Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Grannen säger att taket skakade av ljudet. Även om huset var lyhört har jag svårt att tro att sparkar och slag gör att grannen upplever det som taket skakar. Efter han knackat på hör han däremot 5-10 ljud han beskriver som sparkar och slag.
Upprepar mig, men blod kan ha hittats. Ganska stora mängder t.o.m.
ok om "sparkarna och slagen" skulle vara Tove som blev strypt så kom alltså de höga dunsarna innan..
Jag bor i ett oerhört lyhört hus (kan höra grannarna prata i våningen under i "vanlig samtalston") Min son som inte kan vara still (ADHD) hoppar konstant i golvet när han tex spelar dataspel, hans rum är på övervåningen (etage) Det ekar rejält och låter som någon hamrar, dunkar och känns som väggarna skakar.
En gång ramlade något tyngre i golvet på övervåningen och det lät som en stor smäll.
(obs teori)
Så "smällarna" grannen hört behöver inte tyda på något jättestort, kan tex vara att "de" (JJ?) tagit tag i Tove o drämt ner henne i golvet, kanske dunkat hennes huvud i golvet hårt några ggr, Tove kanske förlorar medvetandet och då kommer grannen och knackar på.
Sen sparkarna efter kan vara TT som då avslutar sitt "jobb" och stryper Tove som vaknar till och stampar och slår för att få luft.