2022-11-01, 12:37
Medlem
Alltså en sak skaver lite. Om det är så att rätt personer är häktade, om detta var spontant, mgm var påtänd eller full, hur i helvete lyckas man då göra något och lämna så lite spår?? Att ”bara” göra missen med telefonen tur och retur till donken och att man nämnt att båda mgm var med i bilen. Det skaver…. Jag har svårt att ta in att det är i stundens hetta. Eller så är mgm extremt bra på att tänka rationellt i pressad och stressad situation.
Jag hoppas man finner T snart och att rätt gm får sitt straff.
Citera
2022-11-01, 12:40
Bannlyst
Har någon koll på vilken byggfirma som fixat med renovering?
Citera
2022-11-01, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritspastill
Alltså en sak skaver lite. Om det är så att rätt personer är häktade, om detta var spontant, mgm var påtänd eller full, hur i helvete lyckas man då göra något och lämna så lite spår?? Att ”bara” göra missen med telefonen tur och retur till donken och att man nämnt att båda mgm var med i bilen. Det skaver…. Jag har svårt att ta in att det är i stundens hetta. Eller så är mgm extremt bra på att tänka rationellt i pressad och stressad situation.

Nu är det ju inte alls säkert att det "bara" är dom misstagen dom gjort (även om man ska tillägga att dom fört så mycket oväsen att grannarna fattat misstankar, att dom ljuger om var cykeln stod och att JJ hämtade upp en påse från samma cykel när någon såg det). Det kan ju finnas bra mycket mer som inte kommit ut i media än.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Om J är kapabel till att tända eld på sitt ex dörr, tror du att hon är lika kapabel till att invänta rätt tillfälle för att ta T av daga? Vad blev konsekvensen av att J tände eld på dörren? Hon är ju ostraffad enligt belastningsregistret, var hon minderårig när det hände kanske?
Konflikten har ju pågått ganska länge och J och M kanske helt enkelt inväntade rätt tillfälle att bli av med sin antagonist. J påstår att hon och T blev vänner under natten. Tror du på det? Hur går snacket på stan? Vilka är det mer som skulle ha intresse av att T försvinner utöver J och M? Och vem var det T letade efter på krogen, kompisen på Snapkartan?

Det blev inga konsekvenser av eld-incidenten. Fanns inga bevis och hon va 17 då. Verkligen ingen skulle ha av intresse att föra bort Tove, hon va en jättesnäll tjej.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Grannen är jätte grön. Har alibi som pojkvännen, JJ hade aldrig lämnat lägenheten om T var vid liv, det som skedde var improviserat o stressigt då grannen dök upp, MH ombads stanna kvar till JJ återvänder, JJ borde lämnat luren i lägenheten samt sagt att MH inte var med på resan till donken då ingen ser henne, (trots att hon är neger) Dom måste ju ha snackat ihop sig, men varför kom det inte överens då att MH stannat kvar medans JJ dragit till donken? att det ska vara så jävla svårt

Grannen kommer att bli anledningen att dom här både mgm fälls, om de nu gör det. Vilken tur att han gick upp o knackade på, det är många som inte skulle ha gjort ens det.

Fråga: Är han SÄKER på att MH var kvar i lägenheten?
Och en sak till. Vilken tid somnade han sen?

Jag håller med dig om att T var död redan.
Citera
2022-11-01, 12:45
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Ja det är nog inte lätt. Men inte omöjligt heller, och jättesmå är dem ju inte, JJ är häst tjej, så är nog rätt stark. MH är handbollstjej.
MH är 170 lång, JJ är längre, närmre 180.
Precis detta har jag försökt påtala, det är inga småtjejor det handlar om.
De har säkerligen väntat tills grannarna tystnat och gått till sängs och då är kusten klar, de har burit ut henne till ett fordon. (Vad kör MH för bil?)
Citera
2022-11-01, 12:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritspastill

Hur vet du att dom lämnat lite spår, det är ju massor av sidor man inte mak se i häkningsansökan, vet du vad som står i allt det vi andra inte kan se?
Citera
2022-11-01, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Nu är det ju inte alls säkert att det "bara" är dom misstagen dom gjort (även om man ska tillägga att dom fört så mycket oväsen att grannarna fattat misstankar, att dom ljuger om var cykeln stod och att JJ hämtade upp en påse från samma cykel när någon såg det). Det kan ju finnas bra mycket mer som inte kommit ut i media än.

Såklart det kan, känns bara som att det är väldigt lite spår.
Om man jämför med andra fall av händelse i affekt med alkohol eller droger, eventuella medhjälpare borde ha kontaktats så det kunde gripas med osv. Bara hoppas sanningen kommer fram snart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Hör grannen berätta om de höga dunsarna från en av de häktades lägenhet i Vetlanda
Uppdaterad idag 10:20Publicerad idag 10:15

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/hor-grannen-beratta-om-de-hoga-dunsarna-fran-en-av-de-haktades-lagenhet

Efter jag hört grannen berätta blir jag ännu mer övertygad om att det är JJ och MH som bragt livet ur Tove, men dom haft sjukt mkt med tur.
Citera
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Grannen säger att taket skakade av ljudet. Även om huset var lyhört har jag svårt att tro att sparkar och slag gör att grannen upplever det som taket skakar. Efter han knackat på hör han däremot 5-10 ljud han beskriver som sparkar och slag.

Upprepar mig, men blod kan ha hittats. Ganska stora mängder t.o.m.
ok om "sparkarna och slagen" skulle vara Tove som blev strypt så kom alltså de höga dunsarna innan..

Jag bor i ett oerhört lyhört hus (kan höra grannarna prata i våningen under i "vanlig samtalston") Min son som inte kan vara still (ADHD) hoppar konstant i golvet när han tex spelar dataspel, hans rum är på övervåningen (etage) Det ekar rejält och låter som någon hamrar, dunkar och känns som väggarna skakar.
En gång ramlade något tyngre i golvet på övervåningen och det lät som en stor smäll.

(obs teori)
Så "smällarna" grannen hört behöver inte tyda på något jättestort, kan tex vara att "de" (JJ?) tagit tag i Tove o drämt ner henne i golvet, kanske dunkat hennes huvud i golvet hårt några ggr, Tove kanske förlorar medvetandet och då kommer grannen och knackar på.
Sen sparkarna efter kan vara TT som då avslutar sitt "jobb" och stryper Tove som vaknar till och stampar och slår för att få luft.
Citera
2022-11-01, 12:49
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Åklagaren kommer begära åtalsförlängning. Inte heller denna artikel säger så mycket i sak, men:

https://www.vetlandaposten.se/2022-11-01/aklagaren-kommer-begara-atalsforlangning

Det vore fint om du kunde sammanfatta artikeln då den är låst.
Står det något i artikeln om nya bevis som framkommit? Tror att det måste finnas indiciebevis för att förlänga häktningen av JJ och MH?
Citera
2022-11-01, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Hur vet du att dom lämnat lite spår, det är ju massor av sidor man inte mak se i häkningsansökan, vet du vad som står i allt det vi andra inte kan se?

Såklart inte, men uppenbarligen lite spår att man inte lyckats hitta henne.
Jag uttryckte bara frustration över att det inte kommit fram någon genombrott i form av spår att Tt hittas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in