2022-11-01, 09:18
Medlem
RIPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenVintergata
” Räddningstjänsten, polis och ambulans ryckte ut till Vetlanda under natten mot tisdag, där en larmare hade hört en hög smäll. Tre enheter från räddningstjänsten ryckte ut efter larmet vid 02-tiden, men kunde inte hitta vad som orsakat smällen. De lämnade därför platsen och ambulansen likaså. Ärendet lämnades över till polis som fortfarande var kvar vid 04.30.
Polisen uppger att det inte hittats några tecken på personskador eller materiella skador, men att de vill utreda om någon smällt exempelvis en smällare eller banger. Larmaren som ringde SOS Alarm har förhörts och en anmälan kommer eventuellt att upprättas om polisen hittar några tecken på att smällen varit riktad mot personen ifråga.”

Anmälan gjordes huset bakom jj’s hus

"Polisen uppger att det visade sig att den höga smällen hade orsakats av en banger. I närheten hittades dock en skadad man i 20-årsåldern. Polisen uppger att han hade blivit slagen av flera okända personer.
Polisen påbörjade en kontroll av personer och bilar i området. Vid en fordonskontroll uppstod misstanke mot två personer i en bil. Männen i 20-årsåldern greps då misstänkta för misshandel och brott mot lagen om brandfarliga och explosiva varor."
"På tisdagsmorgonen valde dock åklagaren att häva gripandet."

Artikeln i Vetlanda-Posten uppdateras
Citera
2022-11-01, 09:20
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thatmarraguy
.

I Del 1 av sammanfattningen så står det noterat att det flera gånger under en tid innan försvinnandet har hörts högljudda bråk i pojkvännens lägenhet.

Varför har Tova och pojkvännen legat i luven på varandra?

Jag ifrågasätter dig inte nu, men är detta bekräftat? Så vitt jag förstod det så är det en person i tråden som uttalat sig om detta och inte bekräftat av polis? Rätta mig om jag har fel

Jag har tagit denna trådsanning med en nypa salt och helt avskrivit pojkvännen. Men om det är bekräftat från polisen så är jag snabbt med på bollen igen!

Jag tänker lite såhär: de tre personerna har begett sig hem till J, de har tagit några cider/öl/ alkoholhaltiga drycker, vem vet kanske en jolle på det? De har på riktigt blivit sams och allt är frid och fröjd. Men då T är ovan att ta en joppe så har hon blivit så pass påverkad att hon panikat, bara rest sig och gått ut från lägenhet, struntat i skor, jacka telefon och ja hennes tillhörigheter helt enkelt. Hon har sedan gått ut i natten och virrar bort sig totalt.

Detta höll på hända mig själv vid ett tillfälle då jag var färsk på röka och min reaktion var bara ”JAG MÅSTE UT!”
Mina vänner fattade galoppen, tog mina grejer och följde efter mig och såg till jag kom hem ordentligt..
JJ och MH gjorde det förmodligen inte.

Kan jag vara helt ute och cyklar med den teorin?[/quote]
Något ditåt skulle det kunna vara. Haken är bara att T borde hittats då eftersom de befann sig i sta'n och inte ute i ödemarken.
Citera
2022-11-01, 09:20
Medlem
Jag tror vi kan utesluta att hon grävt ner. Återstår vatten eller möjligen inomhus i ngt utrymme ingen söker på. Har man varit ute i spenaten i det vädret lär dom ju lämnat spår av det tycker man.
Kan hon blivit inlåst levande?( isf lär hon inte vara vid liv nu)
Polis verkar i a f ha uteslutit att hon försvunnit självmant.
2 unga ostraffade tjejer som fortfarande tiger är ju anmärkningsvärt. Lika märkligt att man lägger ut objekt till salu, timmar efter att man tagit livet av ngn.Absolut att det finns en till person inblandad och att t o m MH är oskyldig, hon kanske t o m gick hem direkt.
Citera
2022-11-01, 09:21
Medlem
KaptenVintergatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flagpot
Ja, eller ffa - kontakta polis om du vet vem den ev tredje gm är...

Jag vet inte , jag har bara en teori vem det kan vara
Citera
2022-11-01, 09:21
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Dom har naturligtvis pratat på söndagen att de ska knipa käft, JJ har kört över MH totalt
men jag tror att MH kommer sjunga strax, hon klarar det inte längre

MH har väl klättrat på väggarna i cellen i några veckor nu. Hon är väl orsaken till beslut om § 7-utredning.

En förhärdad brottsling som jag tror tjejerna fått hjälp av att göra sig av med kroppen kalkylerar naturligtvis med eftersök i terrängen och har väl smartare sätt att dumpa T. Åka en bra bit från brottsplatsen till exempel. Vad sägs om syra i tunna, tända eld på kroppen efter att först ha dragit ut tänderna eller annat sätt att dölja mordet?
Citera
2022-11-01, 09:22
Medlem
KaptenVintergatas avatar
Detta med Skodan , kan man ge mig en uppdatering eller länka varför den är med i bilden ?
Citera
2022-11-01, 09:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Den 22 okt brände en kille (känd av polisen sen tidigare) av någon slags bomb utanför en lägenhetsdörr centrala vetlanda. Han lyckades skada sig själv allvarlig medans dörren stod pall.

Kanske varit uppe tidigare i tråden.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jo...orr-i-vetlanda

Edit. En entrédörr på lasarettgatan, där T s pojkvän bor.

Men inte just den entrédörr som tillhör lägenheten där T:s pojkvän bor?
Citera
2022-11-01, 09:26
Medlem
Citat:

Ja, å då kan man alltså tipsa polisen...
Citera
2022-11-01, 09:27
Medlem
Ja det här fallet är otroligt märkligt på alla sätt och vis. 2 unga ostraffade tjejer sitter alltså häktade på sannolika skäl. Har följt hela tråden och jag måste skriva att jag är mycket imponerad över folks olika intressanta teorier här inne, det här är flashback när det är som bäst tycker jag!
Min egen teori är inte så dramatisk tyvärr, jag tror trots deras unga ålder och ostraffade sedan tidigare att dom har gjort detta helt själv, dock har dom haft en massa tur att dom ej blivit upptäckta med att gömma kroppen, jag tror inte det finns någon medhjälpare, isf borde hen plockats in redan nu, ju längre tiden går så tror jag att det bara handlar om dessa 2 personer.
En del är inne på att någon bör kvittra vid det här laget, det tror jag också att dom kommer göra, men jag är också förvånad/överraskad att dom hållit tyst så här länge...ett helt unikt fall på alla sätt och vis.

Strypning/kvävd i lägenhet, väntar någon timme så grannar gått o lagt sig igen...forslar ner kroppen tillsammans och sedan hämtar bil och kör stackars Tove långt långt bort och dumpar...tror det ligger till så och dom har haft en jävla tur, men rättväsendet lurar man sällan så dom kommer bli dömda och få ett långt straff där dom kan ruttna ihjäl i fängelset.

Tack till alla som verkligen bidrar i denna tråden, ni är guld värda!
Till er alla troll som försöker förstöra tråden så ber jag er dra så långt åt helvete bara det går!
Citera
2022-11-01, 09:28
Medlem
KaptenVintergatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flagpot
Ja, å då kan man alltså tipsa polisen...

Tack då ska jag kontakta dem
Citera
2022-11-01, 09:29
Medlem
Citat:

Lust att vädra lite? Man blir nyfiken på alla olika alternativ..

Ren olycka eller självmord så skulle kroppen återfunnits.
Nån har fört bort henne levande eller död. Vem och varför?
Citera
2022-11-01, 09:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Försöker tänka lite utanför boxen...

I väldigt många fall när det gäller unga kvinnor som försvinner så är det oftast någon närstående som är förövare - pojkvän, ex-pojkvän, eller en vän i den innersta vänskapskretsen.

Om man tittar på vad som framkommit i tråden och vad som står i sammanfattningen så kan man läsa följande:

- TT har varit tillsammans med sin pojkvän AW i ca ett och ett halvt år.
- Tiden innan försvinnandet har högljudda gräl hörts i AW:s lägenhet vid flera tillfällen.
- Belysningen i lägenheten har varit tänd dygnet runt under en tid.
- AW har varit på Missing People's inledande uppsamlingar men inte aktivt deltagit i sökandet.
- Både AW och TT har tidigare umgåtts med åtminstone en av de nu häktade kvinnorna.

Vet inte om det har framkommit fler uppgifter i tråden om AW än vad som finns i sammanfattningen, men min magkänsla säger att han kanske trots allt är inblandad på något vis.

Vad som talar emot AW:s eventuella inblandning är att han inte är häktad, samt att AW troligtvis är en av de personer som polisen har hållit förhör med mer än en gång.

Jag ställer mig trots detta ändå frågan om det kan vara så att AW har fortsatt ha kontakt i någon utsträckning med den av de misstänkta som han tidigare hade kontakt med.

Kanske har TT känt till att han har hållit kontakten med den misstänkta, och har varit besviken/förbannad på honom för detta, och att det är det bråken har handlat om.

Detaljen angående att belysningen i AW:s lägenhet har varit tänd dygnet runt kan kanske tyda på mental ohälsa - t. ex. insomnia som kan leda till psykoser.

Oavsett om polisen har avskrivit AW som eventuellt misstänkt eller inte så är det nog ändå klokt om de håller alla möjligheter öppna och inte 100% utesluter något eller någon. Att totalt avfärda personer i ett sådant här svårlöst fall vore mycket oklokt.

Svartsjuka är ett vanligt motiv till bråk och våld.

Är pojkvännen inblandad på något vis kan samtalet 02:30 möjligen förklara ett och annat. Det är inte bekräftat vad samtalet egentligen handlade om så vitt jag förstår?

Frågan om hur mgm fick tag på någon som kunde hjälpa till med logistiken kan få sin förklaring.

Det är väl inte uteslutet att samtalet 02:30 handlade om att mötas på McDonalds och att det är J.J. som använde T.T. mobiltelefon?

Kan samtalet mellan T.T. mobil och pojkvännen ägt rum efter det att J.J. stötte på grannen som erbjöd sig att skjutsa henne till McDonalds men innan de åkte iväg, alltså när J.J. går tillbaks till sin lägenhet för en kort stund?

J.J. tycks ha haft T.T. mobiltelefon med sig till McDonalds, syftet kan ha varit att ge sken av att det är T.T. som använder den och förflyttar sig, åtminstone ha kontroll över den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in