2022-11-03, 00:59
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
En sak man märker i tråden är verkligen hur mycket rasism och kvinnodiskriminering det finns i folk. Att säga att de (M och J) inte kan ha klarat av det här utan hjälp av en man är som att säga att kvinnor inte kan. Inser ni som säger det inte själva?!

Det gäller en kvinna som spelar handboll på 170+ cm och en kvinna som rider och är närmare 180 cm. Klart som sjutton att de kan orka bära en liten smal och lätt 160-centimeters kvinna (T) hur lätt som helst.

Gör det inte svårare än vad det är...
Inte för att vara den..men jag tycker det är rätt osmakligt att börja dra in könsdiskriminering eller feministkortet i en sådan här tragisk händelse. Eller snarare att bli upprörd över det. Inte läge precis. Och jo. Kvinnor är generellt svagare än gemene man då vi har helt enkelt olika typer av muskler. Skit samma hur långa dom är eller vad för sport dom utövar. Säger faktiskt lite i detta. Med det sagt så KAN dom mycket väl gjort det själva. Men inte av dom skälen som tas upp av många här.
Citera
2022-11-03, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Ahaaa att dom skulle ha satt typ munkavel på? Ja det är väl inte omöjligt, dock kanske väl magstarkt att de två 18-20åriga tjejerna skulle mörda nån såpass överlagt men ändå såpass snabbt och spontant. Mord /dråp i affekt känns mkt mer rimligt för mig. + Om dom leder ut henne i trapphuset så kan ju BO göra massa oväsen

Även om en del talar för att TT var i lägenheten. Så är jag inte övertygad.
TT kan mycket väl misshandlats och dödats ute.
Citera
2022-11-03, 01:00
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Hur fan kan alla här vara så säkra på att det är JJ som bragt henne om livet?

Kan lika gärna vara niggern, som vill visa sig stark och modig inför JJ, och då råkat mörda Tove istället.
För att hon har blivit porträtterad av bekanta som manipulativ, bitchig, bossig, ”psyk” mm. Det är JJ & TT som var ovänner och bråkade. Det är JJs lägenhet. JJ som hade TTs telefon med sig i bilen. Kroppen är hittad 3 km från JJs pappas gård precis som ”väntat”. Osv osv, vi får väl se vad FUPen säger
Citera
2022-11-03, 01:01
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Ge gärna källa på vart det ska ha hävdats att grannarna hört skrik?
Citera
2022-11-03, 01:01
Medlem
Presidents avatar
Polisen har övervakningsvideos på bilen vid nyckelplatser enligt Expressen!

Skönt att höra!
Citera
2022-11-03, 01:02
Medlem
fattakanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Jag håller med att det är lite väl mycket antaganden att just JJ skulle varit den drivande. Det tycks bottna i att JJ ska ha eldat sin expojkväns ytterdörr och att hon beskrivts som manipulativ av bekanta. Har inte MH gjort något anmärkningsvärt? Hur beskrivs hon av bekanta?
MH beskrivs som introvert och tyst. Hon har även medverkat i någon form av intervju (minns ej riktigt) om att hon gått in i väggen tidigare och är deprimerad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fattakanet
Han har väl googlat. Eller så har han haft kvar det i telefonen sedan tidigare, då de var vänner.

Ja, det är väl inte så konstigt kanske. Och om man verkligen inte vill ha kontakt med någon så kan det ju vara strategiskt att ha personens nummer så att man lättare kan ignorera ett samtal
Citera
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Ge gärna källa på vart det ska ha hävdats att grannarna hört skrik?
Finns ingen sån källa.
Citera
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nopenixnej
Hej. Jag undrar varför TTs pojkvän JJs mobilnummer? Känns lite udda med tanke på att TT var osams med JJ. Funderat på det ett tag.
En snabb sökning tar mig hit..
https://www.hitta.se/johanna+leshem+jansson/vetlanda/person/mgbzlmuxy?vad=johanna%20leshem%20jansson
Citera
Medlem
Flashbackatmes avatar
Kunde tyvärr inte se bild på apan då länkarna var skrot,enda som funkade var bild på J.J
Citera
2022-11-03, 01:03
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Även om en del talar för att TT var i lägenheten. Så är jag inte övertygad.
TT kan mycket väl misshandlats och dödats ute.

Då förstår jag inte alls vad allt oväsen skulle ha varit
Citera
2022-11-03, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fattakanet
Han har väl googlat. Eller så har han haft kvar det i telefonen sedan tidigare, då de var vänner.
Just det. Att jag inte tänkte på det då *suck* sorry
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in