2022-11-03, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
För att hon har blivit porträtterad av bekanta som manipulativ, bitchig, bossig, ”psyk” mm. Det är JJ & TT som var ovänner och bråkade. Det är JJs lägenhet. JJ som hade TTs telefon med sig i bilen. Kroppen är hittad 3 km från JJs pappas gård precis som ”väntat”. Osv osv, vi får väl se vad FUPen säger

Så den adopterade är helt oförmögen till egna beslut eller känslor? Alltså jag är(och framförallt har varit) ganska rejält skruvad i huvudet men om någon dödade en människa i min närhet och sedan bad mig om hjälp att frakta bort kroppen skulle jag säga nej och förmodligen protestera eller ingripa. Hon sitter istället, vad det verkar, och blånekar i veckor?

Nej det luktar som det här är planerat och i samförstånd, kanske inspirerat av något de sett på netflix eller tiktok.

Kan bara se alternativet att MH redan lämnat lägenheten annars när det sker.
Senast redigerad av Periodic 2022-11-03 kl. 02:02.
Citera
2022-11-03, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Så den adopterade är helt oförmögen till egna beslut eller känslor? Alltså jag är(och framförallt har varit) ganska rejält skruvad i huvudet men om någon dödade en människa i min närhet och sedan bad mig om hjälp att frakta bort kroppen skulle jag säga nej. Hon sitter istället, vad det verkar, och blånekar i veckor?

Nej det luktar som det här är planerat och i samförstånd, kanske inspirerat av något de sett på netflix eller tiktok.

Är jag ensam om att tänka Twin Peaks här?
Citera
2022-11-03, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Birkenblatter
Malin Lindström i Husum.
Behöver du kontonummer?

fel
Citat:
Tack vare hans låga ålder vid brottstillfället – 18 år – menar hovrätten att åtta års fängelse är lämpligt. Därefter har ytterligare tre år dragits av mot bakgrund att så lång tid gått sedan brottet skedde.

Idag gäller inte samma straffskala för 18åringar.
Citera
2022-11-03, 02:06
Medlem
Citat:
Så den adopterade är helt oförmögen till egna beslut eller känslor? Alltså jag är(och framförallt har varit) ganska rejält skruvad i huvudet men om någon dödade en människa i min närhet och sedan bad mig om hjälp att frakta bort kroppen skulle jag säga nej och förmodligen protestera eller ingripa. Hon sitter istället, vad det verkar, och blånekar i veckor?

Jag tror inte heller att hon är särskilt oskyldig. Men rädsla och chock kan få folk att göra mycket.
Citera
2022-11-03, 02:07
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Mina kolondeanser till Toves familj!

Jag tycker synd om Greven som inte fick vara med och "fira" att kroppen hittades.

Jag hoppas verkligen att han engagerar sig i fler krimtrådar framöver.
Citera
2022-11-03, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKTURA
Jag tror inte heller att hon är särskilt oskyldig. Men rädsla och chock kan få folk att göra mycket.

Kanske men att sedan lyckas sitta och hålla tyst i veckor? Jag tvivlar. Kanske klarnar om eventuellt motiv kommer fram men jag tror de har tagit ett beslut tillsammans och sedan lurat henne till lägenheten dvs mord snarare än dråp.

Förmodligen hade de inte trott att de skulle plockas in så tätt inpå varför kroppen ligger halvslarvigt gömd(inte permanent dvs).
Citera
2022-11-03, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Motivet är så himla oklart i detta fallet
Ja, hela fallet är sjukt rakt igenom. Så mycket omständigheter som kräver förklaring. Vi har ingen aning vad bråket ska ha handlat om, och om bråket ens ligger bakom TT:s död (tror dock det).

När kan vi senast förvänta oss en FUP, vet någon?
Citera
2022-11-03, 02:14
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:

Ja alltså jag hade en tjejkompis i tonåren som var totalt Psyk och jag var livrädd för henne, men hon hade sån sjuk kontroll över mig och alla jag umgicks med, som nån slags gud typ, jätte konstigt och obehagligt men inte helt ovanligt bland tonårstjejer som inte vet sin plats/identitet. Manipulation deluxe.
Men hade hon mördat någon framför mig, och hon sen hotade mig till livet och sa typ -
”du hjälper mig att dölja denna skiten annars säger jag att det var du/dödar jag dig” så är jag inte helt säker på att jag hade vågat säga emot, för då hade hon kanske dödat mig också, alltså om man sätter sig in i skallen på en känslig blyg tonårstjej med dåligt självförtroende. Och att hon/man inte tänker klart i en sån sits. Man agerar bara, gör som man blir tillsagd lixsom.
Inte helt otroligt ändå att MH kan va oskyldig till mordet, men istället är skyldig till griftefrid samt skyddande av brottsling, etc.
Det återstår att se. Men det är min teori.
Citera
2022-11-03, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Ja, hela fallet är sjukt rakt igenom. Så mycket omständigheter som kräver förklaring. Vi har ingen aning vad bråket ska ha handlat om, och om bråket ens ligger bakom TT:s död (tror dock det).

2023
Citera
2022-11-03, 02:16
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot

FUP kommer i samband med att åtal väcks, och det kan ta flera månader.
Citera
2022-11-03, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Ja alltså jag hade en tjejkompis i tonåren som var totalt Psyk och jag var livrädd för henne, men hon hade sån sjuk kontroll över mig och alla jag umgicks med, som nån slags gud typ, jätte konstigt och obehagligt men inte helt ovanligt bland tonårstjejer som inte vet sin plats/identitet. Manipulation deluxe.
Men hade hon mördat någon framför mig, och hon sen hotade mig till livet och sa typ -
”du hjälper mig att dölja denna skiten annars säger jag att det var du/dödar jag dig” så är jag inte helt säker på att jag hade vågat säga emot, för då hade hon kanske dödat mig också, alltså om man sätter sig in i skallen på en känslig blyg tonårstjej med dåligt självförtroende. Och att hon/man inte tänker klart i en sån sits. Man agerar bara, gör som man blir tillsagd lixsom.
Inte helt otroligt ändå att MH kan va oskyldig till mordet, men istället är skyldig till griftefrid samt skyddande av brottsling, etc.
Det återstår att se. Men det är min teori.

Köper det, som sagt, inte. Om så vore fallet så hade hon givetvis sjungit ut vid det här laget påhejad av anhöriga, pressad av polisen etc.

Åtminstone hade alla med normal empatiförmåga, ångest och liknande gjort det och om hon saknar detta så ser jag inte varför folk är så övertygade om att JJ varit den drivande.
Senast redigerad av Periodic 2022-11-03 kl. 02:18.
Citera
2022-11-03, 02:19
Medlem
Citat:
Köper det, som sagt, inte. Om så vore fallet så hade hon givetvis sjungit ut vid det här laget påhejad av anhöriga, pressad av polisen etc.

Åtminstone hade alla med normal empatiförmåga, ångest och liknande gjort det och om hon saknar detta så ser jag inte varför folk är så övertygade om att JJ varit den drivande.

Ingen vet någonting. 99% kommer från det här anonyma forumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in