2022-11-01, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Tack, där var länken igen!

Exakt så tolkar jag det också. Och det förstärks ju av att "den ena kvinnan förhörs under söndagen i sitt hem, man skriver intelägenhet.

Det måste finnas något alarmerande bakgrundsljud i röstmeddelandet som fick polisen på fötter direkt när polisanmälan gjordes.
Ja omkring där som pojkvännen kan ha vaknat och kollat av röstmeddelandet. Sedan gick det fort.
Citera
2022-11-01, 22:42
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Kanske någon fanns på plats i JJ lgh när de kom
Någon som skulle ”ta hand om” Tove av någon anledning , och därför hon var ditllockad/manipulerad
Det var bra att du påpekade det. Så kan det mycket väl ha varit.
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Min gissning är att Nils 21 år och bror till JJ hade den lilla röda bilen på lördagen och då stämmer det vad GW säger (hur han nu kan veta) att JJ inte hade tillgång till bilen på lördagen. Så dessa två 20 åriga killar i en liten röd 🚗 på McD är Nils JJ bror och en killkompis. Klockan var mellan ca 02-03 på natten på McD, på Söndag morgon vid ca 9-10 tiden finns en röd 🚗 med 2 kvinnor (JJ+MH) på parkeringen vid Vetlanda katthem som ligger söder om staden. Bilens rutor är immade och de som observerat detta återkommer senare o då sitter de kvar. JJ är uppväxt i Nye en mindre ort söder om Vetlanda har bott där fram till nyligen. Hon är då välbekant med området och känner sig hemma där. Skulle gissa att Tove finns i skogarna i det området.
Så mellan 3 på natten och ca 9 på morgonen har de gömt kroppen.
Senast redigerad av lindblomsgrön 2022-11-01 kl. 22:48.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Har man letat där vid badplatsen och nån ruin som ligger vid en sjö nära stan och runt den sjön (vad heter den)?
Hultaby slottsruin kanske
Citera
2022-11-01, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Hultaby slottsruin kanske
Grumlan heter sjön
Citera
2022-11-01, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Det är inte ”en” granne som hört dunsarna. Det är familjen under men också grannen på samma våningsplan som JJ. Alltså oberoende av varandra. Varav den ena hade tankar på att ringa polisen

Och sen inte ringde polisen när dom hörde tunga, hasande/släpande ljud i trappen. Nja, det är någonting som fattas här.
Jag köper att dom kunde transportera ut liket i en stor koffert mitt i natten. Men risken för upptäkt med tanke lyhört hyreshus och en sketen Suzuki som jag knappt kommer in i förarsätet på.
Betydande.
Citera
2022-11-01, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweden1891
Var i Vetlanda idag via jobbet och pratade lite med en arbetare där jag var och han sa att det är mycket droger i stan och specifikt den aktuella krogen samt en hel del prostitution, kanske var det så att T:s kompis blivit drogad lr nåt på krogen o hon sagt att hon tänker anmäla det. Följer med tjejerna hem, kanske händer nåt i lägenheten men hon flyr från lägenheten men överrumplas av grannen och ev J. Kanske han är involverad i drogförsäljningen lr nåt på krogen och gör allt för att hon inte ska lyckas anmäla så det måste kanske inte behövt vara mord i lägenheten utan hon kan blivit omkullputtad på gatan lr nåt åt det hållet. Han nämnde oxå nåt om (citat) ... hon har ju varit med en av tjejernas ex... vet inte hur man ska tolka det riktigt men antingen att T vart med J:s ex lr tvärtom om jag kan ha hört fel men tror många Vetlanda bor vet mkt mer än vad vi får reda på men mkt hysch hysch. Men är nog inne på drogspåret då stan verkar blivit nån knarkhåla.

Galet att du säger det men jag har också en sån j-kla Twin Peak-känsla . Det är det här med prostitution, småstad, droger och oskyldig flicka (Laura Palmer vs TT).
Citera
2022-11-01, 22:46
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurifaxen123
Nån knarklagning sker inte inne på Nöjet pga fullt med civilpoliser och vakter.

Fullt med civilpoliser? Hur vet du det? En civilpolis skyltar inte direkt med att de är polis. Är det något ställe det säljs knark på så är det väl på krogen och klubbarna?
Citera
2022-11-01, 22:47
Medlem
Har inte läst alla inlägg, de börjar ju bli rätt många, men noterar att många verkar tycka det är märkligt att grannarna uppger att de inte hört nåt innan de omtalade dunsarna. Jag tänker att det kanske inte är så märkligt ändå, oavsett om grannarna varit vakna eller inte. De ljud som i så fall hörts innan kanske var så att säga förväntade, alternativt att folk i huset legat och sovit. Man vaknar nog inte av/lägger inte märke till sånt som man erfarenhetsmässigt är van vid kan förekomma vid den tiden, den veckodagen (folk i trappen, prat i grannlägenheten). Och därför blir det de där dunsarna som upplevs som det första ljudet man verkligen hör, därför att det är de första ljuden som sticker ut. Ber om ursäkt om andra varit inne på liknande tidigare som jag inte sett.
Citera
2022-11-01, 22:48
Medlem
Julius-Tonkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Kan det inte vara röstmeddelandet 0230 att hon är påväg hem och sedan på morgonen finns hon inte där och JJ uppger hon gått hem?

Jag tror att brottsmisstanken uppkom först sedan man hört grannarna. Såvitt jag kan utläsa kontaktade pojkvännen JJ eller MH på förmiddagen och det får man anta att han inte hade gjort om det var något i meddelandet som tydde på att de utsatt TT för brott.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Fullt med civilpoliser? Hur vet du det? En civilpolis skyltar inte direkt med att de är polis. Är det något ställe det säljs knark på så är det väl på krogen och klubbarna?

Känner folk som jobbar där och säger det.
Citera
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Och sen inte ringde polisen när dom hörde tunga, hasande/släpande ljud i trappen. Nja, det är någonting som fattas här.
Jag köper att dom kunde transportera ut liket i en stor koffert mitt i natten. Men risken för upptäkt med tanke lyhört hyreshus och en sketen Suzuki som jag knappt kommer in i förarsätet på.
Betydande.
Var har du hört om att grannarna skulle hört hasande/släpande ljud i trappan? Det finns ingen sådan information
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in