2022-11-01, 12:53
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Är det någon som sett CHRIPPAS senaste video som till viss del verkar handla om familjen? Kommer det fram något nytt? Orkar inte kolla för tillfället.

Han börjar med att prata om att Solomon är dömd kvinnomisshandlare och att han inte förstår hur folk kan försvara någon som är dömd för att ha misshandlat en kvinna.
Sen nämner han lite om Hattarnas samarbete med Airup innan han till slut går in på att han anser det är fel att Hattarna tvingar sina barn till att vara veganer och att det inte är bra för ungarna att inte få gå på förskola och skaffa sig jämnåriga kompisar.
Citera
2022-11-01, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttgrotta
Han börjar med att prata om att Solomon är dömd kvinnomisshandlare och att han inte förstår hur folk kan försvara någon som är dömd för att ha misshandlat en kvinna.
Sen nämner han lite om Hattarnas samarbete med Airup innan han till slut går in på att han anser det är fel att Hattarna tvingar sina barn till att vara veganer och att det inte är bra för ungarna att inte få gå på förskola och skaffa sig jämnåriga kompisar.

Problemet är väl inte att barnen till foliehattarna inte går på förskola, det in väl hända att man väljer bort det av olika anledningar. Då kan man ordna så att barnen får leka med vänners barn eller att man går till parken eller öppna förskolan och träffar andra föräldrar och barn regelbundet.
Som jag skrev tidigare är det ju ett varningstecken att barnen och Melina lever väldigt isolerat -vi mot världen- som jag tycker Solomon skapar. Träffar de ens andra utöver Fredrik/Andreas/Solomons mamma och en och annan youtuber en gång i halvåret (som det ser ut nu).
Det är en kvinnomisshandlares drömsituation att isolera kvinnan och barnen från resten av världen.
Folk har komplicerade teorier om varför Familjen Foliehatt flyttade från Moas gård. Kan det vara så enkelt att det inte passade Solomon att fler fick inblick i Solomons och Melinas liv med barnen?
Moa klagade tex på att de bråkade mycket. Vad hände under bråken kan man fråga sig? Jag tror Solomon vill minska Melinas livlinor. Det var det han åkte dit på förra gången han misshandlade sin tjej med barn (har läst domarna). Den tjejen hade vänner och familj hon kunde ty sig till och som kunde vittna om misshandeln.
Det tror jag inte Melina har.
Citera
2022-11-01, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Ostervalla och Adonis kör ju med samma usla argument, att Moa har manipulerat Solomon sexuellt och att stackaren inte kunnat stå emot. Han måste vara en riktigt svag stackare som inte har någon egen vilja och att de därför måste fly gården för att han inte ska behöva bli utsatt för avsugning efter avsugning.

Säger inte att det är så i det här fallet, eftersom jag inte har någon aning om det, men, det är ganska vanligt att människor som har samma diagnos som S får något av en undergiven inställning mot andra. Alltså inte undergiven som i bdsm, utan som att de/den andre får styra vad man ska göra och hur. Så ser det inte som att S skulle behöva vara svag just, utan bara kände sig trygg och avslappnad med Moa, och lät det kanske gå för långt.

Kan säga att jag själv råkat ut för det, kanske inte så mycket i något sexuellt, men helt klart i andra lägen.

Tror det är vanligare med killar, att de gärna släpper kontrollen, men det har jag ingen forskning på, så en stor nypa salt.

Så det skulle kunna ha hänt, utan att S behöver varit svag, utan bara fungerat på en något lägre nivå än andra gånger. Om Moa skulle ha märkt det eller utnyttjat det om hon märkt det vet jag dock inte.
Citera
2022-11-01, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Säger inte att det är så i det här fallet, eftersom jag inte har någon aning om det, men, det är ganska vanligt att människor som har samma diagnos som S får något av en undergiven inställning mot andra. Alltså inte undergiven som i bdsm, utan som att de/den andre får styra vad man ska göra och hur. Så ser det inte som att S skulle behöva vara svag just, utan bara kände sig trygg och avslappnad med Moa, och lät det kanske gå för långt.

Kan säga att jag själv råkat ut för det, kanske inte så mycket i något sexuellt, men helt klart i andra lägen.

Tror det är vanligare med killar, att de gärna släpper kontrollen, men det har jag ingen forskning på, så en stor nypa salt.

Så det skulle kunna ha hänt, utan att S behöver varit svag, utan bara fungerat på en något lägre nivå än andra gånger. Om Moa skulle ha märkt det eller utnyttjat det om hon märkt det vet jag dock inte.

Det är inte heller ovanligt att någon med S diagnos-er. Tappar besinningen totalt och slår människor. Han behöver gå i någon typ av behandling, hans mamma har ju försökt ordna så han ska få gå till psykolog. Om en mamma märker att det vuxna barnet inte är tillbörlig så är det nog så.

Varför skulle Moa vilja ligga med den losern? Som kvinna behöver man sällan kämpa för att få ett ligg och jag tror inte Solomon har särskilt mycket att erbjuda Moa.
Citera
2022-11-01, 18:20
Medlem
54NDR0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canaribird
Det är inte heller ovanligt att någon med S diagnos-er. Tappar besinningen totalt och slår människor. Han behöver gå i någon typ av behandling, hans mamma har ju försökt ordna så han ska få gå till psykolog. Om en mamma märker att det vuxna barnet inte är tillbörlig så är det nog så.

Varför skulle Moa vilja ligga med den losern? Som kvinna behöver man sällan kämpa för att få ett ligg och jag tror inte Solomon har särskilt mycket att erbjuda Moa.
Under hela tiden som foliehattarna bodde hos Moa så använde Moa tinder och hon åkte på dejter ibland. Med andra ord så letade hon efter någonting som uppenbarligen INTE var Solomon. Så att Moa skulle gett sig på Solomon sexuellt är totalt orimligt. Förstår att det svider för en sådan som Solomon då han ville skapa en poly-sekt med flera fruar. Solomon har aldrig kunnat ta ett nej. Hans ego är för fragilt.
Citera
2022-11-01, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 54NDR0
Under hela tiden som foliehattarna bodde hos Moa så använde Moa tinder och hon åkte på dejter ibland. Med andra ord så letade hon efter någonting som uppenbarligen INTE var Solomon. Så att Moa skulle gett sig på Solomon sexuellt är totalt orimligt. Förstår att det svider för en sådan som Solomon då han ville skapa en poly-sekt med flera fruar. Solomon har aldrig kunnat ta ett nej. Hans ego är för fragilt.

Ja jag vill mena det!
Liksom absolut att en kvinna som kan köpa sitt eget hus och klarar sig helt själv på en gård (hon bodde själv där innan de flyttade in) vill ha en liten spenslig kort man med med svagt käkparti som har skulder upp över öronen, betalningsanmärkningar, står i straffregistret och som uppenbarligen behöver en kvinna för att klara sig genom livet. Absolut absolut att Moa var efter honom 🤣🙃
Nej Salomon har noll att erbjuda Moa, vad vid honom skulle attrahera henne? Zero
Citera
2022-11-01, 20:12
Medlem
54NDR0s avatar
Citat:
Ja jag vill mena det!
Liksom absolut att en kvinna som kan köpa sitt eget hus och klarar sig helt själv på en gård (hon bodde själv där innan de flyttade in) vill ha en liten spenslig kort man med med svagt käkparti som har skulder upp över öronen, betalningsanmärkningar, står i straffregistret och som uppenbarligen behöver en kvinna för att klara sig genom livet. Absolut absolut att Moa var efter honom 🤣🙃
Nej Salomon har noll att erbjuda Moa, vad vid honom skulle attrahera henne? Zero
Solomon "lärde" Moa en del om hans tankar kring spiritualitet och meditation och Moa verkar tycka sånt är intressant. Jag tror att Solomon då tog det som att Moa var intresserad av honom sexuellt fastän det bara var på en vänskapsnivå. När detta gick upp för Solomon kunde han inte hantera det och reagerade som den mansbebis han är.
Citera
2022-11-01, 21:44
Medlem
Citat:
Solomon "lärde" Moa en del om hans tankar kring spiritualitet och meditation och Moa verkar tycka sånt är intressant. Jag tror att Solomon då tog det som att Moa var intresserad av honom sexuellt fastän det bara var på en vänskapsnivå. När detta gick upp för Solomon kunde han inte hantera det och reagerade som den mansbebis han är.

Jag tror Solomon inte gillade att Moa med fler fick inblick i hur han betedde sig till vardags mot Melina. Kanske till och med Moa sa ifrån, signalerade till den yngre Melina att nej sånt här som Solomon gör i relationen inte är okej.
Vet fler saker som jag sett i videos som jag skulle sagt till om till min tjejkompis om jag såg att hennes kille sa sånt eller behandlade henne så som Solomon verkar tycka är helt normalt.

Sen tror jag säkert att Solomon ville sticka kuken i Moa, och blev sargad i sitt lilla mansego när Moa avböjde.
Senast redigerad av Canaribird 2022-11-01 kl. 21:47.
Citera
2022-11-01, 23:17
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:

Citat:
Ja jag vill mena det!

Citat:

Citat:
Jag tror Solomon inte gillade att Moa med fler fick inblick i hur han betedde sig till vardags mot Melina. Kanske till och med Moa sa ifrån, signalerade till den yngre Melina att nej sånt här som Solomon gör i relationen inte är okej.
Vet fler saker som jag sett i videos som jag skulle sagt till om till min tjejkompis om jag såg att hennes kille sa sånt eller behandlade henne så som Solomon verkar tycka är helt normalt.

Sen tror jag säkert att Solomon ville sticka kuken i Moa, och blev sargad i sitt lilla mansego när Moa avböjde.

Här slog ni Huvudet på spiken. Verkligen!
Citera
2022-11-02, 19:25
Medlem
ostervallas avatar
Moa gnäller i sitt senaste video att foljehattarna inte har betalat hyra än så hon var tvungen att köpa saker med sina sparpengar buhu
Hoppas de aldrig betalar en enda krona till henne.
De har "bott" där i ett par veckor och mesta av den tiden var de inte ens där, men de ska sitta och betala hyra till henne i flera månader så hon slipper köpa saker med alla sina sparpengar..

Så jävla långtråkig video också... som vanligt 🥱🥱 Inte konstigt att hon måste ljuga för att få folk att klicka..
Senast redigerad av ostervalla 2022-11-02 kl. 19:29.
Citera
2022-11-02, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ostervalla
Moa gnäller i sitt senaste video att foljehattarna inte har betalat hyra än så hon var tvungen att köpa saker med sina sparpengar buhu
De har "bott" där i ett par veckor och mesta av den tiden var de inte ens där, men de ska sitta och betala hyra till henne i flera månader så hon slipper köpa saker med alla sina sparpengar...

Lycka till med den inställningen till en vanlig hyresvärd.
”Vi var inte hemma så mycket på sommaren så varför ska vi behöva betala hyra?” 🤪
De flesta hyreskontrakt har också 3 månaders uppsägningstid. Så då är det bara betala hyra i 3 månader fast man flyttat. Annars får man den beryktade kronofogden efter sig.

Är det inte bra att Moa har sparpengar? Så har väl de flesta vuxna människor.

Foliehattarna bor hemma hos Solomons mamma i princip (en stuga på en ö), drömläge för en misshandlarman. Behöver inte betala hyra OCH han kan banka på tjejen utan att någon hör henne skrika eller att hon kan söka hjälp snabbt på vårdcentral eller akuten.
Citera
2022-11-02, 20:30
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ostervalla
De har "bott" där i ett par veckor och mesta av den tiden var de inte ens där, men de ska sitta och betala hyra till henne i flera månader så hon slipper köpa saker med alla sina sparpengar..

De flyttade in i huset i slutet av februari/början mars så sluta larva dig.

Blir rätt löjligt när Hattarna lägger ut en försvarsvideo efter de smitit från kåken och försöker lajva vuxna och ansvarstagande och så kan de inte ens betala hyran de är skyldiga.

Hattarnas senaste video, clickbait om att deras "Familjen Foliehatt" kanske ska läggas ner, startar den 4 minuter och 44 sekunder långa videon med 2 minuters reklam för CBD, och sen snack om nya engelska kanalen.

Nya kanalen verkar dock gå lite trögt när de inte lyckas locka in indiska tittare eller har pengar för att köpa views så det kanske inte är så märkligt att de måste göra lite reklam på Familjen Foliehatt.
9500 har sett senaste videon på Familjen Foliehatt men bara en knapp femtedel av tittarna har valt att prenumerera på "The Gaia Family".
Senast redigerad av Pruttgrotta 2022-11-02 kl. 20:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in