2022-11-01, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Det kan man nog fastställa. varför skulle man lämna ett lik? sen tror jag grannarna var på helspänn och avvaktade, drf var grannen så snabb när JJ kom ut, tror inte att de skulle våga öppna dörren när de vet att de har plingats/knackat på. sen har nog polisen pejlat MH lur och sett att hon varken var till mcdonalds. hon har alltså stannat i lägenheten med T
Varför man skulle lämna ett lik? Det finns ett stort antal mord där liken först legat kvar på mordplatsen när förövaren lämnat, för att i senare läge återkomma och förflytta liket.
Citera
2022-11-01, 10:46
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Fyfan
Verkligen.

Så pass stora dunsar kan uppkomma när två stressade personer provar sig fram angående hur dom ska bära ner en kropp.
Den som lyfter under armhålorna slinter och kroppen åker i backen.
Lakanet spricker som man hade tänkt använda.
Osv.

Läskiga bilder man får upp i huvudet..
Citera
2022-11-01, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Konstig att inga skrik hördes alls, bara en massa kraftiga dunsar
Strypning?
Citera
2022-11-01, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vilket alibi har TT.s pojkvän och hur vet du att grannen är "jätte grön"...? (skrivs jättegrön)!
Har polisen gått ut med den informationen, om inte skriv att du gissar/spekulerar!?

Viktigt!

Polisen gick ut med att de kunde konstatera att T’s mobil ”gjort samma resa som JJ” (vet inte om den artikeln finns kvar) men i ingenting sades om hur exakt den informationen är. Dvs att bara utgå ifrån att JJ haft telefonen i fickan är att förutsätta saker vi inte vet. Kanske har den åkt i samma bil men bars av någon annan? Kanske har den gjort samma resa men i ett annat fordon? Vi vet ju faktiskt inte.

Livsfarligt när folk återberättar saker i inlägg utan att tydligt framföra att det är högst obekräftade uppgifter, det blir omedelbart en sanning för någon annan. Jag tror att det kan vara samma sak med dessa alibin. Det är mig veterligen inget polisen gått ut med.
Citera
2022-11-01, 10:48
Medlem
Citat:
Det kan man nog fastställa. varför skulle man lämna ett lik? sen tror jag grannarna var på helspänn och avvaktade, drf var grannen så snabb när JJ kom ut, tror inte att de skulle våga öppna dörren när de vet att de har plingats/knackat på. sen har nog polisen pejlat MH lur och sett att hon varken var till mcdonalds. hon har alltså stannat i lägenheten med T

Fast man kan liksom inte fastställa saker för att det för dig känns logiskt?
Citera
2022-11-01, 10:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vilket alibi har TT.s pojkvän och hur vet du att grannen är "jätte grön"...? (skrivs jättegrön)!
Har polisen gått ut med den informationen, om inte skriv att du gissar/spekulerar!?
Jag kan inte avslöja nånting, men jag vet att så är fallet! båda två är hemma under hela kvällen/natten förutom att grannen skjutsade JJ men det var ju en kortis lixom
Citera
2022-11-01, 10:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Hör grannen berätta om de höga dunsarna från en av de häktades lägenhet i Vetlanda
Uppdaterad idag 10:20Publicerad idag 10:15

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/hor-grannen-beratta-om-de-hoga-dunsarna-fran-en-av-de-haktades-lagenhet

Huuh...
La henne i badkaret...

Kan de ha dränkt henne? Eller i varje fall försökt?
Eftersom han hör sparkar mot väster sida om dörren borde hon ju vara nära yterdörren vid det tillfället.

När man hör grannen, så får man sååå dålig feeling.

JJ var stressad, inte som vanligt.

Så synd att grannen inte ringde polisen, vilket han ju övervägde. Det var ju det att han inte hörde skrik.
Citera
2022-11-01, 10:51
Medlem
Citat:
Jag kan inte avslöja nånting, men jag vet att så är fallet! båda två är hemma under hela kvällen/natten förutom att grannen skjutsade JJ men det var ju en kortis lixom

Du inser att du inte framstår som speciellt trovärdig va? Snarare som någon som är kompis med grannen och vill försökra sig om att ingen riktar misstankar där åt.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
Man får ju Jonna Henningsson-vibbar alltså.. Att man öppnar för att "lugna" grannen som är där o knackar på och skyller på att en var full och ramlade.. Jag blir mer o mer övertygad om att polisen har rätt personer. Däremot så känns det fullt rimligt att de fått hjälp på något vis..

Någon måste ju börja sjunga ut strax..
Innan hon öppnade kan hon och MH gömt T under sängen ifall det nu är möjligt, och MH kan ha ombetts att lägga sig i sängen, ifall nu grannen hade bett om att få komma in. naturligtvis gömde de undan T skor jacka m.m så att det bara skulle se ut som att de var 2 pers i lägenheten d.v.s JJ o MH
Citera
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Det är svårt att få ihop dunsarna på ”50-100 kg” som grannen uppger för SVT, utan att minsta skrik eller rop på hjälp har förekommit.

Det måste varit ett ordentligt oväsen från JJs lägenhet om grannen nästan befarade att någon skulle rasa ner genom taket.

Men varför inga skrik? MGM-tjejerna är ju knappast några torped-proffs.

Allt är så märkligt. Och Polis och Vetlanda-folk ger intrycket av att ha en loj inställning. Men det vet vi såklart inget om. Men det är känslan man(jag) får.
Citera
2022-11-01, 10:52
Medlem
Etrades avatar
Citat:
T kanske var medvetslös/död när de högsta dunsarna hördes.
Citera
2022-11-01, 10:53
Avstängd
Citat:
Får man en påse över huvudet eller blir strypt är väl det inte konstigt? T gör motstånd därav dunsarna tills hon inte får luft och dör, sen låter de väl när de ska flytta kroppen, alt att T fortfarande levde men det var sluttampen och att det var T, grannen hör sparka etc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in