Citat:
Ursprungligen postat av
Havhest
Tenker årsaken kan være, at Hettemann1s bevegelser er mest interessant i forhold til åstedet:
Kl 10:22 fra parkeringshuset ved Lørenskog Ishall ---> opp trapp over Metrosenteret ---> ned trappen til Festplassen (mellom Metrosenteret og Lørenskog Hus) ---> går i nordgående retning ---> gangbro over RV 159 ---> Mailand Skole ----> Hjelpemiddelsentralen (sørsiden av bygget) ---> Rådhusparken (retning andemateplassen og Elveveien), siste observasjon mot Langvannet.
28 min etterpå blir Hettemannen observert gående i sørgående retning på Festplassen (mellom Metrosenteret og Lørenskog Hus) ---> langs Metrosenteret og opp mot parkeringshuset ved Lørenskog Ishall
Kl 10:22 fra Ishallen
+ X min til Langvannet fra Ishallen
+ 28 min ved Festplassen
+ X min til Ishallen fra Festplassen
= Kl 10:50 + X min
Nå har vi altså fått vite at Hettemann1 er sjekket ut av saken. Har notatet ovenfor i margen.
Jeg forstår. Takk for fin oversikt

Fetad: Det var da han hadde kommet fra motorveien?
På video med Ø. Milli ble det sagt at Hettemannen gikk en omvei gjennom et boligfelt. Måtte han gå den omveien av en spesiell grunn tro? Hadde omveien noe å gjøre med hans stopp ved søppelkassene? Måtte han gå den omveien for å komme dit? Eller gikk han en omvei
etter at han var ved søppelkassene?
Men jeg tenker at hvis det var virkelig viktig for politiet å finne hettemannen, så hadde de vel også etterlyst hettemann2 + den kvinnen som stoppet da de to kom gående i tilfelle disse to husket detaljer om hettemannen som de hadde sett på ganske nært hold og i tilfelle de kunne hjelpe politiet til å finne frem til hettemannen.
Nå husker jeg ikke, men ba politiet også eventuelle vitner (eller andre som gjenkjente mannen) som kunne hjelpe politiet til å identifisere hettemannen om å melde seg?