Citat:
Ursprungligen postat av
Rengen
Enligt Leif GW har de inte haft tillgång till bil på natten. Därför har han vagt antagit fler inblandade.
Jag har dock inte sett någon uppgift om att bilen stod parkerad utanför huset. Skulle vara väldigt intressant att veta om det är så.
Undrar om GW lägger ut blindspår, han ser lite finurlig ut när han säger det.
Citat:
Ursprungligen postat av
radbean
Fyfan, verkade vara fester ofta där, JJ var påverkad säger han av droger?
Men han får uppfattningen att hon (JJ) tänker köra bil.......varför det? Står hennes bil på parkeringen som vanligt, eller har hon bilnycklar i handen?
Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Nä, rykten är rykten. Kan bli förvrängt. Kan vara någon som vill hämnas osv.
Samtidigt tänker jag att det är kanske lite ovanligt att man i första hand misstänker ett ex om det inte har föregåtts av något. Typ att JJ inte klarade av brytningen, svartsjuk på ev ny flickvän, skickat mess, stalkat eller annat som tyder på svårigheter att ta sig vidare.
Det är en skribent i tråden som skrev att JJ inte alls klarade av den brytningen och att hon blev helt knäpp och konstig efter den.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fibonaccital
Hör grannen berätta om de höga dunsarna från en av de häktades lägenhet i Vetlanda
Uppdaterad idag 11:23Publicerad idag 10:15
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/hor-grannen-beratta-om-de-hoga-dunsarna-fran-en-av-de-haktades-lagenhet
Tack för länken!
Citat:
Ursprungligen postat av
WoddiAllen
Från SVT-klippet där man intervjuar grannen:
Den här uppgiften om att JJ ska ha sagt till grannen att hon "hade en kompis som trillat i badrummet" är väl en ny uppgift? Jag kan iallafall inte minnas att detta är någonting som nämnts tidigare.
Det förekommer i podden "Försvunnen", men inte att "kompisen" ramlar i badrummet, specifikt.
Citat:
Ursprungligen postat av
C.P
Funderar mkt på vad det kan vara så kraftigt som du kar i golvet att grannarna uppfattar det som 50-100 kg som bara dunkar rätt ner i golvet så att det "kändes" som taket skakade.
Och dessa dunsar är 3 st ganska strax efter varandra utan att ett enda gap eller skrik hörs i samband med dunsarna.
Tillsammans med att polisen inte verkar ha hittat massa blod då iaf jag TROR att det hade läckt ut i media eller här om dom nu hade hittat massa blod.
Jag menar anhöriga väntar ju, det har gått över en vecka och dom behöver koppla in NOA och sänka sjöar och vill ha in mer tips från allmänheten.....
Vad kan dom tysta oblodiga höga tunga dunsarna vara?
Min granne under mig drabbades av en stor hjärtattack plötsligt en förmiddag, jag hörde då faktiskt en rejäl duns, men inga skrik faktiskt, därför jag inte reagerade (ringde ambulans/polis) och som att en bokhylla/skåp åkte i golvet. Men jag trodde ju bara att bokylla/skåpet gav vika liksom/någon där nera snubblade in i den.
Jag tror det är dunsar av kroppar, 3 personer, 3 tunga dunsar. TT blir attackerad av dem båda, samtidigt, JJ och MH.....TT faller först, JJ och MH måste också "falla" i golvet, för de kan ju inte släppa greppet.....och försöka förhindra att TT sparkar för mycket, helst inte alls.
Min spekulation!