2022-11-06, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Stämmer, läste inlägget tidigare idag när jag skummade igenom en del av tråden. Osäker på användarnamnet.

Tack. Tror du inlägget var från idag? Jag har hoppat rätt mycket i tråden pga nattjobb. Kan sätta mig o läsa från imorse och framåt i så fall.
Citera
2022-11-06, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorvenkorven123
03:56 och 05:45 ska det vara enligt mina källor 😊

Det kan stämma, fick höra runt 04 och 05, men inte exakta minuter☺️
Citera
2022-11-06, 20:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Jag tycker att vi väntar med ditt förslag om att jag ska exemplifiera tills vi vet vilka som kommer att kallas till rättegång. Om det blir någon.

Det tycker inte jag då jag anser att diskussionen bör baseras på verkligheten.

Citat:

Ett vittne anses inte som trovärdig om hen pratar med media. Det kan upplevas som om vittnet misskrediterar de åtalade. Särskilt när han visar empati med J och skjutsar henne till donken och dessutom är nära granne som inte ringer när han hör dunsar i golvet. Han är helt enkelt inte ett vittne åklagaren kan använda sig av när han presenterar en tidslinje och ett händelseförlopp.

Du gjorde ett inspel i diskussionen men vill inte styrka ditt påstående.

Således kan vi betrakta ditt påstående som smörja.
Citera
2022-11-06, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorvenkorven123
Detta är inte genom centrum. Detta är garanterat nyckelplatsen som polisen beskriver att dom har säkrat övervakningsfilmer på.

Tack för info! Då har dom skridit till verket omgående efter McDonalds. Blir svårt att skylla mordet på fylla eftersom en av dom lyckats framföra ett fordon så tätt inpå mordet.
Citera
2022-11-06, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Det kan stämma, fick höra runt 04 och 05, men inte exakta minuter☺️
Bra att du bekräftar detta med, även att dom litat på mig här 😊
Citera
2022-11-06, 20:32
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HawkPie
Tack. Tror du inlägget var från idag? Jag har hoppat rätt mycket i tråden pga nattjobb. Kan sätta mig o läsa från imorse och framåt i så fall.
Nej, från längre tillbaka. Kan kolla, se om jag hittar det. Användarnamnet står som källa i sammanfattningen någonstans..
Citera
2022-11-06, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Där är nog skälet till osämjan mellan JJ och TT. Likaså pojkvännens, i mina ögon, egendomliga beteende efter försvinnandet.

Det här fallet kan ha slående likheter med hästtjejen Jonna Henningssons göranden i Askersund, inklusive ”pojkvännens” beteende.
Tror inte den kommentaren är betydelsefull, tror det är någon som har läst härinne/hört ryktet om otrohet härifrån och skrivit. Har för mig personen inte känner de involverade alls. Med det sagt är det såklart inte omöjligt svartsjuka är motivet. Men jag förstår inte varför MH skulle förstöra sitt eget liv över ett svartsjukedrama mellan tre andra personer. Hon är dessutom lesbisk som jag har tolkat det. Hon kanske var extremt kär i JJ och hjärntvättades lätt.
Har det förresten framkommit vem av MH eller JJ som brukade umgås med T och hennes pojkvän?
Citera
2022-11-06, 20:34
Medlem
Citat:
Killen? Jag trodde de var minst två. Så killen var alltså ensam i den röda bilen när han snackade med J på parkeringen utanför donken?

Jag ger upp. Du svarar ändå inte på min fråga. Av någon anledning verkar det oerhört viktigt för dig att snubbarna i röd bil vid donken är inblandade, och jag är helt ointresserad av varför det är viktigt för dig.
Citera
2022-11-06, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
https://www.bildtagg.se/bild/khn9yriww5czjcfiah8h3lsl

Under hennes förhållandestatus 2018. Dessa bilderna tog jag häromdagen, tror det tillkommit något ytterligare inlägg.
Dom kommentarerna är bortplockade nu, jag ser dom inte längre, måste vara blind isf.
Där står endast 2 kommentarer under hennes förhållandestatus nu.
Gå in o kolla om du kan se dom.
Citera
2022-11-06, 20:40
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Tack för info! Då har dom skridit till verket omgående efter McDonalds. Blir svårt att skylla mordet på fylla eftersom en av dom lyckats framföra ett fordon så tätt inpå mordet.
Menar du att fylla är en förmildrande omständighet?
För övrigt går det nog att framföra ett fordon hjälpligt uppåt 3‰.
Citera
2022-11-06, 20:45
Medlem
Citat:
Ett vittne anses inte som trovärdig om hen pratar med media. Det kan upplevas som om vittnet misskrediterar de åtalade. Särskilt när han visar empati med J och skjutsar henne till donken och dessutom är nära granne som inte ringer när han hör dunsar i golvet. Han är helt enkelt inte ett vittne åklagaren kan använda sig av när han presenterar en tidslinje och ett händelseförlopp.

Jag tror att åklagaren lämnar det till försvaret att bedöma och avfärda hans uppgifter och trovärdighet. Rimligtvis genom att de åtalade berättar hur dessa dunsar och ”ovanliga ljud” uppstått. JJ har lämnat en uppgift till honom redan, vilken han också trott på om en full vän som ramlat. Självklart kommer man inte hänga upp sig på det här enskilda vittnet, dom har förstås annan bevisningen men dunsar som gör att man undrar vad fan det är som pågår på våningen över och går dit och ringer på… men det återstår att se.

Min uppfattning är att det är ganska vanligt att grannar som hört skrik, bråk, dunsar eller ljud i samband/nära anslutning till ett brott är en viktig pusselbit.
Citera
2022-11-06, 20:52
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ok, tack. Visst verkar skribenten trovärdig. Mina två frågetecken blir, tar man vägen genom centrum med risk att bli igenkänd eller fångad på kamera istället för en mer avskild väg? Kan detta vara en plats polisen beskriver som nyckelplats?
Det skulle det mycket väl kunna vara eftersom bilen observerats vid två tillfällen med "lagom" tidsavstånd.
Jag har tidigare trott att bilen observerats vid dammen som tömts, men lutar nu nog mer åt att det är macken som är nyckelplatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in