Citat:
Ursprungligen postat av
Alsagio
Jeg støtter ikke de mest omfattende villedningsteoriene, men jeg tror at villedning for å peke i retning av kidnapping ble gjennomført, f.eks. brev og krytporigg. På samme måte tror jeg strips og tape bevisst er lagt igjen, ettersom dette er gjenstander som i større grad peker mot kidnapping, enn drap. Bakbundet med strips og tape foran munnen. Tviler derfor på at tapen er brukt, og type hansker brukt da er heller ikke er så viktig.
Tipper politiet kunne funnet ut ganske mye om den taperullen hvis de gikk inn for det.
Som sagt, sidene på en slik rull er ofte klebrige, og der kan det henge igjen partikler
som kanskje viser hvor rullen har vært før den ble lagt på skapet i gangen. Hårstrå og
annet organisk materiale kan feste seg. Man kan ganske sikkert også finne ut hvor mye
tape som evt. er revet av, kanskje til og med lengden på de individuelle bitene.
Alt dette fordrer selvsagt at krimteknikerne har tatt alle nødvendige forholdsregler og
forholdt seg til absolutt alt som gjenstander av potensiell interesse.
Jeg klarer ikke helt å fri meg fra mistanken om at TH kan ha hatt til hensikt å lure
politiet inn på åstedet for å tråkke det fullt av politispor før krimteknikerne begynte.