2022-11-03, 09:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av emileflournoy
Man behöver väl inte ha motiv för att hjälpa till med att forsla bort kroppen? Tjejerna är nog mördarna, åtminstone en av dom har strypt Tove bakifrån med ett rep, snöre, eller liknande.
Enklast är väl bara med händer eller en påse?
varför krångla till det
Citera
2022-11-03, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Ja du har rätt i just skrik men dunsar var så höga iallafall och sparkar. Så övrigt rätt faktiskt. Så han vaknade upp av det. Har läst så många versioner men bäst att se vad han säger. Vi hjälps åt så löser det sig bäst. Varför han inte ringde till polisen trots så höga dunsar är också konstigt.

Ja nu var det ju just skriken som jag ifrågasatte. Ingen har påstått att det ej hördes dunsar och sparkar.
Citera
2022-11-03, 09:45
Medlem
Spawnisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Jag vill inte tro att mordet var planerat. Isf är det ju inte så smart att döda henne i lgh med alla logistikproblem som det innebär. OM de planerat att döda henne vore det väl smartare att locka in henne i en bil för att köra långt ut inthemiddleofnowhere och döda henne där .
Jag tror att bråket eskalerade i lgh och resulterade i slagsmål som ganska snabbt blev Ts död. Kanske slog hon huvudet i något under handgemäng och tuppade av. Kanske tog ngn av MGM stryptag på henne och tryckte till för hårt . Annars skulle hon nog ha skrikit. Hursomhelst är jag tacksam att de hittat henne och hoppas att förövarna får ett väldigt kännbart straff. RIP Tove.
Mördare och psykopater är inte direkt kända för att tänka logiskt eller klart.

Då pojkvännen ringde åt Tove på natten så sa han att hon verkade normal. Polisen anser att gärningen skedde väldigt snabbt efter det samtalet, alltså verkar inte något direkt bråk vara orsaken? Det pekar enligt mig på att de hade planerat detta och insåg nu att de måste skrida gärningen till verket innan hon far hem.
Citera
2022-11-03, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dylan
Hoppas de har vett att fortsatt hålla käft. Griftefridsbrott åker man inte så länge på som tidigare ostraffad. De kan vara ute nästa år.

Är du helt från vettet? Visa lite respekt mot den avlidna och hennes anhöriga!
Citera
2022-11-03, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/hor-grannen-beratta-om-de-hoga-dunsarna-fran-en-av-de-haktades-lagenhet här är vad grannen säger exakt.

Du är en riktig idiot, verkligen. Hela natten har du suttit och spridit falska uppgifter. Var exakt i länken står det något om skrik? Tvärtom står det extremt tydligt att det inte hördes några skrik. Du och idioter som dig har fuckat upp den här tråden. Sluta skriv.
Citera
2022-11-03, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linalo1990
Ja? Han säger ju precis det som alla utom du verkar fatta. ”Vi ringde inte polisen eftersom inga skrik eller rop på hjälp hördes”. Har man svårt för sig kan man också läsa texten. Rekommenderar att du gör det.

Grannen ringde inte eftersom inga skrik hördes. Men vad säger att det måste höras skrik? Det troligaste i detta fall är att BO blev strypt. När man blir det så kan man av naturliga skäl inte skrika.
Dunsar och sparkar uppkommer troligen när T kämpar för att komma loss. Det kan också ha varit möbler som har vält.
Det viktigaste är ändå att dörren inte öppnas när grannen ringer på. Han står utanför dörren och hör att de är därinne men de öppnar inte.
Jag kan förstå att han inte ringde polisen. För det första så tänkte han kanske inte på strypning. För det andra känner nog de flesta ett visst motstånd mot att ring polisen. Men i detta fallet så kan man konstatera i efterhand att han borde ha gjort det.
Citera
Medlem
Spawnisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Har de två häktade flickorna verkligen inte gett några som helst medgivanden ännu, gett en hint om vad som kan ha hänt? Vad är det för oberörda white trash och hill billy-brudar egentligen? ...
Det vet vi inte ännu - Polisen har nog fått någon sorts information om dumpningsplatsen - troligtvis av någon av MGMs
Citera
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stfu1709
Nej, tyvärr. Träder i kraft 1/7 2023, läste jag någonstans
Från och med 2 januari 2022 slopades straffrabatten för unga mellan 18 och 20 år vid brott där straffminimum uppgår till minst ett års fängelse, eller där straffvärdet uppgår till minst ett års fängelse

En förundersökning tar 6-8 månader. Då väcks åtal och det får att begära ut förundersökningen.
Citera
2022-11-03, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linalo1990
Ja nu var det ju just skriken som jag ifrågasatte. Ingen har påstått att det ej hördes dunsar och sparkar.
Okej jag hade fel det var inga skrik men det övriga enligt grannen. Hörde en annan version men den var fel. Jag har sagt från början att hon är mördad och ligger ute i skogen vilket jag håller fast vid. Hon är funnen död i skogen. Utanför Nye.
Senast redigerad av Ricardos 2022-11-03 kl. 09:51.
Citera
2022-11-03, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Med nyckelplats kan de mena en plats som redan fått stor uppmärksamhet, kanske McD eller dyl. Eller så kallar de platsen nu nyckelplats eftersom övervakningsfilm hittats där.

Vid McD så finns kamera vid McDrive (som bör filma ganska tajt i ”kön” till luckan, sitter uppe under hörnet av taket) och enligt skyltar även på tankstället St1 bortanför parkeringen vid McD. Alltså bortom där JJ ka ha stannat och pratat med någon.

Vad gäller kameraövervakning så har Vetlanda runt 11 bensinmackar i olika storlek. Jönköping med runt 10 ggr större befolkningsmängd har 17.

Många mackar per capita i Vetlanda alltså. Kollade siffran nu men när jag snokade runt i Vetlanda så slog det mig att här är ju tusan mackar överallt.

Sen vad gäller fyndplatsen så kan man ju ha olika teorier om hur den hittats.

En teori kan vara att kurvan för tjejernas okunskap hur mobiltelefoner loggar deras ”rörelsemönster(polisens ord i pressträff) till slut mötte kurvan där polisen efter en vid tid fick loss dessa koordinater ur mobilerna. Kanske först när NOA klev in med ”spetskompetens” (polisens ord igen från igår).

Det enda(?) andra sättet att kartlägga någons rörelsemönster är en spaningsgrupp som följt flickorna och det ska det inte ha funnits så mycket tid för. Och då skulle ju fyndet skett tidigare.

Nu ser det ut som att detta kan klaras upp. En klen tröst men då får vi ändå facit i hand. Jag blir glad om de jobbat proffsigt med det tekniska inför fyndplatsen men som sagt tjejernas okunskap är nog det som satte nålen på kartan här.
Jag tror det är en åtelkamera som tagit bilder i närheten av platsen McD har ju givetvis med.och de har ju visats därifrån 100% men jag tror de kommit in bilder närmre platsen... varför skulle filmer från McD göra så.de.hittar platsen i skogen liksom? Då.är det väl närmre men åtelkamera
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Jag tror det kan vara viktigt att få reda på vem som levererar droger ?
Varför skulle man prata med en barchef på krogen om man letar efter en kompis ?
Kommer drogerna från krogen?

Har någon ens nämnr droger?
Citera
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spawnisen
Det vet vi inte ännu - Polisen har nog fått någon sorts information om dumpningsplatsen - troligtvis av någon av MGMs
Polisen säger att J bli synts i närheten via 2 olika övervakningsfilmer.
Ingen av de misstänkta av igår hörda efter fyndet av Tove onsdag förmiddag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in