2022-11-01, 12:28
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adnil11
Teori: Ett scenario kan vara, att JJ, MH och T efter besöket på Nöjet & vid 02.30-tiden natten till den 16/10 av någon anledning hamnat i en emotionell tumult. JJ med MH handlar i affekt.
En affekt som olyckligtvis och inte helt menat får ett olyckligt slut. (ref. till vittnen om höga ljud/dunsar från lägenheten). Om det dessutom är droger och eller alkohol med i bilden kan dessvärre icke så angenäma reaktioner antingen förstärkas och el. uppstå i en påverkan av A/DR.
En granne vaknar och knackar på JJ:s dörr efter att ha reagerat på höga ljud/dunsar, sparkar etc. men ingen öppnar.
Strax efter ljuden/gärningen/händelsen då ungdomarna inser vad som hänt plockar JJ med sig T mobil i syfte att gå ut, medan det är mörkt för att undanröja/flytta/åka iväg och dumpa T Cykel med dennes mobil någonstans på vägen i riktning mot T pojkvän AW. (T har ju tidigare ringt till sin pojkvän och sagt att hon var på väg hem).
JJ ber MH stanna kvar med den ev. livsösa T och "städa upp" under tiden. I trapphuset möter dock JJ en granne som undrar hur det står till. JJ säger då att hon tänkt åka till McDonalds. Grannen kanske ser att inte JJ är riktigt körklar och eller trött och erbjuder henne skjuts. Planen om att flytta/undanröja T Cykel rubbas, men hon godtar skjutsen, åker till McDonalds med T mobil kvar, stoppandes i jackfickan, köper mat i mcdriven, pratar kort med någon/några i en bil som hon träffar där och åker sedan med grannen hem igen. När de kommer hem igen plockar JJ med sig påsen/en påse som ligger i cykelkorgen på T cyckel innan JJ och grannen skiljs åt. (T mobil har nu gjort samma resa som JJ, vilket polisen sett i sin spårning av T mobil). MH och JJ förbereder/planerar sedan på något sätt en köra till en plats för att avlägsna/dumpa kroppen (om T inte är vid liv) eller lämna en omtöcknad T därhän (om hon är vid liv). De inser att det hela måste ske snabbt och medan det är mörkt för att inte riskera att bli upptäckta. JJ ber MH gå ut i trapphuset och lokalisera utgång till flyttväg för att se om kusten är klar. Antingen har JJ och eller MH kontaktat/varit i kontakt med en tredje part (via ex. Whatsapps som ej går att spåra, den/de JJ pratade med på McDonalds?) och som kommer till platsen i bil efter en avtalad tid för att hjälpa till eller så flyttar de kroppen själva till ex. JJ:s bil som JJ lånar emellanåt till och från jobbet. (om den i detta läge står parkerad någonstans utanför hennes lägenhet? ). De lägger en täckt/inlindad T med cykel i bilen. (alternativt att MH tar cykeln och cyklar till gränsgatan 16, där hon ställer upp den mot husväggen och hastigt låser fast låset i cykeldäcket. (MH har en koppling till gränsgatan 16, då hon har en vän på fb. som bor där). Alternativt att de snabbt dumpar cykeln på gränsgatan 16 från bilen?
Kanske plockas MH upp på vägen?
De MGM, med eller utan hjälp kör till en plats i mörkret för att göra sig av med och eller gömma & dölja T kropp med tillhörigheter.

Enl. tråden här på Flashback:
JJ besöker hennes pappa på Söndagen och hjälper honom med att lägga ut en annons på en potatisgrev.

Iaaktagelser:
Ett vittne har sett en röd bil parkerad vid katthemmet i Vetlanda tidigt på Söndagsmorgonen med MH och JJ sittandes däri. Ett vittne har även sett en man som liknar JJ:s pappa i närheten av IIIljharjen.
T mobiltelefon
kan senast spåras till en tel.masten vid rondellen i närheten av biltema, vilket kan tyda på att T
telefon kan ha använts eller först stängts av vid eller på vägen till den planerade avdumpningsplatsen.
Trots den tid som gått och allt som i detta ovanliga fall framkommit....
Så önskar jag av hela mitt hjärta innerligt att Tove återfinns vid liv och åter kommer hem igen. Mina tankar går till hennes familj och till Alla som varit en del av sökandet efter Tove.
Ovissheten är den tyngsta av börda. Den hela av sanning kommer alltjämt fram till slut.

En mycket bra sammanfattning av ett händelseförlopp. Vem eller vilka tror du har hjälpt JJ och MH? Var är T?
Citera
2022-11-01, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Okej sorry. Såg inte det i sammanfattningen men däremot att det va tredje våningen. Känns väldigt tveksamt att två små tjejer fått ner en kropp tre våningar utan att höras.

Ja det är nog inte lätt. Men inte omöjligt heller, och jättesmå är dem ju inte, JJ är häst tjej, så är nog rätt stark. MH är handbollstjej.
MH är 170 lång, JJ är längre, närmre 180.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandriii
Kan tt då ha blivit rädd av någon anledning av bråket som urartat och sprungit och låst in sig i badrummet och jj kommit med hammare lr kofot och försökt få upp dörren därav att det hörs som hammarslag som någon granne hörde?
Kanske hon isf tappat mobilen när hon sprang in i badrummet i panik och därför inte hann larma och att det var så jj fick tag på hennes mobiltelefon ?

Kanske hon svimmade av innanför toadörren så dunsarna var när dom försökte öppna dörren, typ slängde sig in i dörren för att det ska öppnas lite åt gången.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Målsägande är ju ganska lik T....
Lite väl långsökt kanske.
Citera
2022-11-01, 12:30
Medlem
Åklagaren kommer begära åtalsförlängning. Inte heller denna artikel säger så mycket i sak, men:
Citat:
Finns det fler misstänkta i Toves försvinnande?

– Det finns bara två frihetsberövade, säger han och uppger att han inte vill kommentera om det finns någon utöver de häktade som misstänks vara inblandad i kidnappningen.

https://www.vetlandaposten.se/2022-11-01/aklagaren-kommer-begara-atalsforlangning
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Tänkte så med ett tag men då borde det ju funnits en del blod? som polisen garanterat hade sett efter genomsökningen, antar det är A och O när man söker igenom lägenheter/hus efter försvunna personer.

"sparkarna" tror jag garanterat var från Tove när hon ströps, dunsarna är lite svårare att få hum om, kanske de borde flytta runt lite bokhyllor etc o leta efter "gömda utrymmen" heh, är ju ändå en ombyggd vindsvåning.

Grannen säger att taket skakade av ljudet. Även om huset var lyhört har jag svårt att tro att sparkar och slag gör att grannen upplever det som taket skakar. Efter han knackat på hör han däremot 5-10 ljud han beskriver som sparkar och slag.

Upprepar mig, men blod kan ha hittats. Ganska stora mängder t.o.m.
Citera
Medlem
Polisen efterlyser fler tips tror inte dom har alls något o gå på tyvärr, o äckel brudarna tiger som muren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaladlok
Vad jag har förstått så var de kompisar men sedan hände något och det blev två kompisgäng med en dispyt som har eskalerat.

Så har jag också uppfattat det, därför reagerar jag på att T inte verka ha några andra vänner under kvällen hon umgåtts med. Rätta mig gärna.
Citera
2022-11-01, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaladlok
Nej, detta var grannen mittemot som sa att grannen som körde JJ hade sagt det. I princip allt ha sa i podden kom från vad andra hade sagt. Väntar på avsnitt två där jag hoppas de pratar med grannen som faktiskt körde JJ.
Ok, för mig låter det som att någon ljuger i sina berättelser då.
Citera
2022-11-01, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polarice
Så har jag också uppfattat det, därför reagerar jag på att T inte verka ha några andra vänner under kvällen hon umgåtts med. Rätta mig gärna.

Inte en aning. Det här fallet är nog unikt i Sverige.
Citera
2022-11-01, 12:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Tusen tack! Kusin till grannsonen?

Broder.
Citera
2022-11-01, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
Polisen efterlyser fler tips tror inte dom har alls något o gå på tyvärr, o äckel brudarna tiger som muren.

Ja kanske för att de saknar den viktigaste pusselbiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in