2022-11-01, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Du menar att hon drar ifrån lägenheten utan sin mobil och cykel? nej. finns inget tidsspann för detta
Jag menar att hon rövas bort utan att passera gå så att säga. I och kring lägenheten, kanske genom porten till källare eller bakdörr?
Citera
2022-11-01, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Nej, jag vet ju såklart inte om den stod där just den natten.
Men tänker eftersom att det är hon som nyttjar bilen som sin egen (men att den står på pappan, vilket är rätt vanligt i den åldern) så känns det ju mer rimligt att den stod hos henne denna helgen också. Vart var den annars liksom?
Lägg till att grannen var orolig att J skulle köra själv till McDonalds, därför erbjöd han att köra ju.
Automatiskt tänker jag då att den lilla röda bilen måste varit i närheten av bostadshuset. Om nu inte J eller M har andra bilar att nyttja också?
Citera
2022-11-01, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Det är badrum. Jag har varit i lägenheten för några år sedan.

Kan tt då ha blivit rädd av någon anledning av bråket som urartat och sprungit och låst in sig i badrummet och jj kommit med hammare lr kofot och försökt få upp dörren därav att det hörs som hammarslag som någon granne hörde?
Kanske hon isf tappat mobilen när hon sprang in i badrummet i panik och därför inte hann larma och att det var så jj fick tag på hennes mobiltelefon ?
Citera
2022-11-01, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Så det måste omrubriceras till mord för att leta efter blod och hår? Jag vet inte hur polis jobbar, jag kan kluriga människor inte hur polisen sköter sitt jobb. Men jagare för givet att dom kollar efter spår på våld i ett misstänkt människorov. Om det där handfatet hade haft spår av något borde dom väll tagit det med sig som bevisning?

Självklart letar dom efter det. Men lite blod och hår räcker inte för omrubricering.
Handfatet på klippet kan ju lika gärna vara grannens.
Citera
2022-11-01, 11:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Ja en jävla massa tur i så fall. Men skulle inte hundar ha känt likdoft och tekniker ev hittat massa blod?
nu är jag inte så insatt, men de kan ju finnas nåt medel som försvårar för hundar, eftersom jag tror att dödsorsak är strypning/kvävning så kommer det inget blod.
sen kan det ju vara så att hundarna vittrat lik men dom vet ju inte från vem t.ex då dom inte hittat T
Citera
Medlem
Citat:
Jag kan inte avslöja nånting, men jag vet att så är fallet! båda två är hemma under hela kvällen/natten förutom att grannen skjutsade JJ men det var ju en kortis lixom

Så att du inte kan avslöja något betyder att du borde skriva att du tror/misstänker... som oss andra som inget vet med säkerhet.

(Speciellt om man läser din trådhistorik... inte första ggn du är allvetande)!
Citera
Medlem
Kan det varit någon mer inbjuden till lägenheten direkt efter nöjet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandriii
Kan tt då ha blivit rädd av någon anledning av bråket som urartat och sprungit och låst in sig i badrummet och jj kommit med hammare lr kofot och försökt få upp dörren därav att det hörs som hammarslag som någon granne hörde?
Kanske hon isf tappat mobilen när hon sprang in i badrummet i panik och därför inte hann larma och att det var så jj fick tag på hennes mobiltelefon ?

Då hade hon skrikit, vilket grannen hade hört. Troligen har hon fått minst ett hårt slag i huvudet eller strypt. Annars hade hon skrikit.
Citera
2022-11-01, 11:36
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Tveksamt att ev mordvapen skulle ligga i trappen efteråt va? tror stenhårt på antingen påse över huvudet eller strypning, förklarar brottningen och dunsarna

Visst kan det vara på det viset.

Det finns kanske fler tvättställ/handfat i huset under renoveringen.
Det kan var en grannes handfat.

Men kanske JJ har ett eget inne i lägenheten som också ligger löst.
Om så är fallet så kanske man nyttjar tvättstugan under renoveringen.

Kanske det är också anledningen varför en annan granne inte vågade gå ner dit.
Citera
2022-11-01, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Självklart letar dom efter det. Men lite blod och hår räcker inte för omrubricering.
Handfatet på klippet kan ju lika gärna vara grannens.
Ja då är jag med på hur du menar, tack!
Citera
2022-11-01, 11:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sandriii
njaa, borde inte tove skrikit allt vad hon kunnat då? sen borde väl polisen gått ut med att dörren var sönder. tveksamt att T öppnat själv, dock finns det ju vissa dörrar man kan öppna från utsidan med kniv. någon som vet om dessa dörrar är av sådana slag?
Citera
2022-11-01, 11:38
Medlem
Citat:
Finns inget blod i lägenheten så det kan vi utesluta direkt
Hur vet du att det inte finns/fanns blod i lägenheten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in