2022-11-01, 11:03
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.P
Kan nån länka mig det inlägget med lägenheternas planritning igen?

Jag vill se vad det är för rum till vänster om hallen.

Antagligen badrummet men jag vill ändå kolla.

Tack på förhand.
Finns i sammanfattningen på sida 1 i inlägg 1

https://imgbb.com/cwLnnq6
Citera
2022-11-01, 11:03
Medlem
Citat:

Tack på förhand.
Gå in i sökfunktionen och sök på ordet slottet. Då kommer planritning över huset upp. Men det verkar som det är den ursprungliga från när huset byggdes. Ser inte ens ut att finnas ett badrum. Har det postats någon nyare planritning i tråden? Har missat den i så fall.
Citera
2022-11-01, 11:04
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Titta på SVT videon. Vid 00:53 så ligger det ett tvättställ utanför i trappan.
Kan man ha använt den till att dunka med?

Tvättställ:

https://imgur.com/a/5n67MXI
Något som slog mig, grannen hade hört spring i trappen. Kan de ha jagat ner T i källaren och dräpt henne där?! Helt plötsligt blir det ju lättare att forsla ut henne, det fanns väl en källardörr ut? Är det därför den intervjuade grannen inte vågar gå ner i tvättstugan
Citera
2022-11-01, 11:05
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Det verkar som JJ använde bilen den röda att åka på jobbet med. För den beslagtogs där på måndagen. Varför skulle hon inte h a bilen parkerad där hon bor på lördagsnatten? Var kommer dessa antagande ifrån att den inte var där. Tror att bilen var där samt kroppen och att de tidigt på morgonen forslade bort den.

Men detta bygger på om de tog livet av henne i
lägenheten vilket jag inte är säker på.

Har också ställt mig frågan, Antagandet om att de inte hade bil beror nog på att Leif GW sagt att de inte hade tillgång till bil och därför svagt nämnt medhjälpare..
Dels att det surrat så mkt lösa antaganden i tråden om medhjälpare och diverse bilar.

Men stod bilen utanför tror jag precis som du. Ganska okomplicerat.
Citera
2022-11-01, 11:08
Medlem
Citat:

Tack på förhand.

Det är badrum. Jag har varit i lägenheten för några år sedan.
Citera
2022-11-01, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linalo1990
Bor det två personer i lägenheten där grannen som knackar på bor? Hittar bara två registrerade men ”alla” pratar om en hel familj. Vad stämmer?

Bor en hel familj där. Vet inte vart du kollar för att inte se det.

Kolla länken, bläddra ned så står det exakt vilka som bor på vilka plan och lägenhet.

https://mrkoll.se/person/Johanna-Tova-ilma-Jansson-Hadderodje-4-Nye/cYfruerAsqqkDYuqmUxauerAcYfrmUxauerAuerAmUxacYfr
Citera
2022-11-01, 11:11
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Huuh...
La henne i badkaret...

Kan de ha dränkt henne? Eller i varje fall försökt?
Eftersom han hör sparkar mot väster sida om dörren borde hon ju vara nära yterdörren vid det tillfället.

När man hör grannen, så får man sååå dålig feeling.

JJ var stressad, inte som vanligt.

Så synd att grannen inte ringde polisen, vilket han ju övervägde. Det var ju det att han inte hörde skrik.
Är det klarlagt att det finns ett badkar i lägenheten?
När grannen beskriver dunsarna så tänker jag om (hemska tanke) de har stampat henne..Vi kan nog alla vara överens nu om att Tove blev mördad i JJ’s bostad så slipper tråden fyllas med en massa knäppa teorier.
Senast redigerad av BayouX 2022-11-01 kl. 11:29.
Citera
2022-11-01, 11:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Alltså, här i Vetlanda så säger ryktet att det var JJ som tände på, och detta sas långt innan detta fallet. Verkar vara vida känt.

Kan tyvärr inte svara på dina andra frågor 😕
Är somsagt vad ryktet säger, behöver ju absolut inte vara sant, men aa. Var ju någon här i tråden igår som verkade ha väldigt mycket inblick i JJs liv och t.o.m. kände JJ, MH & TT och hen sa ju att det var JJ som tände på. Men man kan väl aldrig vara 100% säker eftersom inte blev dömd för det.

Nä, rykten är rykten. Kan bli förvrängt. Kan vara någon som vill hämnas osv.

Samtidigt tänker jag att det är kanske lite ovanligt att man i första hand misstänker ett ex om det inte har föregåtts av något. Typ att JJ inte klarade av brytningen, svartsjuk på ev ny flickvän, skickat mess, stalkat eller annat som tyder på svårigheter att ta sig vidare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Titta på SVT videon. Vid 00:53 så ligger det ett tvättställ utanför i trappan.
Kan man ha använt den till att dunka med?

Tvättställ:

https://imgur.com/a/5n67MXI

Inte alls omöjligt! Har handfatet legat löst i det renoverade badrummet kan någon mycket väl lyft upp detta och släppt på T.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
MH 18 år sitter ensam kvar i en liten etta mitt i natten med en död kropp. Starkt gjort av henne.
Det är därför jag tror Tove är ute ur lägenheten långt innan dom ens började hålla låda i lägenheten. Att dom levt rövare är för att göra alla medvetna om att dom var hemma.
Citera
2022-11-01, 11:13
Medlem
Citat:

Kolla länken, bläddra ned så står det exakt vilka som bor på vilka plan och lägenhet.

https://mrkoll.se/person/Johanna-Tova-ilma-Jansson-Hadderodje-4-Nye/cYfruerAsqqkDYuqmUxauerAcYfrmUxauerAuerAmUxacYfr

.
Senast redigerad av BlueGypsy 2022-11-01 kl. 11:16.
Citera
2022-11-01, 11:13
Medlem
Citat:

Tack, sökte bara på hitta och då fanns det bara två personer. Men toppen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in