2022-11-01, 19:00
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Hur menar du?hur vet du vem som hördes i SVT intervjun
Det var ju inte samma granne som körde som ringde på. Dessutom har killen varken ring eller klocka.
Citera
2022-11-01, 19:00
Medlem
zugfahrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Finns det ritningar på lägenheten? Skulle vilja veta hur det ser ut ”till vänster” om ytterdörren.
Ja finns i sammanställningen eller så går du in här: https://ritningsarkiv.vetlanda.se/C3WebPublic/DocumentList.aspx - Skriver in SLOTTET 7 så får du ritningar på hela huset. Vån 2 till vänster
Citera
2022-11-01, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Synd man inte kan klicka Like på Flashback men detta var nog det bästa inlägget på 1450 sidor enl mitt tycke

Jag har också saknat en like-knapp på flera linakova-inlägg.
Det verkar komma en hel del klokhet därifrån
Citera
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweden1891
Jag ringde in ett tips till polisen nu ikväll angående ett par skor som satts i varsin reflexkäpp intill vägrenen några mil utanför Vetlanda. Svårt o tro att det skulle vara hennes men verkade så konstigt då det var ett par rätt fina sneakers o såg ut o vara damstorlek så skulle känts bra om det gav nåt o tipset leder nånvart och det var i närheten av en plats som nämnts tidigare i tråden

Mycket bra! Polisen är ju säkert intresserad av alla tips som de kan få. Ett par skor kan ha stor betydelse i slutändan i att leda polisen till rätt område.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Inget är hugget i sten än.. alla dörrar ska vara öppna såklart.. låt säga att de aldrig gick hem till JJ, de hamnade runt kyrkogården (som jag faktiskt själv kände obehag för när jag kollade området omkring) de kanske började bråka redan där igen.. ett tag, och då ringer TT sitt samtal till pojkvännen om att hon är på väg hem.. hon orkar inte bråka mer.. när hon lagt på så tar JJ och MH död på henne.. sen tar JJ hennes mobil hem för att det ska se ut som att hon varit hemma hos henne. samt cykel.. MH och JJ går hem till JJ och JJ får panik över vad hon gjort och slår och kastar saker i golvet.. Därefter vet hon att hon måste göra sig av med mobilen och är på väg ner och kasta bort den men grannen står helt plötsligt där och hon måste då komma på något.. det blir McD..
Vet inte men kanske något ditåt🤷‍♀️

Hmm ja. Kanske hon får något utbrott där hemma? Men en duns som låter som 50-100kg är svår att få till genom liten sparkar och slag. Hmm.
Citera
2022-11-01, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Fråga:

Vet vi varför det är just MH som ska genomgå en personutredning?

Det har spekulerats tidigare i att hon kan ha en npf-diagnos. Tidig utbrändhet + IV-program på gymnasiet talar för det, såväl som hennes excentriska personlighet på TikTok. Hon beskrivs också som tystlåten och tillbakadragen.
Citera
2022-11-01, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Vi tänker oftast det enklaste.
Men vad händer med tanken om det visar sig att T misshandlades eller/och dog ute.
Vad blir det då med bankandet och dunsar som granne hört?

Kanske JJ gick upp i lgh för att ordna med något som de behövde för att göra sig av med kroppen, att hon tex i panik började ”snickra” ihop tyngder etc för att kunna sänka kroppen.
Förklarar då avsaknaden av höga röster, skrik mm.
Citera
2022-11-01, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myday1997
Hmm ja. Kanske hon får något utbrott där hemma? Men en duns som låter som 50-100kg är svår att få till genom liten sparkar och slag. Hmm.

Ja det är där jag fastnar lite🤔
Tänker på en nästående som kan få utbrott och då kan saker flyga.. Och JJ kanske har hett temperament.. så då kan nog det mesta ha åkt i govet.. ta tag i soffan och höja och släppa för att få ut aggressionen typ🤷‍♀️
Citera
2022-11-01, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Det där är ju bullshit och det vet vi ju allihopa, så länge man inte har en digital dispenser på sjukhusavdelningen så är det svinn.

Det finns väldokumenterat att allt från USK till Läkare underhåller sitt tablettmissbruk genom tabletter man stjäl på sitt jobb.

Jag vet med 100% säkerhet att legitimerad personal stjäl narkotikaklassade preparat på sjukhus.

Så att det är sån där koll som du påstår är ju inte alls sant.

Däremot att en läkarstudent skulle stjäla har jag svårt att se, det är mer ordinarie personal eller stafetter och liknande, elever stjäl nog inte så mycket..

Japp, många utbildar sig dessutom till läkare FÖR ATT få möjligheten att skriva ut spännande preparat till sig själva. Men tror inte det om Tove!
Citera
2022-11-01, 19:07
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det var ju inte samma granne som körde som ringde på. Dessutom har killen varken ring eller klocka.

1 jag har fått info om att fadern ringde på

2 sedan att ena sonen + fadern ringde på

3 Du säger att det var en av sönerna men inte han som körde för han har inga ringar på sig?
Citera
2022-11-01, 19:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Läste att Åklagaren letade efter en levande person. Det känns skönt, hade nästan gett upp hoppet...
Jobbigt när hon är död. menar dom på att hon skulle hålla sig borta frivilligt? jävla trams isf
Citera
2022-11-01, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Ja det är där jag fastnar lite🤔
Tänker på en nästående som kan få utbrott och då kan saker flyga.. Och JJ kanske har hett temperament.. så då kan nog det mesta ha åkt i govet.. ta tag i soffan och höja och släppa för att få ut aggressionen typ🤷‍♀️

Ja, att tänka sig att T blir överfallen utanför lägenheten känns rimligare, kanske på väg hem precis efter 02.30.

Kanske pojkvännen hör folk som skriker/ropar efter henne i meddelandet? Typ fula ord, eller hennes namn? sen kommer dom ikapp henne?
Senast redigerad av myday1997 2022-11-01 kl. 19:16. Anledning: Felstavning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in