2022-11-01, 15:43
Avstängd
Visst måste det vara så att JJ hade T lur på sig när hon gick ut i trappen? (för att dumpa den o cykeln) för jag tror inte hon plockar på sig den när hon går tbx till lägenheten en snabbis... Mcdonalds är bara en spontanare eftersom grannen ploppa upp
Citera
2022-11-01, 15:43
Medlem
Kan någon uppdatera för en som inte varit aktiv i tråder de senaste 5-600 sidorna.

Har det kommit fram varför tjejerna är skäligen misstänkta? Vad har polisen på dom?
Citera
2022-11-01, 15:44
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Fast varför ge falskt hopp till anhöriga?
Man får ju hoppas att polisen håller de anhöriga uppdaterade och förklarar varför man går ut med så få detaljer vilket iofs är normalt. De anhöriga vet förmodligen mer men har yppandeförbud (eller något liknande, om jag får spekulera).

Vi är fortfarande i ett tidigt skede.
Citera
Medlem
Alba65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Sökte på flishult i tråden, 4 träffar, det framgår inte varför du anser att flishult är så intressant, vad far du efter?
Flishult är avfalls anläggningen för Vetlanda kommun
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Vilken jävla kidnappning? hon gick frivilligt till lägenheten.
De måste mena mordet.

Nu sitter de ju än så länge enbart för människorov, och det kan det ju bli oavsett om hon gick frivilligt till lägenheten eller inte.
Citera
2022-11-01, 15:45
Medlem
Tubalkains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Precis så får jag det till rent logiskt också, sen är det ju så…att vid ett brott eller när det handlar om människor som är under hög press och stress så är logik inte någonting som vi ska lita till fullt ut, folk gör de mest irrationella gärningar under stress och press.

Dock känns resten av händelsekedjan relativt logisk ut för ett fyllebråk som spårat ur, det är bara en morakniv från Biltema med rött skaft som fattas så hade det varit ett klockrent fall från random ”rättegångspodden”…

Det finns dock undantag. Jag är ett. I stressade trauma/krissituationer t ex en olycka blir jag oerhört lugn, rationell och skärpt. Jag tar kommandot och delegerar om det är nödvändigt. Tyvärr sägs det vara lite av psykopat-egenskaper men jag har räddat ett liv tack vare dessa. Bara att leva med.

JJ kan vara en sådan person och då kan hon mycket väl ha styrt upp situationen och fått MH att handla på ett visst sätt.
Citera
2022-11-01, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Visst måste det vara så att JJ hade T lur på sig när hon gick ut i trappen? (för att dumpa den o cykeln) för jag tror inte hon plockar på sig den när hon går tbx till lägenheten en snabbis... Mcdonalds är bara en spontanare eftersom grannen ploppa upp

Då hon inte planerat in McD så var hon tvungen att hämta pengar när grannen så snällt erbjöd henne skjuts dit…
Citera
2022-11-01, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Nu ska man tydligen tömma en dam, bara jag som reagerar på varför man inte söker med sonar och liknande som i andra länder eller prioriterar fallen med likhundar, dykare, militär osv. Är det för att det är en håla som Vetlanda? Jag menar de kunde flyga till Stockholm med röntgenutrustning för att scanna väggar efter en orm.

Man har använt sonar, exakt var och när kan jag inte svara på men jag vet att de använde det i Emån tidigt under eftersökningarna och jag kan nästan svära på att sagts att de också gjorde det i Föredadammen innan dess.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Hon bodde inte där 2018.. hon flyttade in i somras!

Det vet jag väl. Påstod jag att J.J. bodde där 2018?
Citera
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
En hypotes är väll inte mycket att gå på. Polisen måste ju ha något konkret mot tjejerna. Annars så blir dom snart frisläppta och fallet blir ett cold case. Dom har hållit ut och hållt käften i två veckor. Dom lär nog klara några veckor till.
Det som är skillnaden är att i häkte när du är isolerad är att det inte blir lättare och lättare ju längre tiden går, för rent krasst kan man få sitta i evighet i häkte i Sverige.

Vilket polisen är väldigt snabba att informera om, allra helst när det är ditt första besök där, det är mitt absolut starkaste minne när jag blev anhållen och sedan häktad första gången, då var man ju inte gammal heller och snuten informerade ganska raskt ett ”det är ju bra om du lättar på vad du vet, för i häkte kan man ju få sitta hur länge som helst, det finns de som suttit i flera år, isolerade, det är ju inte direkt roligt…”..

Som sagt, det blir inte skönare och enklare att vara tyst ju längre tid det går, det är snarare jobbigare..
Till en viss gräns, efter den spelar det ingen roll längre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
De ska alltså ta liket på en pirra eller i en skottkärra genom stan mitt i natten?

Mja, allting är väl möjligt i vild panik osv, men jag har svårt att se att någon bara: ”vi lägger henne i skottkärran, med en filt ovanpå, det kommer absolut inte se suspekt ut, helst inte mitt i natten”

Hur tänkte du med en Dramaten? Det får ju knappast plats ett lik i en Dramaten, eller ingen Dramaten jag sett varje fall.
Har du sett Svenssons frakta åtta flak öl på en minimini pirra från Viking Line? Det har jag, typ två gånger i veckan i tio års tid. Allt med hjul funkar med vilje.
Dramaten varför inte den har hjul, gaffatejpa runt byltet på stängerna.
Poängen är att med de minsta hjul så tar man sig långt. En gång lyckades jag ha över 70 kilo övervikt från Bristol till London och upptäckte inte det förens vid Heathrow det var möjligt för jag använde min resväska till att stapla tygpåsar på och dra. Det var bökigt men jag fick en chock när det visade sig väga över 90 kilo.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Grannen kommer att bli anledningen att dom här både mgm fälls, om de nu gör det. Vilken tur att han gick upp o knackade på, det är många som inte skulle ha gjort ens det.

Fråga: Är han SÄKER på att MH var kvar i lägenheten?
Och en sak till. Vilken tid somnade han sen?

Jag håller med dig om att T var död redan.
Ja han är räddningen i det hela, för jag tror att om inte grannen kom så hade JJ dumpa mobil o cykel, sen senare hade de dumpat kroppen.
alltså i efterhand så måste han ju va det eftersom han bör veta att hon ljög om att både hon o MH åkte med, sen så sa ju faktiskt JJ att hennes kompis (MH) ramlade och hon eskorterades till sängs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in