2022-11-01, 22:58
Medlem
Julius-Tonkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Hur menar du? Att han ist skulle kontaktat polisen direkt?????
Jag hade själv kontaktat dem som såg T sista gången om jag varit orolig oavsett konstiga ljud och misstankar. Jag hade tänkt att kanske det finns en naturlig förklaring och att de vet var hon är

Ja, i och för sig, säger inte emot dig om det. Nu kanske jag citerade fel användare, för det jag reagerade på var påståendet att det eventuella röstmeddelandet i sig skulle ha fått polisen att misstänka brott, och då måste det ha varit av väldigt speciell beskaffenhet. Men som du säger, kanske hade man oavsett ringt till den misstänkte förövaren.
Citera
2022-11-01, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lurifaxen123
Hur menar du?
Säkert att det är kannibalernas inneställe också ?
Citera
2022-11-01, 22:59
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Det är väldigt roligt att se hur folk som inte bor här målar upp det som att det säljs knark i varje hörn. Kan säga att det sker oftast på förfesterna, inte för att det har nåt med detta att göra.

Inte varje hörn det är säkert som du säger men det utesluter inte att det langas nog på krogar och klubbar, där folk festar hänger langarna. Jag tycker inte alls det är roligt- jag tycker det är tragiskt- oavsett när, var och hur.
Vilken drog är mest populär i Vetlanda?
Citera
2022-11-01, 23:00
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Salander
Efter att ha lyssnat på podden så önskar jag att han klargjort med extra frågor kring påsen i cykelkorgen. Grannen borde rimligen ha sett den redan när han rätade upp cykeln.
Jag har sagt det förut, och säger det igen - tror det är brorsan som lånar syrrans bil den här kvällen. Men frågan är vem person nr 2 är i så fall? MH som misstas för kille och faktiskt kanske är är JJs bästa vän? Med en keps eller mössa tror jag hon lätt kan misstas för kille...
Jag tror JJ har en crush på brorsans kompis och därför kallar honom min bästa kompis?
Citera
2022-11-01, 23:01
Medlem
Vill inte driva någon teori men om det skulle vara så att röstmeddelandet med bakgrundsljud stöds av någon ytterligare observation tidsmässigt då förstärks att något är på färde.
Citera
2022-11-01, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
I så fall skulle väl denna person sköta hela "affären" och inte låtit JJ åka runt med TTs telefon - McDonalds och tillbaka?

Sedan är frågan om jj och hennes kumpan, som i så fall hade planerat det hela på förhand, hade velat ha med MH upp i lägenheten som vittne till allt. Och JJ hade väl inte startat ett bråk på Nöjet om hon och kumpanen redan hade planerat att ta henne av daga i lägenheten. Vidare är ju platsen för mordet konstigt vald.

För mycket som inte går ihop med din teori tycker jag. Mer troligt att mordet/dråpet hände spontant och i affekt. Om JJ och MH fått hjälp så är det nog först efter det faktum att TT bragts om livet. Och denna hjälp har också skett spontant - någon närstående som i paniken av att få veta vad som hänt valt att hjälpa sin anhöriga(syskon, far, eller annan mycket närstående)

Var MH med i lgh då ?
Tänkte att någon kunde ha varit på plats i lgh för att ”sätta T på plats” men att det gick ”överstyr” och saker o ting hände som inte JJ hade räknat med
Därav lite chock och försökte ge sig av, till något som blev MC-besök mm
Citera
2022-11-01, 23:02
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Precis tänk er själva in i situationen som TTs anhöriga befinner sig i, gör det för deras skull, för att skapa sanning och klarhet.

Gör det rätt och var vänliga att ta reda på och berätta ingående allt ni vet.
Det har de säkert redan gjort...till polisen.
Citera
2022-11-01, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Edson Arantes
Har inte läst alla inlägg, de börjar ju bli rätt många, men noterar att många verkar tycka det är märkligt att grannarna uppger att de inte hört nåt innan de omtalade dunsarna. Jag tänker att det kanske inte är så märkligt ändå, oavsett om grannarna varit vakna eller inte. De ljud som i så fall hörts innan kanske var så att säga förväntade, alternativt att folk i huset legat och sovit. Man vaknar nog inte av/lägger inte märke till sånt som man erfarenhetsmässigt är van vid kan förekomma vid den tiden, den veckodagen (folk i trappen, prat i grannlägenheten). Och därför blir det de där dunsarna som upplevs som det första ljudet man verkligen hör, därför att det är de första ljuden som sticker ut. Ber om ursäkt om andra varit inne på liknande tidigare som jag inte sett.

Tog 14 år att göra ett första inlägg, impad!

Du har en poäng, har själv bott granne med järnvägen, man vänjer sig även vid detta oväsen till slut och sover som en stock. Det kan ha funnits ljud dom förknippat med det vanliga festandet, men har inte registrerat det av vana, dom noterade att det var spring i trappen i.a.f
Citera
2022-11-01, 23:05
Medlem
L.Salanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag tror JJ har en crush på brorsans kompis och därför kallar honom min bästa kompis?
Ja, eller så är det för att skydda brorsan? :-)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Inte varje hörn det är säkert som du säger men det utesluter inte att det langas nog på krogar och klubbar, där folk festar hänger langarna. Jag tycker inte alls det är roligt- jag tycker det är tragiskt- oavsett när, var och hur.
Vilken drog är mest populär i Vetlanda?

Hasch, kokain och E förekommer ofta
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Har hört att det förekommer trafficking på nöjet

Jaha, då var vi inne på kidnappning och sexhandel...
Citera
2022-11-01, 23:07
Medlem
Citat:
Nån knarklagning sker inte inne på Nöjet pga fullt med civilpoliser och vakter.

Vet inte exakt om han menade att det såldes direkt på Nöjet lr att det rent allmänt var drogmissbruk lr en hel del drogpåverkade men droger oavsett
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in