2022-11-01, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritspastill
Alltså en sak skaver lite. Om det är så att rätt personer är häktade, om detta var spontant, mgm var påtänd eller full, hur i helvete lyckas man då göra något och lämna så lite spår?? Att ”bara” göra missen med telefonen tur och retur till donken och att man nämnt att båda mgm var med i bilen. Det skaver…. Jag har svårt att ta in att det är i stundens hetta. Eller så är mgm extremt bra på att tänka rationellt i pressad och stressad situation.
Jag hoppas man finner T snart och att rätt gm får sitt straff.

Tror inte det var spontant. Jag tror det var planerat och därför "blev de vänner och skulle prata ut" för att antingen överlämna T till någon annan i något syfte eller ta hand om henne själva. Något måste till för att få med sig T det är jag övertygad om. Frågan är bara om det finns någon annan som har intresse av T.
Citera
2022-11-01, 14:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Hur dom kan tro att TT fortfarande är vid liv är jäkligt mysko.
hoppas är ju inte direkt samma som att tro. Det är väl ingen som hoppas att hon inte är vid liv. Om dom nu tror att hon lever är en annan femma, men det tvivlat jag på.
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivamama
Gahhhh ok åklagarens kommentar gör ju en superförvirrad.

Kanske då att de tagit droger och TT fått en snedtripp och MH och JJ får panik, typ att hon blir medvetslös-ish, och sen tar de med henne i bilen på något sätt för att de är rädda att åka dit själva och typ dumpar henne någonstans?

Vore ju dock helt osannolikt då att TT inte skulle ha 'vaknat' efter det och kontaktat anhöriga så det här är SÅ konstigt..

2 häktade, en teori om vad som hänt, men ändå förhoppning att hitta henne levande. HUR ÄR DET MÖJLIGT?

Men de kan ju inte säga att hon är död när de inte har bevis på det. Har väl inte hittat blod eller annat som visar åt det hållet. Vore oklokt av en person i den ställningen att gå händelserna i förväg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Frågan är om tjejerna känner till detta med "15 min för en kropp att avge liklukt".
Och detta i en situation som kanske inte är planerad och väldigt stressig.

Har GM lyckats ha ihjäl T och sedan haft kroppen i lägenheten i mindre än 15 minuter.
Sedan dessutom haft kroppen i mindre än 15 minuter i flyktbilen.
Då ligger rättvisan risigt till...
Men det är ett tight fönster att hinna med allt detta på.
Eller så levde hon hela tiden drogad men vid liv.
Citera
2022-11-01, 14:18
Medlem
Citat:
Är äldste brodern i den familjen.

Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Det är förstås en ren gissning att det är JJs bil. Det står inte när satellitfotot är taget vad jag kan se, men strax norr om Vetlanda finns det ett villaområde under uppbyggnad och på Eniros version saknas det både villor och en nyöppnad förskola.
Finns bilder på google maps från 2018 , då kan man se en röd Nissan Micra stå parkerad där på street view. Så flygfotot har nog några år på nacken.
Citera
2022-11-01, 14:19
Medlem
Citat:

Ni är nog många unga här, många som inte förstår att det är ett sätt att uttrycka sig med hänsyn till anhöriga, tills de vet!
Citera
Medlem
Eftersom åklagaren inte verkar ha ändrat brottsrubricering så antar jag att man inte hittat något i lägenheten som tyder på att hon bragts om livet? Eller?
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Jag tror dom satt i den immiga bilen och försökte vara "smarta" och gå igenom vad dom skulle säga i polisförhören. Maskopi helt enkelt.
Detta kan ha tagit timmar därför valde dom en halvt avlägsen plats.
Imma pga typiskt höstväder, anfådda och blöta skoroch byxor efter att ha dumpat kroppen

Behöver inte vara blöt kläder för att det ska imma i en bil som inte har fläktsystemet igång. Kroppen består av mestadels vatten dessutom var de två stycken
Citera
Medlem
Citat:
Min hjärna säger det också, vet inte vad mitt mycket smartare undermedvetna har listat ut som mitt medvetande än inte hajat. Det är inte bara önsketänkande, faktiskt inte.
Citera
2022-11-01, 14:20
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Jag tror dom satt i den immiga bilen och försökte vara "smarta" och gå igenom vad dom skulle säga i polisförhören. Maskopi helt enkelt.
Detta kan ha tagit timmar därför valde dom en halvt avlägsen plats.
Imma pga typiskt höstväder, anfådda och blöta skoroch byxor efter att ha dumpat kroppen

Behöver inte vara blöta kläder för att det ska imma i en bil som inte har fläktsystemet igång. Kroppen består av mestadels vatten dessutom var de två stycken
Citera
Medlem
Rullman sa att hon kanske kan vara i livet. Jag undrar hur mycket han vet och sedan är det väldigt få detaljer om detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Ni är nog många unga här, många som inte förstår att det är ett sätt att uttrycka sig med hänsyn till anhöriga, tills de vet!

Fast varför ge falskt hopp till anhöriga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in