Citat:
Ursprungligen postat av
Marie-Antoinette
Tack, där var länken igen!
Exakt så tolkar jag det också. Och det förstärks ju av att "den ena kvinnan förhörs under söndagen i sitt
hem, man skriver
intelägenhet.
Det måste finnas något alarmerande bakgrundsljud i röstmeddelandet som fick polisen på fötter
direkt när polisanmälan gjordes.
Läser man i Aftonbladets rapportering igen så står det så här:
"Missing People går ut med en efterlysning.
I kompisgänget, där de misstänkta kvinnorna ingår, delas en länk till Missing Peoples efterlysning i den gemensamma gruppchatten på Snapchat, enligt en vän till dem.
Konversationen följs sedan upp med ett telefonsamtal, där den misstänkta kvinnan berättar för en vän hon träffat Tove på lördagskvällen, enligt uppgifter.
– Jag minns inte om det var hon som ringde mig, eller jag som ringde henne. Hon berättade att hon och två andra, bland annat den andra häktade, hade gått ut till Nöjet där de träffat Tove. Enligt henne ska de ha bråkat en del där, säger vännen.
Den misstänkta kvinnan ska även ha berättat i samtalet att Tove följde med henne hem efter Nöjet.
– Hon sa att de hade gått hem till henne för att reda ut allting, och att de pratade ut och blev sams, säger vännen."
Så med andra ord så är det J som vännen som intervjuas av Aftonbladet pratar med eftersom den personen säger att "de gick hem till henne".
J är alltså medveten om att Missin People söker efter T. Samtalet med vännen som Aftonbladet intervjuat torde ha skett mellan tidpunkten för MP-efterlysningen och fram till dess att hon häktas. Eftersom efter häktningen kan knappast ett sådant samtal ha skett.
Men ok, då kanske det ändå är jag/vi som har feltolkat och att det faktiskt är J som polisen förhör under söndagen. Isf innebär det att det är M de inte har förhört eventuellt.
Vi får låta detta vara osagt exakt hur det ligger till.
Men om nu J blir förhörd på söndagen och hennes lgh genomsöks långt in på natten så innebär det ändå att hon går till jobbet dagen efter. Det låter då som att hon fick sömn trots allt. Sov hos någon annan får man förmoda.