2022-11-01, 23:20
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Det står ju i artikeln att dom håller förhör med JJ på söndagen?

Nej, det står en av de misstänkta kvinnorna, förhör i hennes hem. Inte skriver media ut deras namn.

Fast det kan de göra nu när de är häktade, det är oficiella dokument, men av någon anledning så gör inte media det i detta fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Kan det inte vara röstmeddelandet 0230 att hon är påväg hem och sedan på morgonen finns hon inte där och JJ uppger hon gått hem?

Nej, det tror jag inte, det är för lite. TT är ju vuxen, ute en lördagkväll kommer inte hem....hon kan ju ha sovit över hos någon, kanske pappa, mamma, bror, gammal kompis hon inte sett på år och dagar. Polisen kommer på fötter direkt, jag tror Aftonbladet går ut med efterlysning kl. 11 på söndagen, samma dygn hon försvann. Måste nästan vara rekord för en vuxen som försvunnit.

Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Ja omkring där som pojkvännen kan ha vaknat och kollat av röstmeddelandet. Sedan gick det fort.

Precis, mycket fort.
Citera
2022-11-01, 23:21
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweden1891
Jo, lite utanför Ädelfors
De lär ju inte satt på henne skorna om de nu är skyldiga, så är det inte dom så är ju andra iakttagelser av skor intressanta!
Citera
2022-11-01, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lurifaxen123
Anledningen är väl att inte så många vet så mycket pga Tove är/var en rätt anonym person. Och JJ och MH har väl inte direkt spridit så mycket info om vad som hänt, så hur ska någon annan kunna veta nåt?
Jag pratar inte bara om den aktuella kvällen utan till exempel om konflikten, som enligt uppgift ska ha pågått under en längre tid och eskalerat under den senaste tiden. Förstår att det inte är helt lätt att ha förstahandsuppgifter, men någon borde veta vad den handlar om? Är man tillräckligt nyfiken är det ju heller inte svårare än att höra sig runt lite och se om någon inom ens bekantskapskrets vet mer. Bråket är en av nycklarna och vet vi vad det handlade om kan vi ta oss vidare till nästa frågetecken. Flera här inne har skrivit att de vet vem personerna är / är bekanta med JJs vänner. Då borde det väl inte vara särskilt svårt att få tag i de uppgifterna om vad bråket handlade om tänker jag?
Citera
2022-11-01, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julius-Tonker
Tycker inte att det är något konstigt i och med att rubriceringen är människorov och offret uppenbarligen inte befinner sig på den adressen.
Det är det samma som att man inte vet var sista livstecknet är ifrån.
Citera
2022-11-01, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Nja han - ställer upp den mot staketet för den står ”rakt ut” och inte emot ett staket. Lyssna själv, avsnittet är släppt på flera ställen nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Nej jag är nog säker på att han inte har lett iväg den, men att han ställde "iordning" den.
Ska lyssna igen imorgon.
Lite otydligt där.

Tack, ja jag fattar det också så. Det var reportern som la till extra info när han talade med kontoret..
Citera
2022-11-01, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliver.Twist
En teori.
Funderade på påsens innehåll och ifall det skulle kunna vara bilnycklar däri dvs JJs lilla röda Alto som tydligen inte fanns tillgänglig. Dvs någon behöver ha kommit dit och lämnat dem där och som visste att JJ inte var hemma. Kanske samma personer som vid MCd.

Är inne på samma spår!
Citera
2022-11-01, 23:24
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, det står en av de misstänkta kvinnorna, förhör i hennes hem. Inte skriver media ut deras namn.

Fast det kan de göra nu när de är häktade, det är oficiella dokument, men av någon anledning så gör inte media det i detta fall.

Nej, det tror jag inte, det är för lite. TT är ju vuxen, ute en lördagkväll kommer inte hem....hon kan ju ha sovit över hos någon, kanske pappa, mamma, bror, gammal kompis hon inte sett på år och dagar. Polisen kommer på fötter direkt, jag tror Aftonbladet går ut med efterlysning kl. 11 på söndagen, samma dygn hon försvann. Måste nästan vara rekord för en vuxen som försvunnit.

Precis, mycket fort.

Ja extremt fort. Men vi vet ju inte om pojkvännen kanske lyssnat av tidigare på morgonen, ringt runt till anhöriga och till MGM och sen ringt polisen
Citera
2022-11-01, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jotaalfa
Jag pratar inte bara om den aktuella kvällen utan till exempel om konflikten, som enligt uppgift ska ha pågått under en längre tid och eskalerat under den senaste tiden. Förstår att det inte är helt lätt att ha förstahandsuppgifter, men någon borde veta vad den handlar om? Är man tillräckligt nyfiken är det ju heller inte svårare än att höra sig runt lite och se om någon inom ens bekantskapskrets vet mer. Bråket är en av nycklarna och vet vi vad det handlade om kan vi ta oss vidare till nästa frågetecken. Flera här inne har skrivit att de vet vem personerna är / är bekanta med JJs vänner. Då borde det väl inte vara särskilt svårt att få tag i de uppgifterna om vad bråket handlade om tänker jag?

Bråk mellan tjejer sker konstant här och överallt och jag och mina bekanta har iaf inte orkat engagera oss i deras bråk genom gymnasiet och efteråt. Dom som står dom närmre vet säkert, men sprider väl det inte pga obehagligt att kompisarna är försvunna och häktade.
Citera
2022-11-01, 23:27
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurifaxen123
Bråk mellan tjejer sker konstant här och överallt och jag och mina bekanta har iaf inte orkat engagera oss i deras bråk genom gymnasiet och efteråt. Dom som står dom närmre vet säkert, men sprider väl det inte pga obehagligt att kompisarna är försvunna och häktade.
Men vad handlar bråket om?
Citera
2022-11-01, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Var har du hört om att grannarna skulle hört hasande/släpande ljud i trappan? Det finns ingen sådan information

Argumentativt. Finns ingen sådan information. Kanske för att kroppen tagits ut på annat sätt.
Men jag bor en en liknande hyreskåk själv. Ganska sunkig men läget är bra.
Som sagt. Med tanke på att stället med mycket stor sannolikhet är lyhört så borde samma personer som hörde konstiga dunsar också höra om någon släpade ner Tove i en låda, koffert, whatever.
Risken för fröken J är betydande att välja den vägen med tanke på att hon med en hårsmån lyckats undvika att bli upptäckt i samband med dunsarna.
Citera
2022-11-01, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Men vad handlar bråket om?

Vanligt tjejbråk antar jag? Nån har pratat skit om den ena, om det hade varit nåt allvarligare hade det absolut snabbt spridits rykten om det
Citera
2022-11-01, 23:30
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweden1891
Jovisst, det har talats om det här tidigare, inte så bekant med gruvorna så lite dålig koll men det stämmer

I Holsbybrunn finns det både gruvor och frireligiösa. Kleva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in