2022-11-01, 18:52
Medlem
Viva-ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Det har redan bekräftats i tråden tidigare att JJ hade förfest på kvällen innan de drog till Nöjet. De hade lagt ut snapchat stories på sitt festande enligt vittnesmål från folk som har JJ på snap

Ja jag har också sett det om förfesten. Men man undrar varför grannarna inte nämner några andra ljud överhuvudtaget. Enbart dunsar.
Citera
2022-11-01, 18:53
Medlem
NicholasUrfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Eftersom åklagaren fortfarande har hopp om att finna T levande torde alternativ tre ligga närmast till hands, dvs att de stängt in T med tanke på att återvända. Förhoppningsvis har hon tillgång till vatten och kan överleva.

Om så vore fallet, att åklagaren tror detta, och det stämmer, varför skulle de häktade tjejerna tiga om var hon är?
Citera
2022-11-01, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Tror mer på att hon skulle ut och slänga iväg mobilen och göra sig av med cykeln.. dock kom en granne i vägen för dessa planer och hon slog till med att hon skulle till McD istället..

Just precis.
Planen på att åka till McDonalds fanns inte. Den uppstod genom att grannen kom i vägen.
Citera
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SIXTEN14
Fast JJ har nog suttit i svettiga förhör tidigare, hon var ju anklagad för branden utanför exets dörr, det är väl ändå försök till mordbrand
Skillnad på att sitta häktad med fulla restriktioner och ett vanligt simpelt polisförhör, det går inte ens att jämföra.. Jag antar att du inte har någon egen personlig jämförelsegrund, men tro mig, det är inte på något vis samma sak.

Vilket som är dom ju ändå fortfarande två där, så det kvittar ju vad den ene varit med om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viva-t
Ja jag har också sett det om förfesten. Men man undrar varför grannarna inte nämner några andra ljud överhuvudtaget. Enbart dunsar.

De har väl inte hört fler ljud på natten?
Citera
2022-11-01, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viva-t

Det var inte alla grannar som hörde dunsar. Sover man djupt lär man inte ha hört spring i trappen heller.
Citera
2022-11-01, 18:56
Medlem
Fråga:

Vet vi varför det är just MH som ska genomgå en personutredning?
Citera
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Vilka befann sig på förfesten?
JJ, MH + en ytterligare väninna
De var alltså 3 tjejer
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Ja, det ska bli intressant att höra den andre brodern som körde, och jämföra med den yngre brodern i SVT-intervjun.
Hur menar du?hur vet du vem som hördes i SVT intervjun
Citera
2022-11-01, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sweden1891
Jag ringde in ett tips till polisen nu ikväll angående ett par skor som satts i varsin reflexkäpp intill vägrenen några mil utanför Vetlanda. Svårt o tro att det skulle vara hennes men verkade så konstigt då det var ett par rätt fina sneakers o såg ut o vara damstorlek så skulle känts bra om det gav nåt o tipset leder nånvart och det var i närheten av en plats som nämnts tidigare i tråden

Du har inte mer exakt plats?
Citera
2022-11-01, 18:59
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Jag har arbetat med mediciner inom vården. Varenda ampull eller tablett som är narkotikaklassad och tas ur medicinskåp skrivs upp så det är totalt omöjligt att ta någonting utan att det anmäls till ansvarig chef. Några såna anmälningar finns inte. Och hon som elev måste ha haft handledare med om hon handhaft medicin dvs ssk på de avd där hon varit om hon haft praktik.

F ö verkar Tove vara helt reko.
Det där är ju bullshit och det vet vi ju allihopa, så länge man inte har en digital dispenser på sjukhusavdelningen så är det svinn.

Det finns väldokumenterat att allt från USK till Läkare underhåller sitt tablettmissbruk genom tabletter man stjäl på sitt jobb.

Jag vet med 100% säkerhet att legitimerad personal stjäl narkotikaklassade preparat på sjukhus.

Så att det är sån där koll som du påstår är ju inte alls sant.

Däremot att en läkarstudent skulle stjäla har jag svårt att se, det är mer ordinarie personal eller stafetter och liknande, elever stjäl nog inte så mycket..
Citera
2022-11-01, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Vi tänker oftast det enklaste.
Men vad händer med tanken om det visar sig att T misshandlades eller/och dog ute.
Vad blir det då med bankandet och dunsar som granne hört?

Inget är hugget i sten än.. alla dörrar ska vara öppna såklart.. låt säga att de aldrig gick hem till JJ, de hamnade runt kyrkogården (som jag faktiskt själv kände obehag för när jag kollade området omkring) de kanske började bråka redan där igen.. ett tag, och då ringer TT sitt samtal till pojkvännen om att hon är på väg hem.. hon orkar inte bråka mer.. när hon lagt på så tar JJ och MH död på henne.. sen tar JJ hennes mobil hem för att det ska se ut som att hon varit hemma hos henne. samt cykel.. MH och JJ går hem till JJ och JJ får panik över vad hon gjort och slår och kastar saker i golvet.. Därefter vet hon att hon måste göra sig av med mobilen och är på väg ner och kasta bort den men grannen står helt plötsligt där och hon måste då komma på något.. det blir McD..
Vet inte men kanske något ditåt🤷‍♀️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in