2022-11-01, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Då utgår jag från att det är samma granne som körde J, annars har 2 grannar pratat med J i trappan den natten.

Nej, detta var grannen mittemot som sa att grannen som körde JJ hade sagt det. I princip allt ha sa i podden kom från vad andra hade sagt. Väntar på avsnitt två där jag hoppas de pratar med grannen som faktiskt körde JJ.
Citera
2022-11-01, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Om jag hade ”råkat” mörda någon och skulle få ut kroppen så hade jag rullat in kroppen i en matta, 65 kg är tungt- 65 kg slapp kropp med slappa armar, ben och nacke är ännu tyngre, väldigt otympligt, i en styvare matta så behöver man bara tänka på att mattan inte skall öppna sig. Och bära. Nu säger jag inte att det är så de har gjort- men om det fattas en matta från lägenheten/förrådet så är de smartare än jag först trodde.

Ja det är möjligt. Då måste som du säger en matta saknas och dom fått ner henne tre våningar utan att dunsa i nått sen få in henne raklång i bilen. Hon är väl runt 160cm så då borde dom behövt fälla ner säten osv.
Citera
2022-11-01, 12:23
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag tror hon försökte strypa henne men hon låg inte still, så nån plockade upp ett löst handfat och drämde rätt ner ett par gånger. Eftersom grannen upplevde att dunsarna som väldigt höga och som nån slängde nåt i golvet så tycker jag ett handfat kan stämma överens med den beskrivningen.

Att strypa någon kan ta allt från några sekunder till flera minuter.
Om handfatet hade varit inblandat så hade det garanterat inte stått kvar ute i trapphuset, det hade varit beslagtaget vid minsta misstanke. Mer troligt att dunsarna var panik-sparkar i golvet från någon som blir strypt och försöker brotta sig loss i ren skräck-panik.
Citera
2022-11-01, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
FUP
https://delafil.se/1229104a3c1abc5a/Kalmar_TR_B_3611-16_Aktbil_3.pdf
DOM
https://delafil.se/4eb1558ee914dcfe/Kalmar_TR_B_3611-16_Dom_2017-03-23.pdf

Tusen tack! Kusin till grannsonen?
Citera
2022-11-01, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polarice
Vill någon ta sig tid att svara på vad som framkommit kring T, kvällen på Nöjet? Det kan väl omöjligt vara enbart barkillen som pratat med henne? Mycket info om båda MGM men knappt något om T. Jag har läst sammanfattningar men kan för mitt liv inte förstå varför hon skulle följa med dessa tjejer. Hade T inga riktiga vänner? Är det Knutby eller Twin Peaks?

Vad jag har förstått så var de kompisar men sedan hände något och det blev två kompisgäng med en dispyt som har eskalerat.
Citera
2022-11-01, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandriii
Visst hade tt en tvilling syster? Bor hon i Vetlanda? Hade hon det otalt med någon? Tänkte om någon egentligen var ute efter henne men blandade ihop hon och tt och råkat röva bort fel person? Långsökt jag vet men sista idioten är ju inte född än.

Tvillingsystern bor i Linköping och pluggar till sjukgymnast. Finns inga uppgifter i tråden om att hon hade något otalt med någon person.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Om handfatet hade varit inblandat så hade det garanterat inte stått kvar ute i trapphuset, det hade varit beslagtaget vid minsta misstanke. Mer troligt att dunsarna var panik-sparkar i golvet från någon som blir strypt och försöker brotta sig loss i ren skräck-panik.

Handfatet som står i trappan är förmodligen grannens. Tror inte några av J s tillhörigheter står tillgänglig för allmänheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
FUP
https://delafil.se/1229104a3c1abc5a/Kalmar_TR_B_3611-16_Aktbil_3.pdf
DOM
https://delafil.se/4eb1558ee914dcfe/Kalmar_TR_B_3611-16_Dom_2017-03-23.pdf

Målsägande är ju ganska lik T....
Citera
2022-11-01, 12:26
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag tror hon försökte strypa henne men hon låg inte still, så nån plockade upp ett löst handfat och drämde rätt ner ett par gånger. Eftersom grannen upplevde att dunsarna som väldigt höga och som nån slängde nåt i golvet så tycker jag ett handfat kan stämma överens med den beskrivningen.

Att strypa någon kan ta allt från några sekunder till flera minuter.
Tänkte så med ett tag men då borde det ju funnits en del blod? som polisen garanterat hade sett efter genomsökningen, antar det är A och O när man söker igenom lägenheter/hus efter försvunna personer.

"sparkarna" tror jag garanterat var från Tove när hon ströps, dunsarna är lite svårare att få hum om, kanske de borde flytta runt lite bokhyllor etc o leta efter "gömda utrymmen" heh, är ju ändå en ombyggd vindsvåning.
Citera
2022-11-01, 12:27
Medlem
Polisen/Försvarsmakten har i förmiddags sökt i Föreda-dammen
Radio Jönköping har intejuvat polisen vid rastplatsen
Rastplatsen som man ser när man kör in i Vetlanda norrifrån

Det var en del av allmän sökning sa polisen
De efterlyste mer tips
Citera
2022-11-01, 12:27
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Sant, men om man känner grannen kan det ju lätt bli så att man "tolkar" in att det är ofarligt.

Lätt att döma andra och deras agerande med facit i hand.

Grannen utgick från att eftersom det inte hördes rop om hjälp eller skrik, så drog han slutsatsen att han inte behövde göra det.

Jag tolkar att hans formulering "behövde inte larma" har en lite annan innebörd för oss än för honom då han inte har svenska som modersmål. Jag tolkar det mer som att han menar att han gjorde den avvägningen att de inte tyckte att de behövde larma.
"Vi behövde inte larma, för vi hörde ingen som skrek eller sa hjälp", berättar grannen i reportaget.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/hor-grannen-beratta-om-de-hoga-dunsarna-fran-en-av-de-haktades-lagenhet

Bra iaf att de var så mycket på tårna att han knackade på två gånger och att de även öppnade dörren och kom ut och pratade med JJ när hon kom ut genom dörren och frågade vad som stod på.

Med facit i hand, kan man kanske tänka att man inte ens ska knacka på. Så höga dunsar som han beskriver... vem vet vem som är i lgh och gör vad. Man kan kanske ringa på mobilen, och höra vad som händer, kontakta andra grannar också så att ma är flera. Och ringa till polisen.
Man bör absolut vara minst två.
Ja, det är ju också lätt att i efterhand veta vad man borde gjort. När man är i situationen så är ju allt beroende på hur man uppfattar det där och då.
Grannen gjorde mer än många andra hade gjort i alla fall.
Citera
2022-11-01, 12:28
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Ja det är möjligt. Då måste som du säger en matta saknas och dom fått ner henne tre våningar utan att dunsa i nått sen få in henne raklång i bilen. Hon är väl runt 160cm så då borde dom behövt fälla ner säten osv.
Ja. Eller bara ”knölat” in och slängt igen luckan/bildörren. Så hade jag gjort iallafall. Bil måste de/någon annan ha använt oavsett känns det som. Tror inte att hon ligger kvar i nån byggnad i/kring innerstan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in