2022-11-03, 09:39
Medlem
Jag trodde det skulle vara ett olöst mord, jag är glad att jag hade fel! Hoppas de blir klippta i fängelse.
Citera
2022-11-03, 09:40
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Frågan är om någon av tjejerna kommer prata nu när man hittat kroppen.

Jag måste säga jag är riktigt jävla förvånad att två riktigt unga tjejer som inte är livstidskriminella sätts i ett häkte med fulla restriktioner ett par veckor och båda lyckas vara helt tysta om ett mord.

Markabert och detta saknar motstycke i svensk kriminalhistoria att två såhär unga tjejer mördar en tredje tjej och sedan kniper käft rakt igenom trots omfattande bevisläge.

Att de båda varit tysta vet vi inte.
Citera
2022-11-03, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Du står verkligen för de låga förväntningarnas form sexism. .

Lite överdrivet hörru, kvinnor har generellt fysiska egenskaper som gör det svårare att bära tunga och otympliga föremål. Jag har själv fått gripa in när två kvinnliga sjuksköterskor skulle bära ner en kvinna på bår för en småbrant trapp en gång, det var ohyggligt nära att dom tappade hela båren. Och det är utbildad personal som man får anta har gjort det här ett par gånger. Sen har dom här tjejerna uppenbarligen lyckats ändå, men det är inte konstigt att en del här är lite förvånade över det.
Citera
2022-11-03, 09:41
Medlem
Någon som med säkerhet vet var Tove är hittad?

Läser på text-TV nu och där står det, som jag tycker lite märkligt på samma sida.

Första stycket:

"Polisen meddelar att de har hittat den tidigare försvunna kvinnan Tove, 21, avliden i ett skogsområde öster om Vetlanda under onsdagseftermiddagen."

Lite längre ned:

"Under onsdagen anträffades en död kvinna i ett skogsområde i tätorten, på kvällen bekräftade polisen att det var Tove".

Vad som förundrar mig är att de skriver "i tätorten"... den är väl en bra bit från JJs pappas domäner?
Citera
2022-11-03, 09:41
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Instämmer!

Mordet var planerat. Allra senast vid tiden på Nöjet.
Varför var TT orolig för sin vän? Varför efterlyste hon sin kompis på Nöjet, pratade med barchefen om var hon fanns, visade tydligen ett foto på henne också? Det var bråttom att hitta henne. När hon sen hittade dom konfronterade hon dom. Det blev bråk om saken. JJ och MH kom till slutsatsen att TT måste tystas! För gott. Dom kan inte göra det på Nöjet, utan lockar med TT hem till lägenheten.
Det kan röra sej om narkotika. Men det kan också röra sej om homosexualitet.
Oavsett vilket ansåg dom att T måste röjas ur vägen, och det snabbt.

Jag vill inte tro att mordet var planerat. Isf är det ju inte så smart att döda henne i lgh med alla logistikproblem som det innebär. OM de planerat att döda henne vore det väl smartare att locka in henne i en bil för att köra långt ut inthemiddleofnowhere och döda henne där .
Jag tror att bråket eskalerade i lgh och resulterade i slagsmål som ganska snabbt blev Ts död. Kanske slog hon huvudet i något under handgemäng och tuppade av. Kanske tog ngn av MGM stryptag på henne och tryckte till för hårt . Annars skulle hon nog ha skrikit. Hursomhelst är jag tacksam att de hittat henne och hoppas att förövarna får ett väldigt kännbart straff. RIP Tove.
Citera
2022-11-03, 09:42
Medlem
euromixerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Någon som med säkerhet vet var Tove är hittad?

Läser på text-TV nu och där står det, som jag tycker lite märkligt på samma sida.

Första stycket:

"Polisen meddelar att de har hittat den tidigare försvunna kvinnan Tove, 21, avliden i ett skogsområde öster om Vetlanda under onsdagseftermiddagen."

Lite längre ned:

"Under onsdagen anträffades en död kvinna i ett skogsområde i tätorten, på kvällen bekräftade polisen att det var Tove".

Vad som förundrar mig är att de skriver "i tätorten"... den är väl en bra bit från JJs pappas domäner?

https://www.google.com/maps/place/57.361867,+15.198181/@57.3618586,15.1974409,17z/data=!4m4!3m3!8m2!3d57.3618673!4d15.1981812?hl=sv-SE&gl=se
Citera
Medlem
Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Men då återstår väl brott mot griftefriden iaf?

Hoppas de har vett att fortsatt hålla käft. Griftefridsbrott åker man inte så länge på som tidigare ostraffad. De kan vara ute nästa år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badasskickers
Skulle vara intressant att få reda på.
Kolla kartan mellan Vetlanda o Nye
Citera
2022-11-03, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Polisen har kartlagt de misstänktas rörelsemönster. Letat i dom platser som dom häktade varit. Hittat Tove mördad. Nu ska kroppen undersökas. Dom häktade sitter ännu så länge för människorov. Dom har inte förhörts om att Tove har hittats. Sammanfattning från mig Tove var på Nattklubb och efter det träffades tjejerna i deras lägenhet vid kvarndammen nära Biltema. Kraftiga dunsar skrik och sparkar grannar vaknar och knackar på. Ingen öppnar dörren så granne går tillbaka till sin lägenhet. Dom häktade är sedan på McDonalds klockan 3 på natten. Det sägs att det finns filmer på dom häktade med bilen. Förmodligen sedan Nye 1,5 mil från Vetlanda 20 minuter körning fram och tillbaka. Där hittas Tove senare ute i skogen. Dom häktade kör tillbaka till Vetlanda. Klockan 4 på natten kopplar mobilen upp vid Biltema. Sedan är dom häktade hemma igen.
Mer var exakt hittades hon?
Citera
2022-11-03, 09:43
Avslutad
Har de två häktade flickorna verkligen inte gett några som helst medgivanden ännu, gett en hint om vad som kan ha hänt? Vad är det för oberörda white trash och hill billy-brudar egentligen? Fishy. Och är en farsa inblandad? Vad är detta för inavelspatrask egentligen?
Citera
2022-11-03, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Polisen har kartlagt de misstänktas rörelsemönster. Letat i dom platser som dom häktade varit. Hittat Tove mördad. Nu ska kroppen undersökas. Dom häktade sitter ännu så länge för människorov. Dom har inte förhörts om att Tove har hittats. Sammanfattning från mig Tove var på Nattklubb och efter det träffades tjejerna i deras lägenhet vid kvarndammen nära Biltema. Kraftiga dunsar skrik och sparkar grannar vaknar och knackar på. Ingen öppnar dörren så granne går tillbaka till sin lägenhet. Dom häktade är sedan på McDonalds klockan 3 på natten. Det sägs att det finns filmer på dom häktade med bilen. Förmodligen sedan Nye 1,5 mil från Vetlanda 20 minuter körning fram och tillbaka. Där hittas Tove senare ute i skogen. Dom häktade kör tillbaka till Vetlanda. Klockan 4 på natten kopplar mobilen upp vid Biltema. Sedan är dom häktade hemma igen.
Fast det är väl inte bekräftat att både JJ och MH åkte till McD? Det va ju bara JJ och grannen?
Citera
2022-11-03, 09:44
Medlem
euromixerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MolnetsBroder
Mer var exakt hittades hon?

https://www.google.com/maps/place/57.361867,+15.198181/@57.3618586,15.1974409,17z/data=!4m4!3m3!8m2!3d57.3618673!4d15.1981812?hl=sv-SE&gl=se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in