2022-11-01, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Nu ska man tydligen tömma en dam, bara jag som reagerar på varför man inte söker med sonar och liknande som i andra länder eller prioriterar fallen med likhundar, dykare, militär osv. Är det för att det är en håla som Vetlanda? Jag menar de kunde flyga till Stockholm med röntgenutrustning för att scanna väggar efter en orm.

Dem har redan kört med sonar. Militären är också redan delaktig. Hundar har också använts.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Borde det inte ha förekommit skrik i lägenheten om dom bråkat?

Jo, det tycker man ju faktiskt, någon form av höga röster vid något tillfälle åtminstone, det där är märkligt. Men var det helt kallblodigt planerat, så kan man ha slagit TT i skallen, alternativt strypt, då hinner hon inte skrika...
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av C.P
Funderar mkt på vad det kan vara så kraftigt som du kar i golvet att grannarna uppfattar det som 50-100 kg som bara dunkar rätt ner i golvet så att det "kändes" som taket skakade.
Och dessa dunsar är 3 st ganska strax efter varandra utan att ett enda gap eller skrik hörs i samband med dunsarna.
Tillsammans med att polisen inte verkar ha hittat massa blod då iaf jag TROR att det hade läckt ut i media eller här om dom nu hade hittat massa blod.
Jag menar anhöriga väntar ju, det har gått över en vecka och dom behöver koppla in NOA och sänka sjöar och vill ha in mer tips från allmänheten.....

Vad kan dom tysta oblodiga höga tunga dunsarna vara?
En brottningskamp om att få ner TT i backen men hon kanske kommer upp igen eller slår i något då dom kanske håller i varandra till en början men sen finishas TT på golvet med strypning eller så får hon en påse på huvudet och det uppstår dunsar när TT får panik eller nåt
Citera
2022-11-01, 15:52
Medlem
just_a_girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alba65
Flishult är avfalls anläggningen för Vetlanda kommun
Avfallsanläggningen var nog inte öppen då hon ev dumpades men rimligt att dumpa en kropp i närheten av denna då det naturligt samlas korpar och annat som annars kan dra uppmärksamheten till en dumpningsplats. Ytterområdena kring Avfallsanläggningen skulle kunna sökas av. En bekant som har mediala förmågor pratade om byggplast och ett område i närheten av en avfallsanläggning med ett dike med ett dikesrör i metall.
Citera
2022-11-01, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Det som är skillnaden är att i häkte när du är isolerad är att det inte blir lättare och lättare ju längre tiden går, för rent krasst kan man få sitta i evighet i häkte i Sverige.

Vilket polisen är väldigt snabba att informera om, allra helst när det är ditt första besök där, det är mitt absolut starkaste minne när jag blev anhållen och sedan häktad första gången, då var man ju inte gammal heller och snuten informerade ganska raskt ett ”det är ju bra om du lättar på vad du vet, för i häkte kan man ju få sitta hur länge som helst, det finns de som suttit i flera år, isolerade, det är ju inte direkt roligt…”..

Som sagt, det blir inte skönare och enklare att vara tyst ju längre tid det går, det är snarare jobbigare..
Till en viss gräns, efter den spelar det ingen roll längre.

Har inte det här ändrats nyligen genom lagändring?
Citera
Medlem
Tubalkains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Samma här, lugn, rationell osv, dessutom ljög jag bättre i yngre dar, å andra sidan var ju kunskapen sämre.

Aha, där ser man. Välkommen i psykopat-klubben. ;-) Men då förstår du min tanke om JJ?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alba65
Flishult är avfalls anläggningen för Vetlanda kommun

Dumpad och sedan bränd alltså, känns inte troligt, sådana anläggningar brukar ha bevakning.
Citera
2022-11-01, 15:54
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubalkain
Det finns dock undantag. Jag är ett. I stressade trauma/krissituationer t ex en olycka blir jag oerhört lugn, rationell och skärpt. Jag tar kommandot och delegerar om det är nödvändigt. Tyvärr sägs det vara lite av psykopat-egenskaper men jag har räddat ett liv tack vare dessa. Bara att leva med.

JJ kan vara en sådan person och då kan hon mycket väl ha styrt upp situationen och fått MH att handla på ett visst sätt.
Absolut, men rent generellt kanske man för utgå från hur de flesta reagerar om inte motsatsen har påvisats?

Annars blir det ju liksom ingen hejd på diskussionen, då kan allting vara ena eller andra sättet..
Då kan tjejerna ha stulit en bil på natten, att göra inbrott och tjuvkoppla en bil samt knäcka rattlås kanske inte är någonting som alla kan, men jag kan ju det så då är det ingen omöjlighet..

Det blir ju rätt knepigt, men jag förstår din invändning i det hela.
Men låt oss säga så här, rent generellt: Tror du en 19 årig tjej som just haft ihjäl någon blir helt laserstyrd och börjar styra upp saker och ting?
Eller blir det lätt lite rörigt?

Vi har ju statistik på hur människor brukar reagera efter ett grovt brott, helst när de inte är vaneförbrytare..

Då blir det rörigt i de flesta fall faktiskt.
Citera
Medlem
Alltså...ett lik blir ju stelt hyfsat snappt(ett par timmar)
Om nu dunsarna hördes vid 2:30 och JJ åkte till Donken vid 03 och de behövde vänta med likfrakt...då måste de stoppat ner henne i något direkt. Så på 30 min ska hon behövt döda och trycka in en människa i någonting..
Alltså inte ens tänkt hur hon ska få till det,inte ens funderat på vad som just hänt.

Det här är den knepigaste skit jag läst på länge.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kaj Björkhagen
https://www.smalandsdagblad.se/2022-11-01/aklagaren-kommer-begara-atalsforlangning

”De häktade kvinnorna som misstänks vara inblandade i Toves försvinnande förnekar fortfarande brott. Nu uppger förundersökningsledare Adam Rullman att han kommer att begära åtalsförlängning.”

”– Jag kommer begära åtalsförlängning, sen är det upp till domstolen att hantera det.
Har misstankegraden stärkts på de misstänkta?
– Det är fortfarande på sannolika skäl, säger han.
Finns det fler misstänkta i Toves försvinnande?
– Det finns bara två frihetsberövade, säger han och uppger att han inte vill kommentera om det finns någon utöver de häktade som misstänks vara inblandad i kidnappningen.”

”Har ni någon bild av vad som har hänt?
– Ja, vi har en hypotes om vad som hänt som vi jobbar utifrån, men jag kan inte säga något om den.
Han uppger att de misstänkta kvinnorna fortfarande förnekar brott i samband med Toves försvinnande. Enligt Adam Rullman är förhoppningen att Tove ska hittas vid liv.”
Jo men visst, man kan räkna ut med arslet att T redan är död första dagen.
tycker faktiskt att polisen borde gå ut med mer än dom har gjort. vad har dom att förlora?
Citera
2022-11-01, 15:56
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Har inte det här ändrats nyligen genom lagändring?
Bara om du är minderårig, då skall åklagaren åtala inom 3 månader för att få ned häktningstiden så mycket som möjligt.

Vilket inte gäller i den här fallet då båda damerna är myndiga.
Citera
2022-11-01, 15:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Jag börjar faktiskt tvivla på att MH ens var i lägenheten. Eller har jag missat/glömt något? Har varit så mycket fokus på JJ, hennes pappa, hennes bil, hennes lägenhet, hennes resa till donken, hennes granne osv nu så jag har inte ens något minne av vad det finns för ”kända” bevis att MH ens var där på plats?

Grannen hade väl inte sett henne heller va? Och hon följde inte med till donken. Har inte heller hört något om att MH & TT varit vänner förut, bara TT & JJ i nån tjejgrupp.
Och JJ vän med TTs kille förut.

Är MH kanske en blyg tyst osäker tjej som bara råkat vara med fel polare vid fel tillfälle?
Att hon på riktigt inte vet något, men att de behåller henne häktad för att de inte heller kan bevisa hennes oskuld?

För MH beskrivs som världens snällaste medans JJ beskrivs som Psyk/manipulativ.
Det betyder inget, men fan- känns lurigt som tusan allt ihop.

Alltså nu spekulerar jag bara, påminn mig gärna vad det är som gör att MH eventuellt är inblandad, förutom att hon va på nöjet ihop med JJ tidigare på kvällen. Tack!
MH är pejlad till lägenheten så visst fan är hon där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in