2022-11-01, 23:30
Medlem
Är lite svårt att förstå vad som de skulle kunnat "höra i bakgrunden" av Toves telefonsamtal med pojkvännen (röstmeddelande) att de blir misstänksamma. Kan det var så enkelt att hon blev nedslagen mitt i samtalet och det är det som "hörs i bakgrunden"?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sweden1891
Svarta, borde varit Adidas då de hade vita ränder på sidorna

Tove hade svarta FILA skor, något som känns igen? Finns modeller med vita ränder.
https://www.google.se/search?q=svarta+fila+skor&client=ms-opera-mobile&channel=new&espv=1&prmd=isnv&source=lnms&tb m=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiJ1biHhI77AhVEkMMKHTxYC5kQ_ AUoAXoECAIQAQ&biw=1138&bih=712&dpr=2.25
Senast redigerad av Haldane 2022-11-01 kl. 23:38.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
De lär ju inte satt på henne skorna om de nu är skyldiga, så är det inte dom så är ju andra iakttagelser av skor intressanta!
Beroende på om hon bragts om livet i lägenheten lr råkat ut för nåt på gatan o sedan bortförd.
Citera
2022-11-01, 23:32
Medlem
Sades det inte att TTs mobil hade färdats mot McDonalds? Kan det ha varit den JJ hämtade innan hon åkte iväg med grannen? För att då Tove inte skulle kunna använda den om hon nu var vid liv när dom åkte. Bunden eller däckad.

Och sen höga dunsar med inga skrik. Kan det ha varit en tung möbel som ramlat? Om hon legat inne i en garderob. Den välter och det blir bestyr. Sedan sparkar hon i väggen inifrån.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lurifaxen123
Bråk mellan tjejer sker konstant här och överallt och jag och mina bekanta har iaf inte orkat engagera oss i deras bråk genom gymnasiet och efteråt. Dom som står dom närmre vet säkert, men sprider väl det inte pga obehagligt att kompisarna är försvunna och häktade.
Bråk sker hela tiden i tonåren, men en konflikt som pågått länge borde ha nått en bredare massa tänker jag? Dessutom är det ju högst intressant vad konflikten kan ha handlat om eftersom det med största sannolikhet har med försvinnandet eller det alternativa mordet att göra? Det är ju även därför vi alla hänger här, för att sådana uppgifter ska sippra fram för att bringa klarhet i saker och ting.

Edit: Jag tror inte det är något vanligt tonårstjafs och därför det varit så tyst om det.
Senast redigerad av Jotaalfa 2022-11-01 kl. 23:34.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airboy
Är lite svårt att förstå vad som de skulle kunnat "höra i bakgrunden" av Toves telefonsamtal med pojkvännen (röstmeddelande) att de blir misstänksamma. Kan det var så enkelt att hon blev nedslagen mitt i samtalet och det är det som "hörs i bakgrunden"?

Tror att det hördes rätt mycket i röstmeddelandet, inget roligt meddelande att vakna upp til
Citera
2022-11-01, 23:33
Medlem
Julius-Tonkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Det är det samma som att man inte vet var sista livstecknet är ifrån.

Livstecken är kanske inte ett så relevant rekvisit för människorov. Det jag menade var att människorov väl anses (lite osäker här) som ett alltjämt pågående brott så länge den rubriceringen och misstanken kvarstår, varför offret därmed alltjämt förutsätts vara bemäktigat eller inspärrat någonstans som då tydligen inte är den adressen. Någon jurist med lite bättre koll på straffprocess får gärna rätta mig om jag har fel. Hur som helst tror jag att det är en formaliafråga som man inte ska läsa in för mycket i.
Citera
2022-11-01, 23:33
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Ja extremt fort. Men vi vet ju inte om pojkvännen kanske lyssnat av tidigare på morgonen, ringt runt till anhöriga och till MGM och sen ringt polisen

T kan ju också sagt något avgörande i meddelandet, exempelvis nu börjar situationen kännas obehaglig, så jag går hem.
Eller, jag försökte prata men hon visade sig vara helt psyko så nu går jag hemåt.
Eller typ, jag får hem nu, är jag inte hemma om en kvart så leta efter mig. (Så brukar mina döttrar säga till varandra, även om de bara ska till soprummet)
Citera
2022-11-01, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
De flashback ändå är bra på är väl att rota och analysera, så kom igen nu ta fram platser som dem misstänkta har anknytning till.

Precis detta!!! Så viktigt för att försöka hitta teorier vart T kan finnas!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Sades det inte att TTs mobil hade färdats mot McDonalds? Kan det ha varit den JJ hämtade innan hon åkte iväg med grannen? För att då Tove inte skulle kunna använda den om hon nu var vid liv när dom åkte. Bunden eller däckad.

Och sen höga dunsar med inga skrik. Kan det ha varit en tung möbel som ramlat? Om hon legat inne i en garderob. Den välter och det blir bestyr. Sedan sparkar hon i väggen inifrån.

Det hade varit intressant att se en ritning över lägenheten.
Citera
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
T kan ju också sagt något avgörande i meddelandet, exempelvis nu börjar situationen kännas obehaglig, så jag går hem.
Eller, jag försökte prata men hon visade sig vara helt psyko så nu går jag hemåt.
Eller typ, jag får hem nu, är jag inte hemma om en kvart så leta efter mig. (Så brukar mina döttrar säga till varandra, även om de bara ska till soprummet)
Ja och då är det inte konstigt att polisen rycker ut direkt
Citera
2022-11-01, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Det hade varit intressant att se en ritning över lägenheten.
Finns i inlägg 1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in