Citat:
Ursprungligen postat av
Periodic
Så den adopterade är helt oförmögen till egna beslut eller känslor? Alltså jag är(och framförallt har varit) ganska rejält skruvad i huvudet men om någon dödade en människa i min närhet och sedan bad mig om hjälp att frakta bort kroppen skulle jag säga nej och förmodligen protestera eller ingripa. Hon sitter istället, vad det verkar, och blånekar i veckor?
Nej det luktar som det här är planerat och i samförstånd, kanske inspirerat av något de sett på netflix eller tiktok.
Kan bara se alternativet att MH redan lämnat lägenheten annars när det sker.
Ja alltså jag hade en tjejkompis i tonåren som var totalt Psyk och jag var livrädd för henne, men hon hade sån sjuk kontroll över mig och alla jag umgicks med, som nån slags gud typ, jätte konstigt och obehagligt men inte helt ovanligt bland tonårstjejer som inte vet sin plats/identitet. Manipulation deluxe.
Men hade hon mördat någon framför mig, och hon sen hotade mig till livet och sa typ -
”du hjälper mig att dölja denna skiten annars säger jag att det var du/dödar jag dig” så är jag inte helt säker på att jag hade vågat säga emot, för då hade hon kanske dödat mig också, alltså om man sätter sig in i skallen på en känslig blyg tonårstjej med dåligt självförtroende. Och att hon/man inte tänker klart i en sån sits. Man agerar bara, gör som man blir tillsagd lixsom.
Inte helt otroligt ändå att MH kan va oskyldig till mordet, men istället är skyldig till griftefrid samt skyddande av brottsling, etc.
Det återstår att se. Men det är min teori.