2022-11-01, 22:31
Medlem
Kellywomans avatar
Har nu lyssnat på podden. Det jag reagerar på är att de förut påstått att cykeln är låst vid staketet. Och nu uppger grannen att han plockade upp cykeln som låg slängd innan de åker till donken?
Jag tycker inte det är konstigt att han säger mörk cykel när den i själva verket är vinröd. Detta är typiskt för vittnen och färger
Citera
2022-11-01, 22:31
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Det blir ju inte det om det är JJ eller MH som placerat den där.
Nej, inte då såklart.
Men eftersom polisen efterlyser uppgifter om någon sett Tove, eller någon annan, parkera cykeln håller jag båda alternativen möjliga.
Senast redigerad av Tomato 2022-11-01 kl. 22:34.
Citera
2022-11-01, 22:32
Medlem
Var i Vetlanda idag via jobbet och pratade lite med en arbetare där jag var och han sa att det är mycket droger i stan och specifikt den aktuella krogen samt en hel del prostitution, kanske var det så att T:s kompis blivit drogad lr nåt på krogen o hon sagt att hon tänker anmäla det. Följer med tjejerna hem, kanske händer nåt i lägenheten men hon flyr från lägenheten men överrumplas av grannen och ev J. Kanske han är involverad i drogförsäljningen lr nåt på krogen och gör allt för att hon inte ska lyckas anmäla så det måste kanske inte behövt vara mord i lägenheten utan hon kan blivit omkullputtad på gatan lr nåt åt det hållet. Han nämnde oxå nåt om (citat) ... hon har ju varit med en av tjejernas ex... vet inte hur man ska tolka det riktigt men antingen att T vart med J:s ex lr tvärtom om jag kan ha hört fel men tror många Vetlanda bor vet mkt mer än vad vi får reda på men mkt hysch hysch. Men är nog inne på drogspåret då stan verkar blivit nån knarkhåla.
Citera
2022-11-01, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Jo, noterade också det... tycker grannen är skum, han ville vänta med intervjun ett dygn, sen verkar han dessutom ändrat sitt vittnesmål, nu var det han som tog upp påsen ur cykelkorgen, tidigare var det JJ...

Han säger inte att han tog påsen utan att han säger till JJ att det ligger en påse i cykeln och att JJ tar påsen.
Citera
2022-11-01, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Masten på höjden bakom biltema var det jag läste i.a.f.

Vi ska reda ut detta så snart som möjligt.

Är masten ”flyttad” inom senaste tre åren?

Vilka äger Biltema-masten och vilka celler (antennriktningarnas koder) har den?

Har tidningen fått uppgift om rätt mast?

Med sista frågan så hintar jag om att tidningen måste ha fått info direkt från förundersökning(sekretessen). Hur tydlig var den infon?

Har någon stått och pekat på masten?

Eller har någon sagt ”borta på höjderna vid Biltema”?

Från den nyupptäckta ”Backenmasten” är det ca 1200 m till Biltema. ”Biltema-masten” står ca 300 m från Biltema.
I samma riktning.
Citera
2022-11-01, 22:33
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donde
Måste åklagaren presentera bevis för att få dom omhäktade eller räcker det med saker som att dom behöver mer tid och mer förhör osv?
De behöver inte presentera nya bevis eftersom de fd var tillräckliga. Så de kan be om mer tid
Citera
2022-11-01, 22:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Taratara85
Jag menade inte så. Utan att det skulle vara jävligt hjärtlösa och kallt om man inte ens sätter sig ner och funderar på vad fan som just hände.

Mer en fråga "dog hon verkligen i lägenheten?"
Ja, Ja tror aldrig att man kan förstå sånt, det är sant
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Är JJ:s mamma politiker?

Det finns en medelålders kvinna som heter Jansson och som är politiker, men vad jag förstått så är det inte hon som är JJs mamma.
Citera
Medlem
Kanske någon fanns på plats i JJ lgh när de kom
Någon som skulle ”ta hand om” Tove av någon anledning , och därför hon var ditllockad/manipulerad
Citera
2022-11-01, 22:38
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Det var något Aftonbladet skrev häromdagen.

https://archive.ph/Ixlil#selection-2501.0-2513.132

Tack, där var länken igen!

Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Det du refererar till är detta:
Den misstänkta kvinnan ska även ha berättat i samtalet att Tove följde med henne hem efter Nöjet.
– Hon sa att de hade gått hem till henne för att reda ut allting, och att de pratade ut och blev sams, säger vännen.
Under söndagen kontaktas den ena misstänkta kvinnan av polisen. Ett flertal förhör hålls, enligt uppgifter.
Om den andra kvinnan också kontaktas på söndagen finns det i nuläget inga uppgifter om.
Under söndagseftermiddagen kontaktar polisen även den granne som skjutsat den ena kvinnan till McDonalds. Grannen förhörs av polis samma dag.
Enligt flera uppgifter söker polisen igenom den ena misstänkta kvinnans lägenhet under söndagseftermiddagen, till sent in på natten.
Måndag
Under morgonen är polisen vid en av de misstänkta kvinnornas bostad. De söker även med hundpatrull i området kring huset. En bil bärgas vid Ekenässjön norr om Vetlanda.
11.12: Den ena kvinnan förhörs klockan i sitt hem. Klockan 11.30 grips hon av polis, enligt häktningsframställan.
11.40: Den andra kvinnan förhörs på sitt jobb. Hon grips klockan 11.50, enligt häktningsframställan.
Båda anhålls skäligen misstänkta för människorov. De häktas senare på sannolika skäl misstänkta för människorov.

Det man kan notera är ju att det framstår som att J inte var i sin lgh på hela söndagen, ej heller då på kvällen eftersom polisen sökte igenom den "sent in på natten". Det låter som att J sov på annan plats eftersom polisen fick kontakt med henne först på hennes jobb (det är mitt antagande eftersom jag annars utgår från att om polisen hade fått kontakt med J innan hon skulle börja jobba så hade J valt att första förhör inte skulle hållas på hennes arbetsplats utan på annan plats, det bör ju annars kännas pinsamt att polisen kommer till ens arbetsplats och förhör en, det vill man ju inte att ens arbetsgivare ska veta om).

Följdfrågan på det blir ju onekligen vart J är under hela söndagen, kvällen och natten och vart hon sover och varför hon inte åker hem? Det är ju nära till hands att man tror att J var icke nåbar på telefon?
(hade polisen fått kontakt med henne på söndagen hade de ju hållit förhör med henne då på en gång får man ju förmoda)

Exakt så tolkar jag det också. Och det förstärks ju av att "den ena kvinnan förhörs under söndagen i sitt hem, man skriver intelägenhet.

Det måste finnas något alarmerande bakgrundsljud i röstmeddelandet som fick polisen på fötter direkt när polisanmälan gjordes.
Citera
2022-11-01, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweden1891
Var i Vetlanda idag via jobbet och pratade lite med en arbetare där jag var och han sa att det är mycket droger i stan och specifikt den aktuella krogen samt en hel del prostitution, kanske var det så att T:s kompis blivit drogad lr nåt på krogen o hon sagt att hon tänker anmäla det. Följer med tjejerna hem, kanske händer nåt i lägenheten men hon flyr från lägenheten men överrumplas av grannen och ev J. Kanske han är involverad i drogförsäljningen lr nåt på krogen och gör allt för att hon inte ska lyckas anmäla så det måste kanske inte behövt vara mord i lägenheten utan hon kan blivit omkullputtad på gatan lr nåt åt det hållet. Han nämnde oxå nåt om (citat) ... hon har ju varit med en av tjejernas ex... vet inte hur man ska tolka det riktigt men antingen att T vart med J:s ex lr tvärtom om jag kan ha hört fel men tror många Vetlanda bor vet mkt mer än vad vi får reda på men mkt hysch hysch. Men är nog inne på drogspåret då stan verkar blivit nån knarkhåla.

Nån knarklagning sker inte inne på Nöjet pga fullt med civilpoliser och vakter.
Citera
2022-11-01, 22:41
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Tack, där var länken igen!

Exakt så tolkar jag det också. Och det förstärks ju av att "den ena kvinnan förhörs under söndagen i sitt hem, man skriver intelägenhet.

Det måste finnas något alarmerande bakgrundsljud i röstmeddelandet som fick polisen på fötter direkt när polisanmälan gjordes.

Kan det inte vara röstmeddelandet 0230 att hon är påväg hem och sedan på morgonen finns hon inte där och JJ uppger hon gått hem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in