2022-11-02, 08:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Vet du eller någon annan hur lång tid en kropp behöver ligga på en plats för att liklukt ska upptäckas av en likhund? Räcker det med en kort stund, eller är det blodlukt den reagerar på? Isåfall kanske den inte markerar om BO dog av tex strypning/ kvävning?
Jag vet tyvärr inte det. men det måste ju finnas nått slags medel som stör hundens lukt av lik tänker jag
Citera
2022-11-02, 08:37
Medlem
Någon som har koll på vilken tid förhandlingen är idag? Funderar på att åka dit...
Citera
2022-11-02, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark
Bara för att röra till det lite extra när det gäller grannens ord om påsen... När jag lyssnat om och om igen på olika hastigheter tycker jag mig höra "blöt" påse. Kan också tänka mig att det är "lätt". Däremot "röd" har jag svårt att höra eftersom jag tycker det låter som att ordet slutar på 't'.

Jag hör tydligt att han säger deT var en röd (t) påse. På samma sätt som han lägger till ett T på påseT när han pratar om att han tar emot -påseT- på McDonalds.
Citera
2022-11-02, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrZF
Intressant, då får vi se vad som händer under dagen oavsett så skall vi alla fall få svar idag eller imorgon som senast.

För Toves anhöriga så får vi hoppas att det går framåt i utredningen och det finns skäl nog för en omhäktning för bägge.

Som tidigare nämnt brukar analyssvar eller liknande vara skäl nog för en omhäktning - Vi får hoppas så även denna gång att bevisbördan är tillräcklig.

Samtidigt hade man vela se vad som utspelar sig om bägge släpps, något säger mig att dom skulle klanta till kring Toves försvinnande, avslöja något, besöka platser, prata med (eventuell inblandad) tredje part - Polisen bör vara beredd på detta om så sker.

Ja, det beror helt på vad för analyser dom väntar på. Säg att åklagaren inte kan binda T till bostaden, men polisen väntar på provsvar från handfatet, kudde eller en sladd som hittats i lägenheten. Det hade troligen inte räckt till omhäktning.

Har det kommit en logisk förklaringar till dunsarna och allt annat som inte stämt blir dom också släppta.

Det är den sammantagna bilden som rätten tar ställning till. Men i liknande ärenden verkar dom ta det säkra före det osäkra och förlänga häktningen just för polisen behöver mer tid som du skrev.

Något uttalande brukar iaf komma från åklagaren som ska bli intressant att höra.
Citera
2022-11-02, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flagpot
Jag trog inte att JJ "skyltat" med att TT skulle va i hennes lgh...

Hon har sagt att dom tillsammans gick hem till lägenheten och att hon cyklade därifrån. Så hon har själv placerat T i lägenheten tillsammans med att polisen placerat T s mobil där.
Citera
2022-11-02, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Någon som har koll på vilken tid förhandlingen är idag? Funderar på att åka dit...

Tyvärr lär väl förhandlingen ske med lyckta dörrar som sist.
Citera
2022-11-02, 08:40
Medlem
lolnollkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Trodde det var T som J syftade på när hon berättade om den stupfulla kompisen som trillat.
Nej, de har ju sagt att T lämnade lgh tidigare. Hon syftar på MH, men i podden nämns ju ett annat bytt namn, som de dolt - antar att det ej är MH eftersom de i podden bör veta om vem det är.
Citera
2022-11-02, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Jag vet tyvärr inte det. men det måste ju finnas nått slags medel som stör hundens lukt av lik tänker jag

Ca 15 minuter ska kroppen ligga för att börja utsöndra lukt
Citera
2022-11-02, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73

Första är 8:30
Andra är 13:00
Citera
2022-11-02, 08:43
Medlem
mogulen70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Be.Kind
Tycker det är högst osmakligt att någon gör en podd MITT I utredningen och sökandet.

Känns mest egoistiskt, att utnyttja situationen för att tjäna pengar…

Men mitt ”godtrogna jag” vill hoppas att personen bakom podden använder sitt verktyg för att locka andra med ”rampljusbehov” till att börja prata..
Att göra en podd såhär tidigt kan vara positivt i sökandet efter T. Avgörande vittnen som inte vill ha med polisen att göra kanske träder fram och lämnar det där tipset som leder till att hon återfinns.
Citera
2022-11-02, 08:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.natt
JJ måste ha märkt att T ringde sin pojkvän 02:30. Hon trodde förmodligen att polisen skulle vara där när som helst.
Därför tror jag hon väntade tills grannarna somnat och kört iväg Tove samma natt/morgon. Allt för att bli av med kroppen, oavsett berusningsgrad.
Helt rätt!! men dom kan inte bära ut kroppen för tidigt heller då grannarna kanske var alerta/ej kunde somna om, tror de väntade max 1-2 timmar med paranojja att snuten kunde komma när som
Citera
2022-11-02, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Excenter32
Visst låter det konstigt med uppgiften här i tråden att "de har hört av sig och är avförda". Alla JJ talat i person eller kommunicerat/messat med den natten, alla bilar hon varit i kontakt med, till och med alla bilar som rört sig i anslutning till bostaden borde undersökts betydligt mer.

Varför då? Vad vet du om hur mycket de har undersökts? Man får nog utgå från att polisen inte avför folk hur som helst från utredningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in