2022-11-01, 22:49
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurifaxen123
Känner folk som jobbar där och säger det.
Klart de som jobbar där inte säger att det säljs knark där de jobbar, det fattar ju vilken dumsnut som helst.
Citera
2022-11-01, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Tack, där var länken igen!

Exakt så tolkar jag det också. Och det förstärks ju av att "den ena kvinnan förhörs under söndagen i sitt hem, man skriver intelägenhet.

Det måste finnas något alarmerande bakgrundsljud i röstmeddelandet som fick polisen på fötter direkt när polisanmälan gjordes.

Läser man i Aftonbladets rapportering igen så står det så här:
"Missing People går ut med en efterlysning.
I kompisgänget, där de misstänkta kvinnorna ingår, delas en länk till Missing Peoples efterlysning i den gemensamma gruppchatten på Snapchat, enligt en vän till dem.
Konversationen följs sedan upp med ett telefonsamtal, där den misstänkta kvinnan berättar för en vän hon träffat Tove på lördagskvällen, enligt uppgifter.
– Jag minns inte om det var hon som ringde mig, eller jag som ringde henne. Hon berättade att hon och två andra, bland annat den andra häktade, hade gått ut till Nöjet där de träffat Tove. Enligt henne ska de ha bråkat en del där, säger vännen.
Den misstänkta kvinnan ska även ha berättat i samtalet att Tove följde med henne hem efter Nöjet.
– Hon sa att de hade gått hem till henne för att reda ut allting, och att de pratade ut och blev sams, säger vännen."

Så med andra ord så är det J som vännen som intervjuas av Aftonbladet pratar med eftersom den personen säger att "de gick hem till henne".

J är alltså medveten om att Missin People söker efter T. Samtalet med vännen som Aftonbladet intervjuat torde ha skett mellan tidpunkten för MP-efterlysningen och fram till dess att hon häktas. Eftersom efter häktningen kan knappast ett sådant samtal ha skett.

Men ok, då kanske det ändå är jag/vi som har feltolkat och att det faktiskt är J som polisen förhör under söndagen. Isf innebär det att det är M de inte har förhört eventuellt.

Vi får låta detta vara osagt exakt hur det ligger till.

Men om nu J blir förhörd på söndagen och hennes lgh genomsöks långt in på natten så innebär det ändå att hon går till jobbet dagen efter. Det låter då som att hon fick sömn trots allt. Sov hos någon annan får man förmoda.
Citera
2022-11-01, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweden1891
Var i Vetlanda idag via jobbet och pratade lite med en arbetare där jag var och han sa att det är mycket droger i stan och specifikt den aktuella krogen samt en hel del prostitution, kanske var det så att T:s kompis blivit drogad lr nåt på krogen o hon sagt att hon tänker anmäla det. Följer med tjejerna hem, kanske händer nåt i lägenheten men hon flyr från lägenheten men överrumplas av grannen och ev J. Kanske han är involverad i drogförsäljningen lr nåt på krogen och gör allt för att hon inte ska lyckas anmäla så det måste kanske inte behövt vara mord i lägenheten utan hon kan blivit omkullputtad på gatan lr nåt åt det hållet. Han nämnde oxå nåt om (citat) ... hon har ju varit med en av tjejernas ex... vet inte hur man ska tolka det riktigt men antingen att T vart med J:s ex lr tvärtom om jag kan ha hört fel men tror många Vetlanda bor vet mkt mer än vad vi får reda på men mkt hysch hysch. Men är nog inne på drogspåret då stan verkar blivit nån knarkhåla.
Har hört att det förekommer trafficking på nöjet
Citera
2022-11-01, 22:51
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julius-Tonker
Jag tror att brottsmisstanken uppkom först sedan man hört grannarna. Såvitt jag kan utläsa kontaktade pojkvännen JJ eller MH på förmiddagen och det får man anta att han inte hade gjort om det var något i meddelandet som tydde på att de utsatt TT för brott.
Hur menar du? Att han ist skulle kontaktat polisen direkt?????
Jag hade själv kontaktat dem som såg T sista gången om jag varit orolig oavsett konstiga ljud och misstankar. Jag hade tänkt att kanske det finns en naturlig förklaring och att de vet var hon är
Citera
2022-11-01, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Klart de som jobbar där inte säger att det säljs knark där de jobbar, det fattar ju vilken dumsnut som helst.

Det är väldigt roligt att se hur folk som inte bor här målar upp det som att det säljs knark i varje hörn. Kan säga att det sker oftast på förfesterna, inte för att det har nåt med detta att göra.
Citera
2022-11-01, 22:52
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Kanske någon fanns på plats i JJ lgh när de kom
Någon som skulle ”ta hand om” Tove av någon anledning , och därför hon var ditllockad/manipulerad

I så fall skulle väl denna person sköta hela "affären" och inte låtit JJ åka runt med TTs telefon - McDonalds och tillbaka?

Sedan är frågan om jj och hennes kumpan, som i så fall hade planerat det hela på förhand, hade velat ha med MH upp i lägenheten som vittne till allt. Och JJ hade väl inte startat ett bråk på Nöjet om hon och kumpanen redan hade planerat att ta henne av daga i lägenheten. Vidare är ju platsen för mordet konstigt vald.

För mycket som inte går ihop med din teori tycker jag. Mer troligt att mordet/dråpet hände spontant och i affekt. Om JJ och MH fått hjälp så är det nog först efter det faktum att TT bragts om livet. Och denna hjälp har också skett spontant - någon närstående som i paniken av att få veta vad som hänt valt att hjälpa sin anhöriga(syskon, far, eller annan mycket närstående)
Citera
2022-11-01, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Har hört att det förekommer trafficking på nöjet

Hur menar du?
Citera
2022-11-01, 22:54
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurifaxen123
Det är väldigt roligt att se hur folk som inte bor här målar upp det som att det säljs knark i varje hörn. Kan säga att det sker oftast på förfesterna, inte för att det har nåt med detta att göra.
Eller så hänger man utanför eller ringer ett samtal.
Citera
2022-11-01, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Sedan är frågan om jj och hennes kumpan, som i så fall hade planerat det hela på förhand, hade velat ha med MH upp i lägenheten som vittne till allt. Och JJ hade väl inte startat ett bråk på Nöjet om hon och kumpanen redan hade planerat att ta henne av daga i lägenheten. Vidare är ju platsen för mordet konstigt vald.

Jag var länge inne på att det var planerat men just det här talar starkt emot att så var fallet. Om det hade varit planerat så hade det inte skett i lägenheten. Ingen planerar ett mord där alla vittnen kommer att placera offret i din lägenhet tillsammans med dig.
Citera
Medlem
Vad är det som gör pojkvännen grön....mobilen? Men om han lämnat den hemma på laddning o gått ut i natten ......tänker jag
Citera
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julius-Tonker
Jag tror att brottsmisstanken uppkom först sedan man hört grannarna. Såvitt jag kan utläsa kontaktade pojkvännen JJ eller MH på förmiddagen och det får man anta att han inte hade gjort om det var något i meddelandet som tydde på att de utsatt TT för brott.
Tja jag hade kontaktat dem som jag visste T varit hos oavsett misstanke. Det är liksom det första man gör om någon är saknad att man ringer dem som såg henne sist. Man vill liksom ha svar direkt
Citera
2022-11-01, 22:56
Medlem
L.Salanders avatar
Efter att ha lyssnat på podden så önskar jag att han klargjort med extra frågor kring påsen i cykelkorgen. Grannen borde rimligen ha sett den redan när han rätade upp cykeln.
Jag har sagt det förut, och säger det igen - tror det är brorsan som lånar syrrans bil den här kvällen. Men frågan är vem person nr 2 är i så fall? MH som misstas för kille och faktiskt kanske är är JJs bästa vän? Med en keps eller mössa tror jag hon lätt kan misstas för kille...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in