trauma (sexuella övergrepp, missbruk, psykisk ohälsa) tappat mycket av sin naturliga modersinstinkt. Hon har börjat stöta bort barnen rent mentalt & känslomässigt. Tanken är att hennes isolering (med barnen) ska lära henne att liksom "knyta an" till barnen på nytt & bli den mamma hon skulle ha varit från första början.

Det är skarpt läge nu & Melina har kanske bara den här chansen att "knyta an" då barnen snart kommer påverkas negativ av hennes totala apati, dvs initiativlöshet & mentala frånvaro. Men än går deras relation att rädda. Det är därför Solomon & Vlad är på en semester tsm. De ger Melina en chans att på allvar & med initiativ styra upp sin & barnens relation. Båda är uppriktigt oroliga för Melinas mentala hälsa. Båda vill henne väl. Konstigare än så är det faktiskt inte.

Det är ju dock så att Fredriks ex vittnat om att hans två andra barn inte tyr sig till honom då han inte varit en direktnärvarande pappa. Det man ser i deras videos är hur Fredrik ofta påtalar att Melina har anpassat sig bra till att de har två barn och att hon spenderar hela dagarna med dem så att han kan "jobba". Det vi ser är m.a.o att historien upprepar sig igen i denna relationen.

Den som behöver semester är nog Melina och att Fredrik tar mer ansvar och knyter an till barnen.

Det är också Melina som ofta påtalar i deras videos att Fredrik är initiativlös till att hjälpa till hemma att säga att Melina inter tar initiativ är helt absurt.

Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Mor till Melina 2001 låter som Melina själv 2023 till viss del - Länk
Det är tur att familjen läser tråden, Melina postade om det på sin IG - Imgur - Länk
Citera
2023-08-20, 16:52
Medlem
54NDR0s avatar
Citat:
Ledsen att göra dig besviken men bollen ligger inte längre hos mig då jag både muntligt & skriftligen har lovat både Solomon & Moa (..'& Melina) att inte förtälja mer uppgifter än vad jag redan gjort.

Men att fördriva en familj från ett tillsynes idylliskt boende genom sexuell manipulation, falskspel & direkta hot borde väl vara tillräckligt elakt även för dig?

Förstår egentligen inte vrf du vill ha ännu mer uppgifter om Moas högst anmärkningsvärda beteende (även juridiskt olagliga) att gotta dig i. Detta säger mer om dig än vad det gör om mig.
Så du sa i flera månader att vi alla snart skulle få reda på hur hemsk Moa är, men nu så kan du inte lägga fram bevisen men samtidigt hävdar du att du har rätt. Så med andra ord ljög du under flera månader och erkänner det nu. Då förstår jag! Det fanns alltså aldrig några bevis som visade att Moa hade varit elak. Det var bara någonting som du hittade på!
Citera
2023-08-20, 17:00
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag tror inte Moa har haft sex med Solomon.
Jag tror att Solomon gjorde något olämpligt emot Moa för att försöka göra något sexuellt med henne och hon sa ifrån.
Man hörde ju hur Solomon pratat om dem som hans fruar, osv. Men Moa pratade inte alls på samma sätt.

Så tror Solomon gjorde något, Moa sa nej, och antingen fick Melina veta detta och blev sur, eller så blev Solomon sur eftersom han inte fick det harem av fruar han tänkt, och det var därför dem drog så snabbt.

Ja.. kan vara som så också
Citera
2023-08-20, 17:23
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 54NDR0
Så du sa i flera månader att vi alla snart skulle få reda på hur hemsk Moa är, men nu så kan du inte lägga fram bevisen men samtidigt hävdar du att du har rätt. Så med andra ord ljög du under flera månader och erkänner det nu. Då förstår jag! Det fanns alltså aldrig några bevis som visade att Moa hade varit elak. Det var bara någonting som du hittade på!

Så att med sexuell manipulation fördriva en ekonomiskt belastad familj från sin gård genom ett omfattande intrigspel är inte att definiera som elakt menar du?

För kännedom. Fick vid ett tillfälle ta del av info som visade sig vara väldigt känslig ut ett juridiskt perspektiv & kunde skada samtliga parter, inte bara Moa utan även Solomon & Melina med barn. Lovade därför alla inblandade parter att inte göra dessa dokument offentliga då dessa inte bara handlade om vistelsen på gården utan även Moas inblandning i sin tidigare sambos alltför tidiga bortgång. Känsliga uppgifter. Inte för allmänheten. Kanske kommer info att postas i framtiden men då är det övriga parter som står för detta, inte jag.

Så visst finns ytterligare bevis på att Moa är allt annat än ett offer i sammanhanget men behovet (i nuläget) av att strö salt i såren finns däremot inte. Att tvinga en traumatiserad familj på flykt är tillräckligt illa för att styrka min ståndpunkt. Take it or leave it liksom.
Citera
2023-08-20, 17:30
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Så att med sexuell manipulation fördriva en ekonomiskt belastad familj från sin gård genom ett omfattande intrigspel är inte att definiera som elakt menar du?

För kännedom. Fick vid ett tillfälle ta del av info som visade sig vara väldigt känslig ut ett juridiskt perspektiv & kunde skada samtliga parter, inte bara Moa utan även Solomon & Melina med barn. Lovade därför alla inblandade parter att inte göra dessa dokument offentliga då dessa inte bara handlade om vistelsen på gården utan även Moas inblandning i sin tidigare sambos alltför tidiga bortgång. Känsliga uppgifter. Inte för allmänheten. Kanske kommer info att postas i framtiden men då är det övriga parter som står för detta, inte jag.

Så visst finns ytterligare bevis på att Moa är allt annat än ett offer i sammanhanget men behovet (i nuläget) av att strö salt i såren finns däremot inte. Att tvinga en traumatiserad familj på flykt är tillräckligt illa för att styrka min ståndpunkt. Take it or leave it liksom.

Hur går det med din egen mentala läkningsprocess? Har hört från olika oberoende källor att du spenderar dina dagar med att trolla i olika trådar på flashback och detta kommer att bekräftas inom en snar framtid (vänta och se) Man har bland annat haft en intervention som sista utväg för att hantera din apati i vardagen, vilket leder till din ändlösa bullshit på flashback!

On topic: Någon som vet vilka Solomon redigerar åt utöver vontilander? Eller är det bara något han påstår att han gör?
Citera
2023-08-20, 17:59
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Hur går det med din egen mentala läkningsprocess? Har hört från olika oberoende källor att du spenderar dina dagar med att trolla i olika trådar på flashback och detta kommer att bekräftas inom en snar framtid (vänta och se) Man har bland annat haft en intervention som sista utväg för att hantera din apati i vardagen, vilket leder till din ändlösa bullshit på flashback!

On topic: Någon som vet vilka Solomon redigerar åt utöver vontilander? Eller är det bara något han påstår att han gör?
Det har väl kommit fram att det inte är han som redigerar deras egna videos i alla fall, utan det gör Melina.
Citera
2023-08-20, 18:02
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Det har väl kommit fram att det inte är han som redigerar deras egna videos i alla fall, utan det gör Melina.

Gör hon allt eller? I så fall kan han ju inte skylla på att han jobbar? Jag lovar att han sitter och spelar datorspel om dagarna eller gör yoga etc och låter Melina ta allt ansvar.

Det har ju även framkommit tidigare att hon tagit barnen om nätterna samt att han inte går upp på mornarna, vet inte vad hon ser hos den där slashasen.
Citera
2023-08-20, 18:09
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Gör hon allt eller? I så fall kan han ju inte skylla på att han jobbar? Jag lovar att han sitter och spelar datorspel om dagarna eller gör yoga etc och låter Melina ta allt ansvar.

Det har ju även framkommit tidigare att hon tagit barnen om nätterna samt att han inte går upp på mornarna, vet inte vad hon ser hos den där slashasen.
Jag tror att han filmar 50%-75% av videorna. Sedan klipper hon och laddar upp.
Och eftersom hon även tar hand om barnen och huset. Så skulle jag säga att hon gör allt ja.

Han skulle nog påstår att sitter och andas i skogen, men mest troligen sitter han och spelar data eller tv spel :P
Citera
2023-08-20, 20:53
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:

Så att med sexuell manipulation fördriva en ekonomiskt belastad familj från sin gård genom ett omfattande intrigspel

Det har aldrig varit deras gård. Dom kommer nog förmodligen aldrig kunna äga någon heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in