2022-11-03, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om de inte kan fastställa någon dödsorsak och ingen av dem pratar så kan de komma undan med mord.
Då kan man väl hoppas att Vetlandaborna gör deras liv till ett helvete framöver.
Citera
2022-11-03, 01:38
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Oavsett var detta mord skedde. Så blir ju en transport från lägenheten inte speciellt mycket utav ligga lågt. Stresspåslaget måste ju legat på max oavsett mord ute eller inne.
Att släpa, stödja eller bära en misshandlad eller död person i trappan där grannar nyligen hört oljud och där granne plötsligt dök upp. Är det att ligga lågt ?

Enklare då att tex strypa TT utanför, exempelvis vid Vetlanda kyrka och iväg med bil.

Jo, men jag menade det där med att åka hem efteråt och börja misshandla lägenheten i frustration. Tkr det låter lite konstigt. + Att det går inte ihop med timelajnen ändå, läs sammanfattningen på sida 1
Citera
2022-11-03, 01:38
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Ja, historian som JJ hittade på var att hon och TT pratade och blev sams igen och att TT åkte hem. Baserat på det, varför skulle JJ och MH börja banka i lägenheten för att simulera slagsmål? Ni har tappat mig. Gånatt
Hahaha ja det va väldans vilka exemplar som loggade in vid detta klockslag. Snurrigt värre. Ja sov så gott!
Citera
2022-11-03, 01:39
Medlem
Citat:
Ja? Det är väl inte i paritet med att välta en lampa direkt?

Lampa är ingenting som jag skrivit om. Däremot ser jag inget måste i att TT verkligen var i lägenheten.
Citera
2022-11-03, 01:39
Medlem
Citat:
Baserat på det, varför skulle JJ och MH börja banka i lägenheten för att simulera slagsmål? Ni har tappat mig. Gånatt

Vilseledning. Påhittad historia.
Citera
2022-11-03, 01:40
Medlem
Intressant med ett sådant här triangeldrama, två unga tjejer mördar en annan ung tjej, om det nu är det som har hänt, kan inte ha hänt många gånger i historien.
Citera
2022-11-03, 01:40
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Vilseledning. Påhittad historia.

Jaja vi kan ju bara spekulera just nu ändå får se vad som kommer fram i veckorna framöver gonatt
Citera
2022-11-03, 01:42
Medlem
movingmads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gen.Ouromov
Där har du dock fel, åklagaren läser alla brev innan man får dom och eventuella besök är övervakade av polis. Just sayin.
Det stod i häktningen att inga brev eller besök skulle tillåtas.
Citera
2022-11-03, 01:45
Medlem
Citat:
Jo, men jag menade det där med att åka hem efteråt och börja misshandla lägenheten i frustration. Tkr det låter lite konstigt. + Att det går inte ihop med timelajnen ändå, läs sammanfattningen på sida 1

Enligt tidslinjen så stängde Nöjet kl 1:00. Det tar ca 17 minuter till storg 71
Senaste livstecknet från TT var kl 02:30. Från storg 71 till stället där TT hittades idag tar det ca 15 minuter. Enligt Google.

Vad är det som inte skulle hunnits med ?

Nu är jag trött.
Go natt
Citera
2022-11-03, 01:53
Avslutad
Motivet är så himla oklart i detta fallet
Citera
2022-11-03, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Är det så att grannen är misstänkt eftersom dom peila Toves telefon och dom handlade mat på Mcd eller var GM så klantig och iskall att hon bar på T telefon och åkte och handla mat?
Efter jag förstått va det en av anledningarna till att man mistänkte brott var att TTs telefon pejlats till MD dit grannen körde JJ och då var inte TT med. Att man nu hittat TT tror jag mer på att det har skett ett utpekade av platsen än att man pejlat JJs telefon. Pejlingen av JJs telefon styrker att hon varit i området men pekar troligen inte ut exakta platsen.
Citera
2022-11-03, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Om du kan hitta ett enda fall där en morddömd endast suttit 3 år i fängelse så kan du få en tusenlapp. Och nej, vi räknar inte de som fått sitta inne på psykiatrisk vård i den kategorin.
Malin Lindström i Husum.
Behöver du kontonummer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in