2022-11-01, 13:24
Medlem
Förundersökningsledaren Adam Rullman säger att han kommer att begära åtalsförlängningar.
– Vi har en hypotes om vad som hänt som vi jobbar utifrån, men jag kan inte säga något mer om det, säger han till tidningen.

Tack för infon liksom
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Har någon koll på vilken byggfirma som fixat med renovering?
Jag har flera gånger undrat i tråden om det kan vara dom rumänska killarna som gjort renoveringen. Men inte fått gehör.
Kan tänkas att byggplast, pirra och en container funnits tillgängligt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wildbillyscircus
Min egen tolkning när jag läste detta var inte densamma som din. Min tolkning är att de inte vill säga till de anhöriga "Vi tror att TT är död" innan de faktiskt har konkreta bevis för att så är fallet. Istället säger de att de fortfarande har förhoppningen att hitta henne vid liv. Är dock övertygad om att teorin de jobbar efter är att TT bragts om livet.

Så är det, JJ har ju sagt Tove cyklade hem.
Men så länge de inte har nog mycket på tjejerna måste de säga så
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tre timmar efter i läsning men WC ser ut att vara till vänster innanför ytterdörren på ritningen som cirkulerar?

Ja, om jag fattar ritningarna rätt.

Har du fått napp på din fråga om den grå Skodan eller vad det nu var?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Inte alls omöjligt! Har handfatet legat löst i det renoverade badrummet kan någon mycket väl lyft upp detta och släppt på T.

Fördelen med ett nyrenoverat badrum är att JJ inte kan skylla på att TT varit där tidigare och satt DNA i olika former eller konstiga avtryck. Beror förstås på hur omfattande renoveringen var.
Citera
2022-11-01, 13:25
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Enligt Leif GW har de inte haft tillgång till bil på natten. Därför har han vagt antagit fler inblandade.

Jag har dock inte sett någon uppgift om att bilen stod parkerad utanför huset. Skulle vara väldigt intressant att veta om det är så.

Undrar om GW lägger ut blindspår, han ser lite finurlig ut när han säger det.

Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Fyfan, verkade vara fester ofta där, JJ var påverkad säger han av droger?

Men han får uppfattningen att hon (JJ) tänker köra bil.......varför det? Står hennes bil på parkeringen som vanligt, eller har hon bilnycklar i handen?

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nä, rykten är rykten. Kan bli förvrängt. Kan vara någon som vill hämnas osv.

Samtidigt tänker jag att det är kanske lite ovanligt att man i första hand misstänker ett ex om det inte har föregåtts av något. Typ att JJ inte klarade av brytningen, svartsjuk på ev ny flickvän, skickat mess, stalkat eller annat som tyder på svårigheter att ta sig vidare.

Det är en skribent i tråden som skrev att JJ inte alls klarade av den brytningen och att hon blev helt knäpp och konstig efter den.

Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Hör grannen berätta om de höga dunsarna från en av de häktades lägenhet i Vetlanda
Uppdaterad idag 11:23Publicerad idag 10:15

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/hor-grannen-beratta-om-de-hoga-dunsarna-fran-en-av-de-haktades-lagenhet

Tack för länken!

Citat:
Ursprungligen postat av WoddiAllen
Från SVT-klippet där man intervjuar grannen:

Den här uppgiften om att JJ ska ha sagt till grannen att hon "hade en kompis som trillat i badrummet" är väl en ny uppgift? Jag kan iallafall inte minnas att detta är någonting som nämnts tidigare.

Det förekommer i podden "Försvunnen", men inte att "kompisen" ramlar i badrummet, specifikt.

Citat:
Ursprungligen postat av C.P
Funderar mkt på vad det kan vara så kraftigt som du kar i golvet att grannarna uppfattar det som 50-100 kg som bara dunkar rätt ner i golvet så att det "kändes" som taket skakade.
Och dessa dunsar är 3 st ganska strax efter varandra utan att ett enda gap eller skrik hörs i samband med dunsarna.
Tillsammans med att polisen inte verkar ha hittat massa blod då iaf jag TROR att det hade läckt ut i media eller här om dom nu hade hittat massa blod.
Jag menar anhöriga väntar ju, det har gått över en vecka och dom behöver koppla in NOA och sänka sjöar och vill ha in mer tips från allmänheten.....

Vad kan dom tysta oblodiga höga tunga dunsarna vara?

Min granne under mig drabbades av en stor hjärtattack plötsligt en förmiddag, jag hörde då faktiskt en rejäl duns, men inga skrik faktiskt, därför jag inte reagerade (ringde ambulans/polis) och som att en bokhylla/skåp åkte i golvet. Men jag trodde ju bara att bokylla/skåpet gav vika liksom/någon där nera snubblade in i den.

Jag tror det är dunsar av kroppar, 3 personer, 3 tunga dunsar. TT blir attackerad av dem båda, samtidigt, JJ och MH.....TT faller först, JJ och MH måste också "falla" i golvet, för de kan ju inte släppa greppet.....och försöka förhindra att TT sparkar för mycket, helst inte alls.

Min spekulation!
Citera
2022-11-01, 13:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tre timmar efter i läsning men WC ser ut att vara till vänster innanför ytterdörren på ritningen som cirkulerar?

Det framkom nu att han som skjutsade JJ hade hört 10 slag till vänster om ytterdörren, utöver de tre dunsarna som fick hela taket att skaka. Har man dragit in TT på Wc, hon var avsvimmad, vaknar till och börjar banka i väggen kanske...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, om jag fattar ritningarna rätt.

Har du fått napp på din fråga om den grå Skodan eller vad det nu var?

Frågan får hänga i luften tills den evtl dyker upp igen på JJ’s adress. Där ägaren bor alltså.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Hold your horses! Refererar ni till [Försvunnen - del två] nu? Att JJ's sagt att hon skulle lagt sin fulla kompis i sängen? Dunsar så att hela taket skakar? Dunsar som 50-100 kg? Vem säger? Vilken granne? lugnt och metodiskt nu! Citatstecken på rätt ställen.
Nej från SVT:s intervju med grannen. Dök upp i morse vid 10-11-tiden här, så du kan hitta den enkelt själv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lurifaxen123
Det blev inga konsekvenser av eld-incidenten. Fanns inga bevis och hon va 17 då. Verkligen ingen skulle ha av intresse att föra bort Tove, hon va en jättesnäll tjej.
"va"?
"Är" heter det väl innan mord är konstaterat?
Eller vet du nåt vi andra inte vet?
Citera
2022-11-01, 13:28
Medlem
Grannens vittnesmål är anmärkningsvärt. Han hör alltså dunsar som får taket att skaka. Sedan hör han något som låter som sparkar mot väggen.
Men det konstigaste av allt är att ingen öppnar när han knackar på. Han vet att någon måste vara i lägenheten, men ingen öppnar. Ändå så ringer han inte 112 eftersom han inte hör några skrik.
Där begick han ett mycket stort misstag. Han borde insett att det begicks ett brott i lägenheten. Hade han ringt så hade troligen det här fallet varit löst vid det här laget.
Citera
2022-11-01, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Villfarelse-
Jag har flera gånger undrat i tråden om det kan vara dom rumänska killarna som gjort renoveringen. Men inte fått gehör.
Kan tänkas att byggplast, pirra och en container funnits tillgängligt?

Det känns som vi kan lämna sidospåren nu, fastigheten har stentrappa, inget knarr i steget, JJ och MH kan ha fixat detta helt på egen hand och stuvat in TT i Alton utanför när grannarna somnat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in