Citat:
Ursprungligen postat av
Thatmarraguy
.
I Del 1 av sammanfattningen så står det noterat att det flera gånger under en tid innan försvinnandet har hörts högljudda bråk i pojkvännens lägenhet.
Varför har Tova och pojkvännen legat i luven på varandra?
Jag ifrågasätter dig inte nu, men är detta bekräftat? Så vitt jag förstod det så är det en person i tråden som uttalat sig om detta och inte bekräftat av polis? Rätta mig om jag har fel
Jag har tagit denna trådsanning med en nypa salt och helt avskrivit pojkvännen. Men om det är bekräftat från polisen så är jag snabbt med på bollen igen!
Jag tänker lite såhär: de tre personerna har begett sig hem till J, de har tagit några cider/öl/ alkoholhaltiga drycker, vem vet kanske en jolle på det? De har på riktigt blivit sams och allt är frid och fröjd. Men då T är ovan att ta en joppe så har hon blivit så pass påverkad att hon panikat, bara rest sig och gått ut från lägenhet, struntat i skor, jacka telefon och ja hennes tillhörigheter helt enkelt. Hon har sedan gått ut i natten och virrar bort sig totalt.
Detta höll på hända mig själv vid ett tillfälle då jag var färsk på röka och min reaktion var bara ”JAG MÅSTE UT!”
Mina vänner fattade galoppen, tog mina grejer och följde efter mig och såg till jag kom hem ordentligt..
JJ och MH gjorde det förmodligen inte.
Kan jag vara helt ute och cyklar med den teorin?[/quote]
Något ditåt skulle det kunna vara. Haken är bara att T borde hittats då eftersom de befann sig i sta'n och inte ute i ödemarken.